رعایت اصول GMP با استفاده از مکنده های صنعتی ساخت شرکت دلفین

رعایت اصول GMP با استفاده از مکنده های صنعتی ساخت شرکت دلفین

کمپانی دلفین یکی از برند های معتبر دنیا در زمینه تولید انواع و اقسام مدل های مکنده صنعتی می باشد. شرکت ابراهیم دارای نمایندگی انحصاری این شرکت بوده و در سالیان طولانی توانسته بخش های صنعتی، داروسازی، کارخانجات و مراکز تولیدی را از جاروبرقی های دلفین بهره مند سازد. صنایع داروسازی از جمله صنایعی هستند که نیاز مبرمی به مکنده های صنعتی دارند. در این صنایع رعایت مسائل بهداشتی و تمیز نگه داشتن محیط در اولویت بالایی قرار دارد و باید بر طبق استاندارد های سازمان جهانی بهداشت انجام شود. رعایت اصول GMP یکی از مواردی است که ساخت جاروبرقی های کمپانی دلفین انجام می شود. در این مقاله بیشتر در این باره توضیح می دهیم. صنایع داروسازی همه نوع دارویی را در دوز ها و شکل های مختلف مانند پودر های فشرده، کپسول ها و محلول های مایع تولید می کنند. هر محصولی باید در یک خط تولید متفاوتی با رعایت کامل مسائل بهداشتی ساخته شود. استفاده از مکنده یا جارو برقی صنعتی مجهز به فیلتر کارآمد یک راهکار مناسب برای جلوگیری از آلوده شدن داروهای تولید شده می باشد.

اصول GMP در صنایع دارویی

مکنده صنعتیجی ام پی یا GMP مخفف عبارت Good manufacturing practices به معنای اصل ساخت خوب می باشد که به منظور بالا بردن کیفیت فرآورده های تولیدی در صنایع داروسازی بکار می رود. این فاکتور توسط سازمان های نظارتی جهانی به منظور تضمین استاندارد های کیفیت محصولات تعریف شده است. فرآیند های تولید باید ایمنی، خلوص و بازدهی بالای محصول را تضمین نمایند. رعایت اصول GMP به جهت مدیریت یک چرخه تولید ایمن و قابل اعتماد، اجتناب از انتشار آلودگی در محیط، حفظ بازدهی عملکرد تولید و فراهم نمودن محصولات با بازدهی بالا ضرورت دارد.

حذف آلودگی های انتشار یافته در محیط با رعایت اصول GMP

مکنده داروسازییکی از خطرات اصلی در خط تولید دارو، حرکت آلودگی ها از روی سطوح دیگر بر روی دارو ها می باشد. توزیع، مخلوط کردن، شکل دهی و تعیین دوز، فشردن، پر کردن، بسته بندی و دیگر فرآیند ها ممکن است سبب آلودگی محصولات شوند. این آلودگی ها شامل آلودگی های فیزیکی مانند ذرات، مواد پودری، آلودگی های شیمیایی مانند رطوبت و بخار و آلودگی های بیولوژیکی مانند ویروس و باکتری می گردند. استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی تخصصی می تواند راهکار موثر برای مقابله با این آلودگی ها باشد.

 

چگونگی اجتناب از انتشار آلودگی

مکنده داروسازیراهکار های اجتناب از انتشار آلودگی در بخش های مختلف داروسازی ها شامل چند مورد می شوند. نظافت منظم و پیوسته محیط کار، سطح زمین، دستگاه ها و ابزار های مورد استفاده یکی از این اقدامات به حساب می آید. همچنین حفظ سطح بهداشت محیط در سطح بالا و کاهش خطرات، مکش و حذف آلودگی از محل تولید آن و عدم ایجاد فرصت به ذرات آلوده برای نشستن بر روی تجهیزات بایستی انجام شود.

 

استفاده از مکنده صنعتی دلفین در داروسازی

مکنده داروسازیراه حل سریع، پاکیزه و آسان برای انجام موارد ذکر شده در بخش قبل، استفاده از یک مکنده صنعتی کارآمد می باشد. کمپانی دلفین برای این مشکل دستگاه مکنده صنعتی مانند MTL 3533 را برای جمع آوری مواد پودری پیشنهاد می دهد. این مکنده از نوع ضد انفجار و دارای فیلتر ایمنی هپا به منظور ایجاد یک محیط ایمن می باشد. برای نظافت کلی محیط داروسازی نیز مکنده های Pharma را ارائه نموده است. همچنین در بیشتر داروسازی ها، بخشی با عنوان کلین روم یا اتاق تمیز جهت تولید کنترل شده و ایمن دارو وجود دارد. مشخصه ویژه این اتاق باید عدم وجود گرد و غبار های در حد میکرون در هوای اتاق باشد. برای این اتاق ها، از مکنده های مخصوص کلین روم ها ساخت شرکت دلفین بایستی استفاده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید