استفاده از واترجت صنعتی در تخریب بتن

استفاده از واترجت صنعتی در تخریب بتن

بتن متشکل از سنگ آهک، خاک رس، شن و ماسه و آب می باشد. بسته به نسبت ترکیب این مواد محصولات متنوعی چون بتن سبک، بتن سنگین، بتن استاندارد و بتن تقویت شده تولید می گردد که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند. از آنجایی که مواد تشکیل دهنده بتن همواره در دسترس بوده و مقاومت بسیار بالایی داشته و بسیار سود آور می باشد، کاربرد گسترده ایی در ساخت و ساز ها دارد. اگر چه بتن مقاومت بالایی دارد اما شرایط محیطی چون ارتعاشات قوی، آثار مخربی بر روی آن خواهد داشت. از دیگر عوامل مخرب بافت بتن می توان به نفوذ و یا حضور کلرید ها در بافت بتن اشاره نمود. نفوذ این مواد به داخل بافت بتن pH محیط را تغیر داده موجب تخریب لایه ضد زنگ میل گرد های به کار رفته در ساختار بتن شده و در نهایت منجر به فرو ریختن بتن یا پوسته پوسته شدن آن شده و به ساختار بنا آسیب وارد می نماید. از این رو تخریب قسمت های آسیب دیده و ترمیم آنها بسیار ضروری می باشد. روش های متنوعی برای تخریب بتن به کار گرفته می شود اما استفاده از واترجت ها در تخریب بتن نه تنها سرعت عملیات را افزایش می دهد بلکه کیفیت بالاتری نیز دارد.


آشنایی با دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتی در تخریب بتنواترجت ها دستگاه های مکانیزه ایی می باشند که با استفاده از آب پر فشار بر ذرات چسبیده به سطح ضربه زئه و آنها را از روی سطوح جدا می نمایند. پمپ دستگاه واترجت به عنوان قلب دستگاه بوده و وظیفه افزایش فشار آب را بر عهده دارد. آب پر فشار با عبور از شلنگ فشار قوی و لنس ها و نازل های دستگاه بر روی سطوح هدف پاشش می گردد. استفاده از نازل های گوناگون در دستگاه های واترجت با تنظیم پاشش اب موجب تقویت اثر بخشی دستگاه می گردد. دستگاه های واترجت آلمانی بر اساس مقدار فشاری که بر آب اعمال می نمایند به سه دسته واترجت های نیمه صنعتی واترجت های صنعتی و دستگاه های فوق فشار قوی تقسیم می شوند. فشار دستگاه های فوق فشار قوی فشار بسیار بالای بوده و از این رو توانایی فوق العاده ایی در ضربه زدن به ذرات چسبیده به سطوح دارند. از ویژگی های مهم دستگاه های کارواش صنعتی می توان به تنظیم فشار دستگاه و انتخاب فشار مناسب با جنس سطوح و نوع عملیات می باشد.

 

مزایای استفاده از واتر جت ها در تخریب بتن

واترجت صنعتی و تخریب بتنفشار قابل تنظیم در دستگاه های کارواش صنعتی یکی از بزرگترین مزایای این دستگاه ها می باشد انتخاب فشار مناسب کاری نه تنها کیفیت و سرعت عملیات را افزایش می دهد بلکه مانع از تخریب سطوح می گردد. انتخاب فشار مناسب در تخریب بتن با دستگاه های کارواش صنعتی به لایه های زیرین آسیب نزده و مانع از ایجاد ترک در ساختار بتن می گردد. این در حالیست که ارتعاشات ایجاد شده توسط دستگاه های برش یا چکش برقی، بسیار بالا بوده و باعث ایجاد ترک های بیشتر در ساختار بتن و سست شدن آن می گردد. در چنین حالتی سطح مورد نظر کاملا برای بتن ریزی و ترمیم آماده نشده و پیوند های مناسب بین لایه قدیمی و لایه جدید تشکیل نمی گردد.

 

واترجت صنعتی و مزایای استفاده از آن در تخریب بتنعلاوه بر این استفاده از دستگاه های کارواش صنعتی در تخریب بتن هیچ گونه آسیبی به میل گرد های بکار رفته در ساختار آن وارد نمی کند در حالیکه استفاده از روش های دیگر، موجب تخریب لایه ضد زنگ میل گرد ها و خوردگی و تخریب بیشتر آنها می شود. علاوه بر این استفاده از واترجت های فوق فشار قوی در تخریب بتن مانع از انتشار گرد و خاک شده و آلاینده های ایجاد شده با این روش، ابعاد کوچکی داشته که به راحتی قابل جمع آوری می باشند.

 

لینک های مفید:

واترجت صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید