نکات مهم در نظافت باشگاه بدنسازی

نکات مهم در نظافت باشگاه بدنسازی

باشگاه های بدنسازی دارای تردد بالا در طول روز می باشند. در باشگاه بدنسازی تجهیزات و وسائل تخصصی بسیاری وجود دارد که با توجه استفاده اشخاص متفاوت از این تجهیزات در طول روز، انواع آلودگی ها در باشگاه بدنسازی وجود دارد. نظافت و شستشوی تجهیزات و سطوح در باشگاهع بدنسازی به دلیل وجود وسائل فرآیندی دشوار بوده و مستلزم بکارگیری روش های تخصصی می باشد. استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی کاربردی به منظور شستشوی سطوح و ضدعفونی تجهیزات در باشگاه های بدنسازی بسیار کاربرد دارد. در ادامه روش های نظافت باشگاه بدنسازی با تجهیزات نظافتی تخصصی تشریح می شود.

 

نکته اول: باکتری ها!

نظافت باشگاه بدنسازیاولین نکته ای که در باشگاه های بدنسازی حائز اهمیت است،‌ وجود انواع آلودگی در چنین اماکنی است.  در ابتدا انواع متفاوت آلودگی را تشخیص داد تا بتوان نوع مناسبی از دستگاه های نظافتی را خریداری کرد. بر اساس تحقیقات، ۷۰ درصد از کل باکتری هایی که در سالن بدنسازی و بر روی دستگاه ها وجود دارد، برای انسان ها خطر آفرین است. ۴۱ درصد از باکتری های موجود بر روی تجهیزات، شامل کوکسی گرم مثبت می باشد که عامل ایجاد انواع بیماری های پوستی، عفونت خونی و ذات الریه است که در صورت نفوذ به بدن ورزشکاران، ممکن است موجب بروز مخاطرات فراوانی شود. نوع دیگری از باکتری ها به نام لوله ای گرم منفی و مثبت در سالن ها وجود دارد که از مهم ترین عوامل ایجاد بیماری های عفونی در افراد است و ۹۵ درصد این نوع باکتری های برای انسان مضر می باشد. باکتری های مضر برای سلامتی، بر روی دستگاه ها و وزنه ها نشسته و از طریق لمس وزنه ها با دست یا تماس پوست با دستگاه ها، به بدن ورزشکاران و مربیان منتقل می شوند. به همین دلیل می بایست همه سطوح به طور منظم نظافت و ضدعفونی شوند.

 

نکته دوم: تجهیزات مناسب نظافت باشگاه بدنسازی

نظافت باشگاه بدنسازیتعدد دستگاه های بدنسازی در چنین سالن هایی، نظافت و شستشوی سطوح را دشوار می کند؛ از طرفی نیاز به رفع آلودگی ها به طور کامل و به صورت روزانه در باشگاه بدنسازی کاملا مشهود است. اما چگونه می توان به صورت مداوم نظافت سطوح هموار و دستگاه های تخصصی بدنسازی را انجام داد؟ دستگاه های نظافت صنعتی و ابزار و تجهیزات نظافت دستی تخصصی بدین منظور طراحی و ارائه شده اند. دستگاه ها و تجهیزاتی که امکان نظافت باشگاه های بدنسازی را دارند،‌ می بایست امکان عبور از بین تجهیزات بدنسازی و مانور بالا را داشته باشند. در ادامه برخی از تجهیزاتی که قابل استفاده در باشگاه هاست معرفی شده است.

 

۱- اسکرابر صنعتی:

دستگاه کفشور صنعتی در مدل های متفاوتی وجود دارد که به منظور شستشوی سطوح هموار کف در باشگاه ها می توان از اسکرابر های دستی و باتری دار کوچک استفاده کرد. همه سطوح به طور کامل با اسکرابر های دستی کوچک کفشویی شده و خشک می شوند. به همین دلیل می توان در طول روز و هنگامی که باشگاه باز است شستشو را انجام داد.

 

۲- جاروبرقی‌:

از دستگاه جارو برقی صنعتی می توان به منظور جاروب سطوح هموار و ناهموار استفاده کرد. در نظافت باشگاه و سالن های بدنسازی می بایست دستگاه ها و سطوح نظافت شوند که دستگاه جاروبرقی این امکان را با بهره گیری از سری های متنوع فراهم می کند. فیلتر های قدرتمند جاروبرقی صنعتی از بازگشت مجدد آلودگی به فضای باشگاه تحت نظافت جلوگیری می کنند.

 

۳- بخارشوی:

از کاربردی ترین تجهیزات نظافت صنعتی می توان به دستگاه بخارشوی صنعتی اشاره کرد. دستگاه بخارشوی دمای بالایی تولید و خارج می کند که می توان با استفاده از آن سطوح را علاوه بر نظافت و شستشو،‌ ضدعفونی نیز کرد. دمای بالای بخار خروجی قدرت از بین بردن همه باکتری ها از سطح تجهیزات و برقراری بهداشت به طور کامل را ارائه می کند.

 

۴- تی و ترولی:

به منظور نظافت کامل در همه بخش هایی که امکان تردد دستگاه های نظافتی وجود ندارد، می توان با خرید ابزار نظافت شامل تی، ترولی، انبر جمع آوری، تنظیف های نظافتی و… همه بخش های متفاوت را کاملا پاکیزه نمود. ترولی، تی و تنظیف های تخصصی در انواع متفاوتی طراحی و ارائه شده اند که به منظور بهبود بهداشت در نظافت باشگاه ها می توان از مدل آنتی باکتریال آن ها استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید