انتخاب یک واترجت مناسب

انتخاب یک واترجت مناسب

امروزه استفاده از شوینده پرفشار بسیار متداول شده است و این به دلیل مزایای فراوانی است که در به کارگیری این دستگاه ها وجود دارد. صرفه جویی در زمان یکی از مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی است. واترجت با آب پرفشار سطوح را شستشو می نماید بنابراین نسبت به شلنگ و یا روش های سنتی چهار یا پنج برابر سریع تر انجام می شود. با استفاده از دستگاه واتر جت می توان در تعداد نیروی خدماتی صرفه جویی نمود. شستشو در زمان کم باعث می شود انرژی کمتری نیز صرف شود. صرف انرژی کم نیز باعث افزایش بهره وری شده و اضافه کاری نیروهای خدماتی را نیز بسیار کاهش می دهد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از این دستگاه ها صرفه جویی در آب است که در دنیای امروز بسیار قابل توجه می باشد. در کمال تعجب می توان دید که شوینده پرفشار، نسبت به سایر روش های شستشو، میزان آب کمتری استفاده می کند. به عنوان مثال، شلنگ معمولی بین ۲۵ تا ۳۵ LPM (که به معنی Litre Per Minute می باشد) آب مصرف می کند در حالی که یک واتر جت معمولی بین ۸ تا ۱۸ LPM آب استفاده می کند. بنابراین می توان گفت استفاده از واترجت می تواند ۵۰ تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی نماید.

 

 

انتخاب بهترین واترجت متناسب با نیاز

انتخاب واترجت مناسبقبل از انتخاب دستگاه شوینده پرفشار باید دانست که چگونه می توان واتر جت متناسب با کار خود را انتخاب نمود به گونه ای که علاوه بر برآورد کردن نیاز ها، نیازی به پرداخت هزینه های اضافی نیز نباشد. با پرسش سه سوال می توان از انتخاب یک دستگاه مناسب، اطمینان حاصل نمود. اول این که چه چیزی باید شستشو شود؟ دوم این که محل شستشو کجاست؟ سوم این که شستشو چقدر طول می کشد و میزان استفاده از دستگاه چقدر است؟ با پاسخ به این سوال ها می توان دستگاهی متناسب با شیء آلوده، نوع آلودگی، محیط و میزان استفاده تهیه نمود.

 

شیء شستشو شونده

انتخاب واتر جت مناسبتمامی واتر جت ها به دو دسته واترجت آب سرد و واترجت آب گرم تقسیم می شوند. اگر هدف شستشوی موتور ها، قطعات خودرو یا هرچیز دیگری باشد که روغنی یا گریسی باشد، بهترین گزینه استفاده از انواع شوینده آب گرم می باشد. به عبارت دیگر اگر هدف شستشوی سطوح گرد و خاکی و گلی و همچنین رنگ بری باشد انواع شوینده آب سرد به خوبی عمل می کند. در حقیقت می توان گفت بیش از ۸۰ درصد امور شستشو با واترجت آب سرد انجام می شود. می توان همراه با واتر جت آب سرد از مواد شوینده استفاده نمود و بسیاری آلودگی ها را شستشو نمود.

 

محل شستشو

انتخاب شوینده پرفشار مناسببعد از تصمیم گیری در مورد انتخاب واتر جت آب سرد یا آب گرم، نوبت به مرحله بعد می رسد. این مسئله مهم است که شستشو در محیط بسته انجام می شود و یا در فضای باز. دو پرسش برای گذر از این مرحله بسیار مناسب خواهند بود. اول این که آیا شوینده پرفشار باید قابلیت حمل آسان داشته باشد؟ به عبارت دیگر، آیا برای حمل آسان و جابجایی، نیاز به واترجت چرخ دار می باشد؟ و دوم این که در محل مورد نظر آیا دسترسی به برق آسان است یا خیر؟ در صورتی که از واترجت در محیط بسته استفاده شود، منابع انرژی محدود می شود. به عنوان مثال، در چنین محیط هایی منبع انرژی فقط می تواند برق باشد و تنها از واترجت با موتور الکتریکی می توان استفاده می شود. موتور الکتریکی نیز باعث محدود کردن قابلیت جابجایی دستگاه می شود زیرا باید مدام به برق وصل بوده و به پریز برق نزدیک باشد. استفاده از واترجت آب گرم نیز در چنین محیط هایی با محدودیت روبروست و این به دلیل دود حاصل از سوخت فصیلی می باشد. بنابراین انتخاب مناسب برای چنین محیط هایی واترجت برقی با گرمکن برقی می باشد که هیچ گونه آلودگی در محیط ایجاد نمی نماید. واترجت ها می توانند برقی، بنزینی و یا دیزل باشند. اما برای استفاده از واترجت در فضای باز گزینه های بیشتری در پیش رو است. برای چنین محیط هایی می توان از واترجت برقی، بنزین و دیزل نیز استفاده نمود. به طور معمول واترجت برقی به صرفه تر بوده اما بنزینی و دیزل قابلیت حمل و جابجایی بیشتری در فضای باز دارند. برای استفاده از واترجت آب گرم در فضای باز می توان از واترجت با گرمکن دیزلی استفاده نمود. محبوب ترین واتر جت در فضای بیرونی، واترجت برقی است که دارای گرم کن دیزل می باشد. واترجت بعدی که مورد استقبال بیشتری است واتر جت دیزل با گرمکن دیزل می باشد.

 

میزان استفاده

انتخاب واترجت مناسبپاسخ به این سوال باعث می شود در انتخاب کیفیت مناسب دقت نمود، زیرا افزایش کیفیت بر روی قیمت دستگاه نیز اثر مستقیمی دارد. در صورتی که از شوینده پرفشار کمتر از پنج نوبت در هفته استفاده می شود، می توان از مدل های ارزان تر استفاده نمود، که البته برای استفاده های زیاد مناسب نمی باشند. چنانچه ۵ تا ۱۰ ساعت در هفته باید عمل شستشو انجام شود، می توان از مدل های متوسط استفاده نمود. برای کاربران جدی که بیش از ۲۰ ساعت در هفته عمل شستشو را انجام می دهند، سرمایه گذاری بیشتری لازم است.

 

 

لینک های مفید:

واتر جت صنعتی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید