راهنمای خرید شیلنگ فشار قوی واترجت صنعتی

راهنمای خرید شیلنگ فشار قوی واترجت صنعتی

شیلنگ فشار قوی یکی از اجزا اصلی واترجت صنعتی می باشد که بسته به نوع آن در عملیات های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شیلنگ واترجت همیشه در معرض فشار بالای آب قرار دارد که بعد از استفاده زیاد از آن، دچار اصطکاک شده و نیاز به تعویض شیلنگ می باشد، در این مقاله سعی شده که شما را در جهت تهیه بهترین و مناسب ترین شیلنگ برای دستگاه واترجت خود همراهی کنیم:

۱- طول شیلنگ واترجت صنعتی

کارواش صنعتیمیتوان از بین شیلنگ های بلند یا کوتاه با توجه به مسافت و محیطی که از واترجت استفاده می شود، یک مورد را انتخاب کرد. شیلنگ های واتر جت صنعتی در طول های ۲۵،۲۰،۱۵،۱۰ و ۳۰ متر تولید می شوند. نکته ی مهم در انتخاب طول شیلنگ این است که باید به رده کاری دستگاه و فشار آب خروجی و همچنین دبی آب دستگاه توجه کرد زیرا اگر شیلنگی متناسب با مشخصات دستگاه انتخاب نشود، واترجت از شرایط کارکرد بهینه خارج می شود.

 

 

 ۲- قطر شیلنگ کارواش صنعتی

شیلنگ فشار قوی واتر جت صنعتیدر انتخاب قطر شیلنگ کارواش صنعتی عناصر بار خروجی دستگاه، دبی آب خروجی، طول شیلنگ و ارتفاع استفاده از واترجت بسیار مهم می باشد. برای اینکه درصد افت فشار کمی در خروجی نازل داشته باشیم باید براساس دبی خروجی، قطر شیلنگ مناسب را انتخاب کنیم تا درصد افت فشار بار به حداقل برسد. به عنوان مثال استفاده از شیلنگ قطر شش میلیمتر و طول ۲۰ متر در دستگاهی با دبی خروجی ۲۰ لیتر بر دقیقه، آب خروجی از نازل دچار افت فشار زیادی در دستگاه های با بار پایین می شود و استفاده از همین نوع شیلنگ در دستگاه های با فشار بار زیاد، آب در خروجی نازل افت فشار ناچیزی پیدا می کند و باید به این عناصر و همچنین مشخصات دستگاه واترجت صنعتی توجه کرد تا بهترین فشار آب در خروجی حاصل شود. در ضمن گاهی با توجه به شرایط محیط و محل استفاده از واترجت، استفاده از شیلنگ با قطر پایین در دستگاه های با دبی خروجی آب بالا و فشار بالا اجتناب ناپذیر می باشد. از طرفی برای استفاده طولانی مدت از شیلنگ، باید به سرعت جریان آب ورودی هم توجه کرد و رنج مناسب سرعت آب کمتر از ۱۰ متر بر ثانیه می باشد. به عنوان مثال در دستگاه کارواش صنعتی با فشار زیر ۲۰۰ بار و دبی خروجی ۲۰ لیتر بر دقیقه و طول ۲۰ متر استفاده از شیلنگ فشار قوی با قطر ۸ میلیمتر توصیه می شود.

۳- جنس شیلنگ فشار قوی واترجت صنعتی

شیلنگ واترجت صنعتی در دو نوع لاستیکی و فولاد بافت تولید می شوند.

شیلنگ لاستیکی بسیار سبک و انعطاف پذیر بوده و اغلب دچار پیچیدگی نمی شود، با این وجود هنگام استفاده در محیط های سخت و بتنی، سطح آن بر اثر سایش دچار خوردگی می شود.

شیلنگ واترجتشیلنگ فولاد بافت از انواع جدید شیلنگ های موجود در بازار می باشد. این نوع شیلنگ فشار قوی از فولاد بافته شده و روکش نرم پلاستیکی ساخته شده است و به علت انعطاف پذیر تر بودن و مقاوم تر بودن سطح آن نسبت به شیلنگ لاستیکی مورد علاقه ی کاربران حرفه ای می باشد. این نوع شیلنگ از سه لایه تشکیل شده است. داخلی ترین لایه از با کیفیت ترین لاستیک که در برابر عبور آب با فشار پایین و همچنین عبور آب با فشار بالا مناسب بوده، ساخته شده است. لایه میانی شیلنگ از جنس فولاد می باشد، این بخش با استحکام بالا، از پاره شدن شیلنگ جلوگیری می کند. لایه سوم شیلنگ و بیرونی ترین لایه از جنس لاستیک بوده  و موجب عدم انتقال حرارت آب گرم به دست کاربر می شود.

 

۴- نحوه وصل شدن شیلنگ به پمپ و تفنگی واترجت

شیلنگ فشار قویشیلنگ فشار قوی واترجت از یک طرف به تفنگی واترجت و از طرف دیگر آن به پمپ واترجت اتصال پیدا کند. تنها دو راه برای اتصال شیلنگ به پمپ وجود دارد، اتصال به روش پیچی نر و مادگی یا به صورت اتصال سریع چفتی. برای اتصال شیلنگ به تفنگی چهار روش وجود دارد: ابتدا با دقت به محل اتصال  تفنگی نگاه کنید. بیشتر آن ها به صورت پیچی نوع نر هستند اما ممکن است بعضی از آن ها به صورت پیچی نو ماده و بعضی از آن ها به صورت اتصال سریع چفتی باشند. اگر از نوع  پیچی نر بود به راحتی میتوان شیلنگ با نوع اتصال پیچی ماده تهیه کرده و یک سر آن را به پمپ و سر دیگر آن را به تفنگی وصل کنید. اگر از نوع اتصال سریع چفتی بود باید از شرکتی که دستگاه واترجت را خریداری کردید شیلنگ مورد نظر را تهیه کنید و اگر اتصال تفنگی از نوع پیچی ماده بود با تهیه یک شلنگ پیچی ماده و یک رابط مادگی به مادگی، شیلنگ مورد نظر را به تفنگی اتصال دهید. با تهیه شیلنگ پیچی نر یا ماده میتوان به راحتی شیلنگ را به دستگاه اتصال داده و بعد از اتمام عملیات به راحتی آن را جدا کنید. عملیات شستشو از اطمینان بیشتری برخوردار بوده و همچنین مشکلی از بابت جدا شدن ناگهانی شیلنگ وجود ندارد.

 

خرید کارواش برقی با تجهیزات و لوازم با کیفیت نه تنها نتیجه نظافت مطلوبی به همراه خواهد داشت، بلکه در ماندگاری این تجهیزات و کاهش نیاز تعمیرات دستگاه و هزینه های نگهداری آن نیز تاثیر گذار می باشد.

لینک های مفید:

واتر جت صنعتی : فهرست محصولات

5 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید شیلنگ فشار قوی واترجت صنعتی»

  1. سلام من شلنگ واترجت آب گرم نیاز دارم تجهیزاتم دارید؟ به چه صورت میتونم تهیه کنم؟
    فکر می کنم مدل ۱۱۵۲ باشه

  2. سلام. این دستگاه از محصولات شرکت ابراهیم هست. تجهیزات آن را می تونید با تماس با بخش خدمات پس از فروش از طریق شماره ۰۲۱۸۷۱۸۴ درخواست نمایید.

  3. سلام

    برای اطلاع از موجودی کارواش صنعتی و تجهیزات جانبی این دستگاه میتوانید با شماره تلفن ۸۷۱۸۴-۰۲۱ واحد کارشناسی و فروش در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید