استفاده از سوییپر صنعتی برای جمع آوری ذرات بسیار ریز

استفاده از سوییپر صنعتی برای جمع آوری ذرات بسیار ریز

آلودگی های مختلفی بر روی سطح با چشم غیر مسلح قابل رویت هستند. گاهی اوقات ممکن است به نظر برسد که تمیزی محیط با جمع آوری تکه های کاغذ و یا شستن لکه های روغن بدست می آید. اما گاهی ذرات ریزی بر روی سطوح ایجاد می شوند که بر جای ماندن آن ها می تواند به سلامتی افراد آسیب برساند. ذرات ریز در محیط حرکت کرده و از طریق تنفس وارد سیستم بدن می شوند. بعضی دیگر از این ذرات نیز بر روی سطح زمین و ماشین آلات در صنایع مختلف بر جای می مانند. با استفاده از دستگاه های سوییپر صنعتی مجهز به فیلتر ایمنی این ذرات بطور موثر و در یک زمان کم جمع آوری می شوند. نظافت با سوییپر با استفاده از برس های نظافتی به بهترین نحو انجام می شود.

ضرورت جمع آوری ذرات ریز در محیط

جمع آوری ذرات ریز با سوییپر صنعتیتوانایی جمع آوری گرد و غبار بخصوص ذرات ریز، کیفیت نظافت محیط را تضمین می کند. کیفیت هوای محیط کار، اهمیت ویژه ای داشته و بنابراین ذرات ریز بایستی بطور موثر جمع آوری شوند. تنفس مناسب افراد در محیط قطعا در افزایش سلامت آن ها و در نتیجه افزایش بازدهی در محیط کار موثر است. استفاده از سویپر صنعتی مجهز به فیلتر مناسب راهکار مناسبی برای حذف این آلودگی ها می باشد.

 

دسته بندی ذرات ریز

ذرات ریز براساس قطر آن ها به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. ذرات PM با نام particulate matter ذراتی هستند که قطر آن ها در حد میکرون است. دسته دیگر ذرات با نام PM1 شناخته می شوند و قطر آن ها کمتر از یک میکرون می باشد. همچنین ذرات ریز با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با نام ذرات PM2.5 معرفی می گردند. دسته آخر ذرات با نام PM10 شناخته می شوند که دارای قطر کمتر از ۱۰ میکرون هستند. فراتر از بکارگیری سیستم های تهویه هوا در محیط های بسته، استفاده از یک راهکار نظافتی برای جلوگیری از انتشار این آلودگی ها ضرورت دارد.

 

ذرات با قطر کمتر از ۱۰ میکرون

این ذرات شامل دود و گرد و غبار می گردند و در محیط کار با نام گرد و خاک و یا مه شناخته می شوند. ذرات PM10 بیشتر از همه در محیط هایی که فرآیند های احتراق رخ می دهد، حضور دارند. در سال های اخیر اثرات این ذرات بر روی سلامتی افراد مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این بررسی ها نشان می دهد کاهش غلظت ذرات کمتر از ۱۰ میکرون، از ۷۰ به ۲۰ میکروگرم در هر متر مکعب تا ۱۵ درصد میزان مرگ و میر را در اثر این آلودگی ها کاهش داده است.

 

نظافت با سوییپر و کاهش غلظت ذرات PM10 در محیط کار

سوییپر صنعتیتمیز نگه داشتن محیط کار ارتباط مستقیمی با حفظ سلامت کارمندان دارد. تجهیزات نظافتی سطوح کف نقش مهمی در مقابله با این ذرات دارند. برای جمع آوری این ذرات استفاده از یک سوییپر صنعتی کارآمد نتیجه بخش خواهد بود. سوییپر ها بوسیله برس های کناری زباله و خاک را از اطراف جمع می کنند و با استفاده از برس مرکزی این ذرات را به مخزن انتقال می دهند. سوییپر مناسب برای حذف آلودگی ها و ذرات PM10 بایستی دارای فیلتر مخصوص جمع آوری این ذرات و فیلتر با سطح فیلتراسیون بالا می باشد. در مدل هایی از این دستگاه ها، فیلتر با مساحت بزرگ در بخش عقب دستگاه تعبیه شده است. جای گرفتن فیلتر در این بخش موجب شده تا کاربر دید مناسب تری هنگام نظافت محیط داشته باشد. فیلتر مخصوص جمع آوری ذرات ریز PM10 با نام kerastatic از جمله فیلتر های پر کاربرد در این زمینه است که توسط شرکت RCM طراحی و تولید می شود. این فیلتر های بزرگ محیط را ایمن و بهداشتی نموده و حجم ذراتی که با چشم قابل مشاهده نیستند را بطور قابل ملاحظه کاهش می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید