سازگاری دستگاه اسکرابر صنعتی با محیط های گوناگون

سازگاری دستگاه اسکرابر صنعتی با محیط های گوناگون

وجود بهداشت و نظافت در یک محیط تضمین کننده سلامت و ایمنی کارکنان و دیگر افراد حاضر در آن محیط خواهد بود و موجب افزایش کیفیت خدمات و یا محصولات ارائه شده می شود. از این رو انتخاب مناسب دستگاه نظافتی اهمیت ویژه ای پیدا خواهد کرد. علاوه بر این تمیز بودن یک محیط می تواند تاثیر مطلوبی بر روی نظر مشتریان نسبت به آن مرکز بگذارد. یکی از پر کاربرد ترین ابزارهای نظافت صنعتی، اسکرابر می باشد. این دستگاه علاوه بر این که سطوح را شسته و تمیز می نماید، ظاهری زیبا برای آن به وجود می آورد. امروزه با پیشرفت روز افزون علم و فناوری و هم چنین افزایش سطح انتظارات مشتریان، انواع گوناگونی از دستگاه اسکرابر صنعتی طراحی و به بازار عرضه شده است. وجود تنوع در این محصولات انتخاب های زیادی را متناسب با نیاز افراد پیش روی مصرف کنندگان قرار داده است.

 

بررسی شرایط قبل از انتخاب دستگاه اسکرابراسکرابر صنعتی

اولین نکته در مورد خرید اسکرابر، بررسی شرایط محیط نظافت می باشد. نوع آلودگی، میزان آلودگی، جنس سطح و تعداد نیروی خدماتی در این زمینه اهمیت دارد. بعلاوه در هریک از محیط های تجاری، صنعتی، آموزشی، درمانی و محیط های دیگر تمیزی مفهوم ویزه خود را خواهد داشت و این بستگی به اهداف خریداران دارد که چه نوعی از دستگاه کفشوی را انتخاب نمایند. دستگاه زمین شور صنعتی علاوه بر شستشو و درخشندگی سطوح، خاصیت ضدعفونی کنندگی داشته و می تواند محیطی بهداشتی و سالم فراهم سازد.

 

 

انتخاب دستگاه کفشوی صنعتی بر اساس نوع هدایت

دستگاه زمین شوی از لحاظ حرکتی به دو دسته اسکرابر سرنشین دار و اسکرابر دستی تقسیم می شود. اگر شرایط نظافتی سطح یک محیط به گونه ای باشد که تعداد بیشتری از نیروهای خدماتی مجبور به کار باشند و یا این که فشار وارد شده بر آنان زیاد باشد، استفاده از اسکرابر سبب کاهش تعداد پرسنل می شود و در نتیجه کارکنان دیگر می توانند در بخش های دیگر مشغول به کار شوند، علاوه بر این، مزیت دیگر استفاده از اسکرابر افزایش بهره وری نیروهای فعال خواهد بود.

 

دستگاه اسکرابر سرنشین دار

کف شوی صنعتی سرنشین داراسکرابر سرنشین دار دارای مخزن آب بزرگی است و با یک بار پر کردن آن مساحت زیادی از سطح شسته می شود. در نتیجه ضرورت پر نمودن مجدد مخزن آب تمیز آن کاهش می یابد. دستگاه کفشور سرنشین دار، پهنای شستشوی عریضی داشته و بنابراین فرآیند نظافت را با سرعت بیشتری انجمام می دهد و در وقت صرفه جویی می نماید. تولیدکنندگان، اسکرابرهای سرنشین دار را در ابعاد کوچک و بزرگ جهت نظافت در محیط هایی مختلف طراحی و ساخته اند. اسکرابر سرنشین دار قابلیت به کارگیری در  مراکز صنعتی، کارگاه ها، انبارها، مجتمع های تجاری، اماکن مذهبی، بیمارستان ها، مراکز آموزشی، کارخانجات تولیدی، نیروکاه ها، سازمان های دولتی و …  را دارا می باشد و می تواند به خوبی از عهده تمیزی و شستشوی آن بر آید. کفشورهای سرنشین دار توسط باتری تغذیه شده و در هر بار شارژ شدن قادرند ساعت ها کار کنند.

 

دستگاه اسکرابر دستی

اسکرابر صنعتیاسکرابر دستی نسبت به روش های سنتی کیفیت شستشو را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و سبب بیشتر شدن بهره وری و بازدهی کاربر می شود. این کف شور در انواع و ابعاد گوناگونی عرضه شده و در محیط های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. محیط های گوناگون تجاری، صنعتی، آموزشی، درمانی، سازمانی و … از کفشور دستی جهت شستشو و تمیز نمودن سطوح استفاده می نمایند. اسکرابرهای دستی هم به وسیله باتری و هم به وسیله جریان برق تغذیه می شود و هر یک ار انواع آن با توجه به شرایط و امکانات مصرف کنندگان انتخاب می گردد.
نکته دیگری که در انتخاب نوع اسکرابر صنعتی اهمیت دارد تراکم وسایل در محیط می باشد؛ اگر در یک مکان، مسیر عبور دستگاه دارای عرض کم باشد و یا بر اثر وجود لوازم و تجهیزات، دستگاه بزرگتر قدرت مانور نداشته باشد، کفشوی دستی می تواند یک راه حل بسیار مناسب جهت شستشوی سطح باشد.

 

 

 

 

نوع سطح و کفپوش

دستگاه اسکرابر خودرویینوع و خصوصیات پوشش به کار رفته در سطحی که دچار آلودگی گردیده است، موضوع حائز اهمیتی است که هنگام انتخاب دستگاه زمین شور باید به آن توجه نمود. برخی از سطوح سخت تر و خشن تر بوده و یا آلودگی ها به سختی از آن جدا خواهد شد. از طرفی انواع دیگری از کف پوش مانند سنگ، سرامیک و … هستند که دارای حساسیت بیشتری بوده و آسیب پذیرتر می باشند. استفاده از اسکرابرهای صنعتی دستی و سرنشین دار   نه تنها به هیچ یک از این سطوح آسیبی نمی رساند بلکه موجب تمیزی و درخشندگی آن ها می گردد. علاوه بر این به منظور افزایش سازگاری یک زمین شوی صنعتی با سطح آلوده، برس های متنوعی عرضه شده که در انواع زبر، استاندارد و نرم هستند و بر کیفیت شستشو می افزایند. برس های زبرتر جهت تمیز نمودن سطوح سخت تر و آلوده تر و برس های نرم تر برای شستشوی سطوح حساس مناسب می باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید