امکان نظافتی ایده آل با استفاده از سوییپر خودرویی

امکان نظافتی ایده آل با استفاده از سوییپر خودرویی

سوییپر خودرویی یک دستگاه مکانیزه نظافتی است که دارای عملکرد خاص و منحصر به فردی می باشد. کاربر با قرارگرفتن بر روی صندلی این دستگاه توان هدایت عملیات نظافت را داشته و فضای وسیعی را به کمک آن مورد نظافت قرار می دهد. بخش های اصلی تشکیل دهنده این دستگاه نظافتی، برس های کناری، سیستم مکنده، برس اصلی با ساختار v شکل، مخزن زباله، فیلتر و سیستم نظافت فیلتر می باشند. عملکرد سوییپر خودرویی به گونه ای است که خاک و زباله ها از طریق برس ها به بخش زیرین دستگاه انتقال می یابند، سپس با فعال شدن سیستم مکنده این آلودگی ها به مخزن انتقال یافته و فیلتراسیون قدرتمند دستگاه از بازگشت این آلاینده ها به محیط جلوگیری به عمل می آورند. به منظور دستیابی به بازدهی بهینه دستگاه رعایت نکاتی الزامی می باشد که در این مقاله به توضیحی اجمالی در این باره پرداخته ایم.

 

نکات کاربردی مهم در طول عملیات نظافت با سوییپر خودرویی

– قبل از شروع به انجام فرآیند نظافت، محیط عملیاتی را بخوبی مورد بازبینی قرار دهید.
– هرگز و تحت هیچ شرایطی دستگاه سوییپر خودرویی را بر روی سیم ها، طناب، بند و نقاط خیس و مرطوب حرکت ندهید. هر یک از این موانع عملیات نظافت را با مشکلات بسیاری مواجه نموده و آسیب بسیاری به دستگاه سوییپر وارد می کنند.
– پس از هر مرحله نظافت با استفاده از سوییپر خودرویی، فعال سازی تکاننده فیلتر دستگاه از الزامات به شمار می رود.
– در صورت نیاز به جمع آوری حجم قابل توجهی از آلودگی ها ابتدا فلپ موجود در بخش جلویی دستگاه را به سمت بالا حرکت داده و سپس اقدام به جمع آوری این زباله ها نمائید.
– در صورت مرطوب بودن سطوح کف، فن مکش دستگاه را خاموش و سپس اقدام به جمع آوری زباله ها نمائید. در غیر اینصورت فیلتر دستگاه دچار آسیب می شود.
– به هیچ عنوان زباله های مشتعل و آتش زا را مکش نکنید.
– به منظور بهینه سازی فرآیند نظافت در محیط هایی با حجم بالای آلودگی، نظافت را در دو مرحله به انجام رسانید. در مرحله اول تنها از برس مرکزی استفاده نمائید و در مرحله دوم با فعال سازی موتور مکنده کلیه زباله ها و گرد و غبار را از سطوح کف جمع آوری نمائید.
– در طی فرآیند نظافت از نزدیک شدن افراد و به خصوص کودکان به دستگاه جدا خودداری نمائید.

 

سوییپر صنعتی
                                                            عملکرد سوییپر خودرویی

لزوم بازبینی های منظم سیستم های داخلی و اجزای مصرفی

برخی از اجزا و قطعات مصرفی سوییپر خودرویی همچون برس ها، فیلتر و تسمه در طی فرآیند نظافت دچار آسیب شده و تعویض آنها از الزامات به شمار می رود. در صورت عدم توجه و عدم تعویض به موقع این قطعات، در بازدهی عملیاتی دستگاه ایجاد اخلال گشته و نظافت به کمک جاروب محوطه از کیفیت نامطلوبی برخوردار نمی گردد. بنابراین تعویض قطعات مصرفی دستگاه به صورت منظم ضرورت می یابد. البته به منظور افزایش راندمان کاری و طول عمر مفید دستگاه سایر بخش های سوییپر خودرویی اعم از موتور برس، فن مکش، موتور پیشرانه و میزان روغن هیدرولیک دستگاه نیز نیاز به بازبینی منظم دارند. با انجام این گونه بازبینی ها از هزینه های هنگفت تعمیراتی دستگاه نیز جلوگیری به عمل می آید و سوییپر همواره عملیات نظافت را با کیفیتی درخور به انجام می رساند.

رفع مشکل عدم جمع آوری زباله های بزرگ توسط سوییپر خودرویی

برخی مواقع کاربر سوییپر خودرویی از عدم جمع آوری متناسب آلودگی ها از سطوح کف شکایت دارد و پس از عبور دستگاه از مقاطع آلوده کف، رد آلودگی در پشت دستگاه باقی می ماند. دلایل احتمالی پایین بودن سرعت برس ها، بالا بودن سرعت حرکت سوییپر، پایین بودن فشار برس، گیر افتادن سیم یا طناب دور برس ها و آسیب دیدگی برس ها می باشد. راه حل های متفاوتی جهت رفع هر یک از این مشکلات وجود دارد. به عنوان مثال در صورت پایین بودن سرعت برس ها، سرعت موتور هیدرولیک را افزایش دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید