نحوه حذف رنگ از روی سطوح با استفاده از واترجت صنعتی

نحوه حذف رنگ از روی سطوح با استفاده از واترجت صنعتی

دیوار نگاره ها و طراحی های رنگی روی سطح کف یک معضل مهم در شهر ها به حساب می آیند. ساختمان ها، پیاده روها و پل ها از جمله سطوحی هستند که اغلب با رنگ و نقاشی تزیین شده اند. گاهی اوقات به دلایلی مانند تغییر دیوار نگاره، این رنگ آمیزی ها باید از روی سطوح حذف شوند. استفاده از واترجت صنعتی یک راهکار مناسب و پر بازده برای انجام این فرآیند به حساب می آید. رنگ بری با واترجت صنعتی بهترین راهکار برای حذف رنگ های سطوح کف و دیوار می باشد. بعضی روش ها علاوه بر حذف رنگ، آسیب جدی به سطح زیرین وارد می کنند اما بکارگیری واترجت بطور صحیح چنین مشکلی را بوجود نمی آورد.

حذف نقاشی های روی سطوح

حذف رنگ با واترجت صنعتی

رنگ بری از روی دیوار ها و سطوح کف، امر دشواری است که نیازمند صبر و حوصله افراد می باشد. متخصصین رنگ بری با واترجت قادرند این فرآیند را به خوبی و با آرامش از بین ببرند. واترجت صنعتی دارای یک پمپ فشار قوی است که آب را با اعمال فشار مناسب به سطوح پاشش می نماید. انتخاب یک واتر جت مناسب نقش مهمی در اثربخشی فرآیند نظافت سطح رنگی می باشد که در ادامه مقاله به آن پرداخته می شود.

تعیین جنس سطح

همانطور که اشاره شد، حذف دیوار نگاره ها و نقاشی های سطوح کف با استفاده از واتر جت صنعتی یک راهکار ایده آل به حساب می آید. برای حذف عمیق این نوع آلودگی با واترجت، شناسایی جنس سطح زیرین یک نکته مهم می باشد که به نتیجه مطلوب فرآیند منجر می شود. در واقع موفقیت در حذف رنگ آمیزی ها تا حد قابل توجهی به فهم کامل جنس سطح و مواد به کار رفته در آن بستگی دارد. برای مثال سازه های بنایی بعلت ماهیتشان با مواد شوینده واکنش متفاوتی نشان می دهند. برای سطوح متخلخل قبل از بکارگیری واترجت صنعتی استفاده از حلال شیمایی پیشنهاد می شود، در حالیکه برای سازه های بنایی قدیمی به منظور حداقل نمودن آسیب ها باید از روش ترمیمی استفاده گردد. در این روش، از یک برس نرم به همراه واترجت فشار قوی در مد فشار پایین بهره برده می شود.

تعیین نوع رنگ استفاده شده

قدم بعدی شناسایی نوع رنگی می باشد که برای رنگ آمیزی سطح بکار رفته است. رنگ های روغنی، آلکیدس، رزین های مصنوعی مانند استات و متاکریلات از جمله رنگ هایی هستند که برای نقاشی های روی دیوار و کف استفاده می شود.

حذف رنگ از روی سطوح بتنی

رنگ بری با واترجت صنعتی یا کارواشبرای تمیز کردن سطوح بتنی از رنگ های اسپری شده، می توان از یک واترجت صنعتی آب گرم استفاده نمود. این واترجت باید حداقل دارای فشار کاری حدود ۴۰ بار و دبی حدود ۲۰ لیتر بر دقیقه باشد تا عملیات به طور مناسب انجام شود. استفاده از آب گرم باعث افزایش کیفیت و بازدهی عملیات نظافت و حذف رنگ شده است.

رنگ بری با واترجت از روی سطوح اجری

رنگ های تازه را می توان با استفاده از واترجت آب گرم بطور موثر از بین برد. نازل دستگاه بایستی حدود ۶۰ سانتی متر از سطح فاصله داشته باشد تا عملیات به خوبی انجام شود. واترجت مناسب از بین بردن رنگ از روی این سطوح باید دارای فشار عملیاتی ۱۳۰ تا حدود ۲۰۰ بار باشد تا نتیجه مناسبی حاصل گردد. همچنین فرآیند شستشوی باید از بالا به پایین دیوار انجام گیرد.

رنگ بری از روی سطوح چوبی با واترجت

رنگ بری با دستگاه واترجت صنعتیسطوح چوبی رنگ آمیزی شده با استفاده از یک واترجت صنعتی با فشار کم ۲۰ تا ۳۰ بار تمیز می شوند. رعایت فاصله مناسب و عدم اعمال فشار بالا از نکاتی است که در هنگام واترجت از آسیب دیدن چوب جلوگیری می نماید.

بهترین زمان حذف دیوار نگاره ها با واترجت

اگر دمای هوا زیر صفر درجه باشد، زمانی برای خشک شدن سطح قبل از منجمد شدن وجود ندارد. بنابراین ساختمان های آجری در این شرایط مستعد آسیب دیدگی هستند. بنابراین برای چنین سطوحی شرایط آب و هوایی باید به گونه ای باشد که حدود دو سه ساعت شرایط برای خشک شدن سطح زمان اختصاص داده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید