نظافت و شستشوی فرش و موکت بوسیله دستگاه های نظافت صنعتی

نظافت و شستشوی فرش و موکت بوسیله دستگاه های نظافت صنعتی

فرش و موکت در محیط های خانگی، سالن های همایش، هتل ها و .. یافت می شوند. تردد افراد، ریخته شدن مایعات، گرد و غبار و زباله و دیگر آلودگی ها می تواند سطح فرش و موکت را کثیف و غیر بهداشتی نماید. بنابراین نظافت و شستشوی آن ها می بایست در دوره های زمانی مشخص در دستور کار افراد قرار گیرد. تجهیزات دستی و همچنین دستگاه های نظافتی چون جاروبرقی و دستگاه فرش شوی راهکار های مختلف تمیز نمودن فرش می باشند. در این مقاله به طور مفصل به نحوه بکارگیری این دستگاه های نظافتی و مزایای آن ها پرداخته می شود.

اهمیت نظافت فرش

تقریبا تمامی افراد با نظافت و شستشوی فرش کم و بیش آشنا هستند اما همچنان افراد زیادی سوالاتی در مورد نحوه انجام موثر این فرآیند دارند. با توجه به اینکه افراد هنگام ورود به یک محیط، معمولا ابتدا کف و سطح فرش را می بینند، نظافت فرش دارای اهمیت است. با نظافت و شستشوی فرش، فرش زیباتر به نظر رسیده و محیط جلوه مناسبی پیدا می کند. افزایش طول عمر آن و بهبود سلامت افراد حاضر در محل به دلیل حذف مواد آلرژی زا و گرد و غبار نیز نتیجه اهمیت دادن به شستشو و نظافت فرش است.

 

اهمیت نظافت فرش و موکت
اهمیت نظافت فرش و موکت

تعداد دفعات انجام عملیات قالیشویی و نظافت فرش

عوامل متعددی در تعداد دفعات نظافت فرش در طول یک مدت زمان مشخص وجود دارد. ابعاد فرش، شرایط آن و نوع الیاف بکار رفته تعدادی از این عوامل می باشند. در ادامه مقاله بیشتر به این موضوع پرداخته می شود.

 

نظافت فرش

برای نظافت فرش و جمع کردن زباله و ذرات گرد و غبار از روی آن، می توان از دستگاه جاروبرقی  استفاده نمود. برای اینکار ابتدا وسایل اضافی و مزاحم را جمع آوری نموده و سپس با استفاده از یک جاروبرقی با نازل های مختلف نظافت را آغاز کنید. به منظور حفظ سلامت افراد و بهداشت محیط، این امر بایستی حداقل یک یا دو بار در هفته انجام شود. البته در صورتیکه که یک محیط از نظر تردد و تعداد نفرات شلوغ و پر جمعیت به حساب آید، جارو کردن فرش جهت حفظ زیبایی آن به تعداد دفعات بیشتری نیاز دارد. انجام دادن منظم نظافت فرش، از انباشت بیش از حد جرم ها و گرد و غبار جلوگیری نموده و موجب آسان تر شدن جارو کشیدن سطح می شود.

کاربرد جاروبرقی در نظافت فرش
کاربرد جاروبرقی در نظافت فرش

شستشوی فرش با دستگاه فرش شوی

شستشوی فرش به عملیاتی گفته می شود که طی آن آلودگی ها از عمق فرش کشیده شده و تمیزی و زیبایی به فرش بر می گردد. این عملیات برای فرش های مختلف می بایست حداقل یک سال یکبار انجام شود. در صورتیکه فرش دارای رنگ روشن بوده و یا تمایل زیادی به جذب آلودگی دارد، تعداد دفعات شستشو می بایست متناسب با نیاز افزایش یابد. دستگاه فرش شوی راهکار جدید و کارآمدی جهت شستشوی فرش می باشند که مزایای زیادی را فراهم آورده اند. درصورتیکه محل مفروش شده، جایی پر رفت و مثل یک محیط خانگی شلوغ یا یک سالن همایش باشد، عملیات شستشو با دستگاه فرش شوی در صورت لزوم یک یا دو بار در ماه ضرورت دارد.

 

 

دستگاه فرش شوی و مزایای آن

دستگاه فرش شوی، تجهیزات نظافتی مخصوصی جهت شستشوی فرش و جدا نمودن آلودگی ها از عمق آن و در نتیجه نگهداری فرش در شرایط ایده آل می باشد. این دستگاه ها برای انجام عملیات، ابتدا محلول شستشو را بر روی سطح ریخته و با برس زنی خود، آلودگی های سطح و عمق الیاف فرش را بیرون می کشد. سامانه خشک کن این دستگاه ها، بلافاصله آب آلوده را مکش نموده و به خشک شدن سریع فرش کمک می نماید. مزایای عمده دستگاه فرش شوی به شرح زیر است :

فرش شوی صنعتی چیست
عملکرد دستگاه فرش شوی

سریع و موثر

شستشوی فرش به روش های دستی زمان بر و خسته کننده می باشد. استفاده از دستگاه فرش شوی ، موجب افزایش دقت در عملیات شده و تا حد زیادی در زمان افراد صرفه جویی می نماید.

 

اجتناب از کار زیاد

هنگامی که افراد قصد شستشوی فرش را دارند، احتمالا نیازمند حرکت دادن مبل ها، جارو برقی سطح و سپس استفاده از محلول های شستشو هستند. این امور هر چند وقت یکبار تکرار شده و علاوه بر اتلاف وقت موجب خستگی و حتی کمر درد و همچنین نرسیدن به کارهای دیگر می شود. در حالیکه دستگاه هایفرش شوی این عملیات را به حداقل رسانده و در وقت صرفه جویی می نماید.

نازل مخصوص دستگاه فرش شوی
نازل مخصوص دستگاه فرش شوی

بهبود کیفیت هوای محیط

با استفاده از دستگاه های شستشوی فرش، آلودگی های میکروسکوپی از بین رفته و محیط کاملا بهداشتی می شود. در نتیجه از انتقال گرد و غبار به سیستم تنفسی افراد جلوگیری می شود. در واقع این دستگاه ها بر خلاف جاروبرقی ها، توانایی مکش آلودگی از عمق فرش را دارند و بنابراین در حفظ کیفیت هوای محیط موثر و کارآمد هستند.

 

افزایش طول عمر فرش

مزیت دیگر دستگاه فرش شوی ، بازگشت تمیزی فرش به وضعیت اولیه و حفظ کیفیت آن در دراز مدت می باشد. با نگهداری منظم از فرش ها از طریق حذف آلودگی های عمقی و گندزدایی، طول عمر فرش زیاد می شود.

لینک های مفید :

دستگاه موکت شوی : فهرستی از تجهیزات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید