پارامترهای کلیدی در انتخاب شلنگ واترجت صنعتی

پارامترهای کلیدی در انتخاب شلنگ واترجت صنعتی

یکی از بخش‌های مهم در هر دستگاه جت واتر صنعتی، شلنگ آن می‌باشد که انتخاب نوع مناسبی از آن به اندازه انتخاب دستگاه واتر جت اهمیت دارد. اما انتخاب یک شلنگ مناسب چندان آسان نیست و پیش از خرید آن، باید ملاحظات مختلفی در نظر گرفته شود. شلنگ واترجت صنعتی بخشی است که آب را به سطح مورد نظر منتقل می‌نماید. شلنگ ها در اندازه ها و بافت های متنوعی عرضه می‌شوند. یک شلنگ با کیفیت سبب می گردد که آب با فشار صحیحی از دستگاه کارواش خانگی خارج شود. در چنین شرایطی جریان خروجی آب انرژی خود را هنگام خارج شدن از دست نمی‌دهد و شلنگ برای مدت زمان طولانی تری بدون ترک، شکست و نشت قابل استفاده خواهد بود. همچنین کاربر می تواند پس از اتمام عملیات، آن را را به راحتی جمع نموده و در انبار نگه داری نماید. در مقاله زیر، پارامترهای مهمی را که به هنگام خرید یک شلنگ کارواش صنعتی با کیفیت باید در نظر گرفته شود، به اختصار توضیح می دهیم.

در نظر گرفتن موارد مهم در خرید شلنگ واترجت صنعتی

به دلیل بالا بودن فشار در دستگاه های کارواش صنعتی نمی توان از شلنگ های معمولی به منظور انتقال آب استفاده نمود و لازم است چراکه این اجزا از قدرت کافی برای تحمل فشار اب برخوردار نمی باشند. در نتیجه لازم است تا از اجزا سازگار و مناسب با دستگاه استفاده نمود. یک شلنگ فشار قوی در طول، قطر، جنس متفاوتی ساخته شده است که انتخاب مدل مناسب می تواند در افزایش کارایی دستگاه موثر باشد. در ادامه به بررسی پارامتر های گفته شده می پردازیم:

– طول

طول شلنگ کارواش صنعتی
طول شلنگ کارواش صنعتی

یکی از مهم ترین پارامترها در انتخاب شلنگ واترجت صنعتی طول آن می باشد. اگر دارای یک دستگاه کارواش خانگی الکتریکی هستید، قاعدتاً باید دستگاه را همواره نزدیک به خانه یا منبع برق نگاه دارید، اما ممکن است که بخواهید بر روی سطحی اندکی دورتر از منبع برق با واترجت کار کنید. در چنین شرایطی بدون تردید استفاده از یک شلنگ کوتاه کارآمد نخواهد بود. حال آن که اگر از یک واترجت بنزینی یا دیزلی استفاده کنید یا از دستگاه کارواش صنعتی خود در محلی استفاده نمایید که نزدیک به منبع برق باشد، یک شلنگ کوتاه‌تر نیز نیاز شما را برطرف خواهد کرد. طول شلنگ کاملاً به شرایط کاری شما بستگی دارد و در میزان کوتاهی یا بلندی آن برتری خاصی وجود ندارد. اما استفاده از یک شلنگ بسیار بلند می تواند موجب افت فشار شود.

 

– قطر

قطر شلنگ واترجت
قطر شلنگ واترجت

شلنگ واترجت صنعتی با قطر متفاوت عرضه می شود. معمولاً کوچک ترین قطر شلنگ های واترجت‌  خانگی در حدود ۶ میلیمتر است که برای کاربرد در دامنه فشاری تا حدود ۱۹۰ بار مناسب هستند. قطر شلنگ متوسط در حدود ۸ میلیمتر است که با فشار کاری در محدوده ۱۹۰ تا ۲۳۵ بار قابل استفاده خواهد بود. بزرگترین و رایج ترین قطر حدود ۱۰ میلیمتر است که تا فشار ۳۴۵ بار قابل استفاده می باشد و شلنگ هایی با این قطر با اغلب دستگاه های واتر جت سازگاری دارند.

 

– نوع اتصال

نوع اتصال شلنگ واتر جت صنعتی
نوع اتصال شلنگ واتر جت صنعتی

هر شلنگ واترجت صنعتی در هر دو انتهای خود دارای یک اتصال است. یک اتصال برای متصل کردن شلنگ به دستگاه واترجت و دیگری برای اتصال به تفنگی یا رابط مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از خرید شلنگ باید دستگاه واترجت خود را چک نمایید و بررسی کنید که نوع اتصال دستگاه شما پیچی است یا کوئیک کوپلینگ و تفنگی دستگاه دارای اتصال نر یا ماده می باشد. کار کردن با اتصالات نرم معمولا آسان تر است اما انواع ماده نیز قابل خرید هستند.

 

– جنس

جنس شلنگ پمپ کارواش صنعتی
جنس شلنگ پمپ کارواش صنعتی

شلنگ دستگاه کارواش خانگی معمولاً از سه نوع ماده معین تولید می شوند که عبارتند از پلاستیک PVC، لاستیک و پلی یورتان. PVC مرسوم ترین ماده برای تولید شلنگ واترجت می باشد اما این ماده پلاستیک بسیار سختی است که چندان انعطاف پذیر نبوده و ممکن است کار کردن با آن اندکی دشوار باشد. شلنگ های لاستیکی انعطاف پذیرتر و البته سنگین تر می باشند و ممکن است باعث برجای گذاشتن رد بر روی بتون خیس و سایر سطوح شوند. شلنگ های پلی یورتان، شلنگ واترجت صنعتی از جنس فولاد با پوشش ماده پلاستیک می باشند که به راحتی خم می شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید