نکات مهم در هنگام نظافت سطوح با استفاده از جاروبرقی صنعتی

نکات مهم در هنگام نظافت سطوح با استفاده از جاروبرقی صنعتی

محیط های صنعتی همواره مستعد انواع آلودگی می باشند که کلیه فضا را فرا گرفته و مشکلات بسیاری را برای افراد و فرآیند تولید به وجود می آورند. از این رو در این مکان ها عمدتا تجهیزات مدرن نظافت صنعتی بکار گرفته می شود تا فرآیند تولید را هدفمندتر نموده و از آسیب به افراد در روند کار در این محیط ها جلوگیری به عمل آورند. جاروبرقی صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات نظافت صنعتی می باشد که به منظور دستیابی به بازده حداکثری از این دستگاه لازم است نکاتی را مدنظر قرار دهیم، در این مقاله چندی از این نکات را برشمارده ایم.

جلوگیری از باقی ماندن آلاینده ها بر سطوح به مدت طولانی

در محیط های صنعتی همواره حجم بالایی از آلودگی ها در روند تولید در فضا ایجاد می گردند که با عبور و مرور افراد و همچنین ماشین آلات حمل، این آلاینده ها به سرعت در محیط صنعتی انتشار یافته و این عامل منجر به تشکیل لایه های سخت آلودگی می شود. اولین راهکار به منظور هدفمندسازی فرآیند نظافت با استفاده از یک دستگاه جاروبرقی صنعتی جلوگیری از باقی ماندن آلاینده ها به مدت طولانی بر سطوح می باشد. به کمک یک مکنده صنعتی با کیفیت و قدرتمند می توان آلودگی های موضعی را در مدت زمان کوتاهی از سطوح حذف نموده و از سخت شدن آنها و تشکیل لایه های سخت آلودگی جلوگیری به عمل آورد.

استفاده از تجهیزات جانبی متناسب با شرایط محیطی و نوع آلودگی ها

یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام استفاده از دستگاه جاروبرقی صنعتی بکارگیری تجهیزات جانبی با کیفیت و کارآمد می باشد. انواع تجهیزات جانبی به منظور ایجاد سهولت و بهینه سازی کیفیت نظافت همراه دستگاه های جاروبرقی صنعتی ارائه می گردد. به عنوان مثال خرطومی های با طول مناسب امکان دسترسی به بخش های دور از دسترس را فراهم می آورد همچنین در صورتی که قطر خرطومی بیشتر باشد حجم بالاتری از مواد از طریق این خرطومی به درون مخزن دستگاه انتقال می یابد. از طرفی در صورت بهره گیری از یک نازل مناسب می توان روند نظافت را با سرعت و سهولت بالاتری به انجام رسانده و از باقی ماندن آلودگی ها بر سطوح جلوگیری به عمل آورد. از طرفی کاربر با بهره گیری از این نازل ها همراه جاروبرقی صنعتی کمتر احساس خستگی می نماید زیرا طراحی ارگونومیک این تجهیزات به گونه ای است که از آسیب به فرد ممانعت می کند.

جاروبرقی صنعتی
استفاده از تجهیزات جانبی همراه جاروبرقی صنعتی

طراحی یک برنامه زمانی مناسب جهت استفاده از جاروبرقی صنعتی

نکته مهم دیگر در ارتباط با استفاده از یک دستگاه جاروبرقی صنعتی، استفاده از یک برنامه کاربردی و هدفمند می باشد که باید زمان مناسبی را به منظور انجام فرآیند نظافت تنظیم نموده و در طول این بازه زمانی اقدام به پاکسازی آلاینده ها از محیط نمائید. در محیط های صنعتی، مناطق با حجم تردد بالای افراد و ماشین آلات، بیشتر در معرض آلودگی ها قرار می گیرند از این رو انجام نظافت روزانه این بخش ها الزامی می باشد و برخی دیگر از بخش های دور از دسترس و کم تردد کمتر دچار آلودگی شده و کمتر نیاز به نظافت پیدا می کنند.

نظافت بخش های آلوده تر با تمرکز و دقت بالاتر

برخی از بخش ها در کارخانه و محیط های صنعتی بیشتر در معرض آلودگی قرار گرفته و همچنین دسترسی به این بخش ها به منظور نظافت و زدودن آلاینده ها نیز کمی دشوار می باشد. در صورت بهره گیری از یک جاروبرقی صنعتی و استفاده از انواع نازل می توان بخش های دور از دسترس و با حجم بالای آلودگی را به خوبی نظافت نمود. انواع نازل های خراش دهنده و برس دار امکان حذف آلودگی های سخت را نیز فراهم می آورند که با تجهیز جاروبرقی صنعتی به این نازل ها بازده عملیاتی دستگاه ارتقا می یابد.

جاروبرقی صنعتی
استفاده از جاروبرقی صنعتی مطابق با شرایط محیط کاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید