کاربردهای واترجت صنعتی

کاربردهای واترجت صنعتی

دستگاه واترجت عمل شستشوی انواع سطوح هموار و ناهموار را تسهیل ساخته است. این دستگاه ها به منظور از بین بردن آلودگی هایی مانند گرد و خاک، گل و لای، رنگ، زنگ زدگی، چربی و بسیاری دیگر از ناپاکی ها طراحی و ساخته شده اند. یکی از مهم ترین دلایل برتری واترجت مصرف آب به میزان کم حتی برای سطوح سخت می باشد و با توجه به این که امروزه با بحران آب مواجه هستیم می تواند یک روش ارزشمند برای انواع شستشوها به شمار آید. اگر مشتریان به طور دقیق نیازهای خود را شناسایی کنند و با خصوصیات واترجت صنعتی آشنا شوند، می توانند دستگاهی انتخاب نمایند که با بیشترین سطح کیفیت و بالاترین سرعت نیازهایشان را رفع می کند.

 

نحوه عملکرد واترجت

بیشتر دستگاه های واتر جت به یک منبع بیرونی متصل می شوند تا بدین وسیله آب مورد نیاز تامین شود. آب توسط پمپ تحت فشار قرار می گیرد و سپس با سرعت از دستگاه خارج شده که این فشار و سرعت سبب رفع آلودگی ها می گردد. با در نظر گرفتن نوع آلودگی و شدت آن، فشار، دبی و دمای آب خروجی قابل تنظیم است. هم چنین با فشردن ماشه تفنگی جریان آب وصل و با رها کردن آن جریان آب قطع می شود.

 

کاربردهای واترجت

واترجت و کاربرهای آنتمیز نمودن سطوح و از بین بردن آلودگی ها متداول ترین کابرد دستگاه های واترجت صنعتی می باشد که با پاشش آب فشار قوی عملیات شستشو را سهولت می بخشد و می تواند آلودگی های سخت و سمج را از میان بردارد. واترجت ها از لحاظ فشار و دمای آب خروجی در انواع مختلفی طراحی و ساخته شده اند و دارای کاربردهای موثر در محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی است. فشارهای کمتر در محیط های خانگی و تجاری و فشارهای بالا در مراکز صنعتی به کار گرفته می شوند.

 

 

 

 

خانگی

واترجت و کاربردهای آنواترجت ها دارای کاربری بسیار آسانی هستند و مدل های کوچک تر و سبک تر آن که به عنوان کارواش خانگی نام برده می شوند، برای شستشوی اتومبیل، باغ، حیاط، نمای ساختمان، دیوار، نرده، پنجره، پارکینگ و … مورد استفاده قرار می گیرند. با توجه به حساسیت سطوح و مقدار آلودگی، میزان فشار و دمای آب خروجی قابل تنظیم خواهد بود. محیط های مسکونی غالبا آلودگی کمتری دارند و استفاده از دستگاه های با فشار پایین تر به خوبی پاسخ گوی نیازهای مصرف کنندگان خواهد بود.

 

 

 

 

 

تجاری

واترجت و کاربردهای آنکلیه مراکز تجاری می توانند جهت تمیز کردن آلودگی های محوطه، نمای ساختمان و تاسیسات از دستگاه های شوینده های فشار قوی بهره مند شوند و چون در این مراکز رفت و آمد زیادی صورت می گیرد، با کمک این وسیله محیطی تمیز و پاکیزه برای همه افراد فراهم می گردد. تمیزی و زیبایی در مراکز و مجتمع های تجاری از اهمیت زیادی برخوردار بوده و مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد، از این رو استفاده از یک دستگاه کارواش صنعتی فراهم ساختن چنین فضایی را ممکن می سازد.

 

 

 

 

صنعتی

واترجت و کاربردهای آندستگاه های واتر جت در انواع محیط های صنعتی و نیمه صنعتی به کار گرفته می شوند و دارای کاربردهای بسیار مهم و موثر در این گونه محیط ها می باشد. تجهیزات و تاسیسات صنعتی به مرور زمان آلوده می شوند و این آلودگی بر عملکرد آن ها تاثیر نامطلوب می گذارد و از آن جایی که در بعضی مواقع این قطعات آسیب پذیر هستند، باید از روش های مناسب برای شستشو و تمیزی آن ها به کارگیری نمود. واترجت صنعتی به منظور شستشوی انواع تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و بدون آسیب رساندن به سطوح نتیجه ای کاملاً مطلوب بر جای می گذارد. در صورتی که آلودگی ها چرب و روغنی باشند دستگاه واتر جت آب گرم می تواند یک انتخاب مناسب به شمار آید. برخی از انواع واترجت قابلیت ترکیب مواد شوینده و یا ماسه با آب را دارند تا به این وسیله آلودگی های سخت مانند رنگ های فرسوده، خوردگی ها و نقاشی های دیواری حذف شوند. این دستگاه برای عملیات سندبلاست نیز کاربرد دارد.

 

 

منبع تغذیه

واترجت و کاربردهای آنهمان طور که گفته شد، واترجت ها در مدل های بسیار متنوعی عرضه شده اند و بنابراین انتخاب صحیح دستگاه اهمیت پیدا می کند. انتخاب نادرست کار را دشوارتر می کند و می تواند نتیجه معکوس بر جای گذارد. دستگاه های کارواش خانگی و کارواش صنعتی از لحاظ تغذیه شامل انواع الکتریکی و بنزینی می شوند و انتخاب هر یک از آن ها بستگی به شرایط و امکانات موجود دارد و باید دید چه منبعی در دسترس است. علاوه بر این واترجت های الکتریکی جهت تولید فشارهای کمتر و انواع بنزینی به منظور ایجاد فشارهای بالاتر طراحی شده اند.

 

نکات قابل توجه

واترجت و کاربردهای آنانتخاب تجهیزات جانبی مناسب به اندازه انتخاب دستگاه صحیح دارای اهمیت می باشد؛ به عنوان مثال یکی از این تجهیزات مهم نازل است که آب فشار قوی از آن خارج شده و با تغییر زاویه پاشش آب بر قدرت تمیز کنندگی تاثیر می گذارد. لازم است با در نظر گرفتن جنس سطح، نوع آلودگی و شدت آن نازل بر روی واترجت نصب گردد.
پیش از روشن کردن دستگاه باید از نصب صحیح اتصالات اطمینان حاصل نمود. اتصال نادرست قطعات بر عملکرد دستگاه تاثیر گذار بوده و حتی سبب وارد شدن صدمه به آن می شود.
آب دستگاه باید به گونه ای تامین گردد که در حین کار به پایان نرسد زیرا این اتفاق موجب آسیب رسیدن به اجزای اصلی دستگاه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید