راهنمای خرید شیلنگ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی

راهنمای خرید شیلنگ فشار قوی دستگاه واترجت صنعتی

شوینده فشار قوی یا واترجت صنعتی دستگاهی است که آب با فشار معمولی را گرفته و آب پرفشار را در خروجی ایجاد می نماید. دستگاه واترجت صنعتی دارای بخش های مختلفی می باشد که مجموعه این بخش ها باعث می شود آب پرفشار سطح را به خوبی شستشو نماید. پمپ وظیفه دارد آب معمولی را گرفته و آب پرفشار را ایجاد نماید و در خروجی دستگاه قرار دهد. سپس از آب از طریق شلنگ پرفشار به سمت تفنگی هدایت می شود و سپس از طریق لنس و نازل به سمت سطح پاشش می نماید. آب پر فشار قدرت بسیار خوبی در از بین بردن آلودگی ها و جدا کردن و جرم و رسوب سخت از سطح دارد.

 

پارامترهای انتخاب شیلنگ واترجت صنعتی

شلنگ فشار قوی تحت فشار بالای آب در دستگاه های واترجت صنعتی هستند. پس از مدتی استفاده از دستگاه های شوینده پرفشار، شلنگ کهنه شده و نیاز به تعویض پیدا می کند. این شلنگ ها  از مواد با دوام تهیه و ساخته شده بنابراین همانند شلنگ های معمولی خم نمی شود و دچار پیچ خوردگی نمی گردد. در انتخاب این بخش از واترجت چهار نکته وجود دارد که حتما باید مورد توجه قرار داد. طول شلنگ تعیین کننده میزان جابجایی در هنگام کار با دستگاه واترجت می باشد. قطر نشان دهنده ضخامت شلنگ است که می تواند ۱/۴” ، ۵/۱۶” و ۳/۸” باشد. مواد سازنده، تعیین کننده میزان انعطاف شلنگ می باشد. چهارمین نکته در خصوص شیلنگ فشار قوی، قابلیت اتصال آن ها به یکدیگر می باشد.

 

طول

دستگاه واترجت صنعتی برای شستشوی سطوح مختلف در فضای بیرونی خانه و یا محیط های دیگر استفاده می شود. اکثر واترجت ها برای تامین انرژی خود نیاز به برق دارند بنابراین باید در نزدیکی آن ها پریز برق وجود داشته باشد. انتخاب طول مناسب برای شیلنگ واترجت باعث می شود بتوان محدودیت هایی که نزدیکی به پریز برق ایجاد می نماید را برطرف نمود و به بخش های مختلف دسترسی پیدا کرد. شلنگ با طول مناسب قدرت مانور کاربر را بالا می برد و می تواند سطوح مختلفی را شستشو نماید. همچنین باید طول آن به اندازه ای باشد که آب افت فشار پیدا نکند.

 

قطر

قطر شلنگ یا ضخامت آن در دستگاه های واترجت دارای سه رده بندی کوچک، متوسط و بزرگ است که در ادامه توضیح داده می شود.

کوچک: شلنگ با قطر ۱/۴” اینچی (۶.۳۵ میلیمتر) که رایج ترین سایز برای واترجت می باشد و برای فشار ۲۲۰ بار طراحی شده است.

متوسط: شیلنگ با قطر ۵/۱۶” اینچی (۷.۹۴ میلیمتر) که برای فشار کاری ۱۸۵ تا ۲۵۰ بار مناسب می باشند.

بزرگ: شلنگ با قطر ۳/۸” اینچی (۹.۵۲ میلیمتر) برای مدل های حرفه ای ساخته شده است. این رده می توانند تا فشاری در حدود ۷۰۰ بار را تحمل نمایند و در عین حال به دلیل قطر بالایی که دارند حجم آب بیشتری را از خود عبور می دهند.

 

مواد سازنده

شیلنگ های فشار قوی از می توانند از سه نوع ماده پلاستیک PVC، لاستیک و پلی اورتان ساخته شوند. میزان انعطاف پذیری و دوام شیلنگ بستگی به جنس آن و نوع مواد سازنده می باشد. مدل هایی که از جنس پلاستیک PVC هستند رایج ترین مدل می باشند. مقاوت بالا، سختی و انعطاف پایین از ویژگی های این مدل شلنگ است که در صورت نارضایتی می توان از مدل های لاستیکی و پلی اورتان استفاده نمود. شیلنگ های لاستیکی سنگین تر و انعطاف پذیر تر از شیلنگ های پلاستیکی معمول هستند به همین دلیل در هنگام استفاده دچار پیچ های اضافی نمی شوند. شیلنگ های پلی اورتان که طراحی جدیدی هستند دارای روکش فلزی با یک پوشش پلاستیکی شفاف هستند که قابلیت انعطاف دارد. این نوع شیلنگ ها همانند نوع لاستیکی انعطاف بالایی دارند اما در عین حال هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی گردد.

 

اتصالات

هر شلنگ دو اتصال دارد یکی به پمپ واترجت و دیگری به تفنگی متصل می شوند. روش های مختلفی برای اتصال شیلنگ به تفنگی وجود دارد. باید ابتدا به ورودی تفنگی واترجت توجه نمود ممکن است دارای نری، مادگی و یا یک نوع اتصال سریع باشد.

خرید کارواش برقی یا دستگاه واترجت با تجهیزات و لوازم جانبی کامل برای شما امکان نظافت بهینه و کامل را فراهم می آورد و تضمینی برای سرمایه گذاری مطلوب در راستای کسب کیفیت بالای نظافت صنعتی خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید