انواع سیستم های گرم کن در واترجت آب گرم

انواع سیستم های گرم کن در واترجت آب گرم

دستگاه های واترجت صنعتی از جمله دستگاه های مکانیزه ایی می باشند که قابلیت شستشو و نظافت سطوح افقی و عمودی را داشته و کارآیی بالایی در نظافت ماشین آلات صنعتی دارند. این دستگاه ها با استفاده از پاشش آب پر فشار انواع آلودگی های چسبیده به سطوح را شسته و نظافت می نمایند. دستگاه های واترجت یا شوینده های فشار قوی بر اساس دمای آب خارج شده از نازل ها به دو دسته واترجت های آب سرد و واترجت های آب گرم تقسیم می شوند. از آنجایی که ماهیت انواع آلاینده های سطوح و ماشین آلات در صنایع چرب و روغنی می باشد، واترجت های آب گرم کاربرد ویژه ایی در صنایع دارند.


مزایای استفاده از واترجت های آب گرم

واترجت آب گرم ومزایای استفاده از آنواترجت های صنعتی یا شوینده های فشار قوی علاوه بر فشار بالای آب، از دمای بالای آن نیز برای نظافت موثر تر و با کیفیت تر آلاینده های چسبیده به سطوح استفاده می نمایند. حرارت آب موجب افزایش انرژی جنبشی مولکول ها شده، در نتیجه قدرت مولکول های آب در ضربه زدن به ذرات آلاینده و جدا نمودن آنها از روی سطوح افزایش می یابد،از این رو واترجت های آب گرم در مقایسه با نمونه های آب سرد قدرت بیشتری در نظافت آلاینده های چرب و روغنی دارند.


ساختار دستگاه وا ترجت صنعتی آب گرم

واترحت یا کارواش صنعتی آب گرم و نظافت ماشین آللات صنعتیاساس عملکرد واترجت آب گرم همانند شوینده های فشار قوی آب سرد می باشد. تنها تفاوت این دستگاه ها با نمونه های آب سرد، سیستم گرمکن دستگاه می باشد. واترجت های آب گرم به منظور افزایش دمای آب مجهز به سیستم های گرمکن می باشد. از آنجایی که ورود آب گرم به داخل پمپ دستگاه موجب آسیب پمپ شده و کاهش در عمر مفید دستگاه را در پی دارد، سیستم گرمکن همواره بعد از پمپ قرار می گیرد. دمای آب پر فشار با عبور از داخل سیستم گرمکن افزایش یافته و در نهایت با عبور از شلنگ پر فشار و نازل ها به سمت سطوح هدف پاشش می شود. سیستم گرمکن در دستگاه های واترجت آلمانی از نوع الکتریکی یا گازوئیلی می باشد.


شوینده فشار قوی آب گرم با سیستم گرمکن دیزل

واترجت آب گرم و سیستم گرمکن دیزلیدر واترجت های مجهز به سیستم گرمکن دیزل، آب پر فشار خارج شده از داخل پمپ وارد یک کویل استوانه ایی می شود. دمای آب وارد شده در داخل این کویل به واسطه مشعل عمودی قرار گرفته در وسط استوانه افزایش می یابد. عایق بندی بدنه این گرمکن ها دو لایه بوده و مانع از خروج گرما از داخل سیستم گرمکن می شود. مشعل عمودی به کار رفته در ساختار این سیستم ها باعث انتشار یکنواخت حرارت در سیستم می گردد. جنس کویل از استیل ضد زنگ می باشد، زیرا علاوه بر اینکه مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد، رسانای خوبی نیز می باشد. گرمکن های دیزلی به خاطر طراحی ویژه ایی که دارند توانایی گرم نمودن دبی های بالای آب را دارا بوده و می توانند آب را تا حدود ۱۵۰ درجه سانتیگراد گرم نمایند. واترجت های مجهز به این سیستم گرمکن به خاطر استفاده از سوخت فسیلی و آلایندگی ایجاد شده توسط آن بیشتر در فضا های باز استفاده می شوند.


شوینده فشار قوی آب گرم با سیستم گرمکن الکتریکی

واترجت صنعتی و سیستم گرم کن الکتریکیدر محیط هایی که نسبت به آلودگی حساس بوده یا به منظور رعایت نکات ایمنی در محیط استفاده از دستگاه ها با سوخت فسیلی محدودیت دارد، از واترجت های آب گرم با سیستم گرمکن الکتریکی استفاده می شود. در این مدل ها از المنت ها الکتریکی استفاده می شود که در قسمت پایین سیستم گرمکن قرار داشته و دمای آب پر فشار با عبور از لوله های مارپیچی تعبیه شده در قسمت بالای سیستم گرمکن افزایش می یابد. سیستم های گرمکن الکتریکی نسبت به گرمکن های دیزلی توانایی کمتری در افزایش دمای آب دارند. درجه حرارت ایجاد شده در این سیستم ها تقریبا در حدود ۸۰ درجه می باشد.


لینک های مفید:

واترجت: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید