نظافت خانه هایی با حیوانات خانگی

نظافت خانه هایی با حیوانات خانگی

در خانه هایی با وجود حیوانات خانگی اعم از سگ، گربه، همستر، انواع پرندگان و… بهداشت همواره در خطر است و نظافت مداوم یک امر ضروری می باشد. این در حالی است که وجود حیوانات خانگی باعث بروز مشکلات نظافتی و دشوار شدن فرآیند نظافت می گردد. به همین دلیل می بایست از شیوه های نظافتی خاص و کاربردی برای نظافت در اماکنی که حیوانات خانگی وجود دارد استفاده نمود. بهترین روش برای شستشو و نظافت خانه هایی با حیوانات، بهره گیری از تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی با کیفیت می باشد که در ادامه توضیح کامل روش های نظافت خانگی تشریح شده است.

 

 

انواع آلودگی خانگی

همانگونه که مطرح شد، آلودگی های که در اماکنی که حیوانات وجود دارند هست، با آلودگی های رایج خانگی متفاوت خواهد بود. وجود پرز و موی حیوانات، قفس های آلوده، لکه های ایجاد شده توسط حیوانات بر روی فرش و موکت و دیگر سطوح و… همه آلودگی های هستند که رفع آن ها نیازمند بکارگیری از روش های خاصی می باشد. در ادامه انواع آلودگی و نحوه نظافت چنین آلودگی های توضیح داده شده است.

 

 

 

قفس های آلوده

برخی از حیوانات مانند همستر، سگ، گربه و… برخی از ساعات روز را در باکس و قفس های مخصوص سپری می کنند. برخی دیگر مانند پرندگان بیشتر یا حتی تمامی ساعات روز و شب را نیز در قفس می گذرانند. قفس های متفاوت حیوانات نیاز به رفع آلودگی به صورت حرفه ای دارند، اما استفاده از شوینده ها که عطر های مختلفی دارند موجب آسیب به حیوانات و حتی بروز بیماری در بین آنان می شود. به همین دلیل می بایست با آب بتوان آلودگی باکس و قفس های حیوانات را از بین برد. به همین منظور می توان از واترجت دستی استفاده نمود. در صورتی که آلودگی ها بسیار بالا باشد می توان با بالا بردن فشار آب واترجت شستشوی موثری داشت.

 

 

موی حیوانات

نظافت خانهحیواناتی مانند سگ، گربه و حتی همستر یک ویژگی مشترک دارند و آن هم ریزش مو در خانه می باشد. به همین ترتیب در خانه هایی که چنین حیواناتی وجود دارند، می بایست به طور منظم فرآیند نظافت و جاروب موی حیوانات را انجام داد. استفاده از جاروبرقی های کوچک اما پر قدرت به منظور جاروب کامل سطوح خانگی موجب پاکیزه ماندن خانه می شوند. با استفاده از تجهیزات جانبی و نازل های متفاوت جاروبرقی می توان به سادگی همه نقاط حتی بخش های دور از دسترس را به طور کامل جاروب نمود تا با پاک شدن کامل این سطوح از موی حیوانات پاکیزگی و بهداشت کامل در خانه برقرار شود.

 

 

شیشه های آلوده

نظافت خانهحیواناتی مانند سگ و گربه، در همه بخش های خانه حرکت می کنند. نظافت آلودگی هایی که این حیوانات با عبور از بخش های مختلف، بر روی سطوح صیقلی و شیشه ها بر جای می گذارند بسیار دشوار می باشد. به همین دلیل می بایست از تجهیزات خاصی برای نظافت شیشه ها و سطوح صیقلی استفاده نمود. یکی از کاربردی ترین تجهیزات برای شستشوی سطوح صیقلی داخل خانه ها ست شستشوی تخصصی شیشه می باشد. ست brilliant kit با تجهیز به ابزار های مختلف قابلیت شستشوی کامل همه سطوح خانگی با آب یا مواد شوینده را فراهم می کند. به همین ترتیب می توان سطوح شیشه ای و صیقلی را به سادگی نظافت نمود.

 

 

پادری کثیف و رد پا روی فرش

نظافت خانهتردد گربه و سگ ها در محیط بیرون و پس از آن ورود آن ها به داخل خانه موجب انتقال آلودگی از سطوح خارج از خانه به داخل خانه ها می شود. با قرار دادن پادری در جلوی درب خانه ها می توان در بدو ورود حیوانات به خانه بیشترین آلودگی را از پای حیوانات به پادری منتقل کرد. به همین دلیل آلوده ترین سطح در خانه هایی که حیوانات خانگی دارند قسمت پادری می باشد. همچنین لکه های پای حیوانات ممکن است روی سطوح دیگری همچون فرش و موکت و… وجود داشته باشد. با استفاده از دستگاه فرش و موکت شوی یا در سطح پایین تر با بهره گیری از دستگاه بخارشوی صنعتی می توان به سادگی انواع آلودگی را از سطوح متفاوت زدود و سطح را ضدعفونی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید