انواع دستگاه های نظافت صنعتی مخصوص کف و نحوه انتخاب دستگاه مناسب

انواع دستگاه های نظافت صنعتی مخصوص کف و نحوه انتخاب دستگاه مناسب

با توجه به معایب روش های سنتی نظافت سطوح کف و گسترش استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی ، لازم است تا اطلاعات جامع تری درباره انواع گوناگون این تجهیزات و کارایی آن ها ارائه گردد. در این مقاله قصد داریم تا به تبیین انواع متفاوت رده های دستگاه های نظافت صنعتی از جمله سوییپر، اسکرابر، پولیشر و… بپردازیم و ویژگی های گوناگون آن ها را ذکر کنیم. با دارا بودن دانش فنی در این زمینه می توان خرید بهتری انجام داد. به این منظور لازم است تا در ابتدا نوع محیط و آلودگی هایی که باید شستشو شوند مشخص گردد. سپس با دانستن ویژگی های هر دستگاه، بهترین آن ها را برگزید.

انواع گوناگون دستگاه های نظافت صنعتی و ویژگی هر کدام

دستگاه های نظافتی صنعتی که منحصرا به منظور نظافت و شستشوی سطوح کف استفاده می گردند، به چند دسته تقسیم می شوند. هر کدام از این دستگاه ها مکانیزم عمل خاصی داشته و برای کاربردی خاص طراحی می گردند. اکنون به بررسی ویژگی های هر کدام از این دستگاه ها می پردازیم.

سوییپر صنعتی

سوییپر در نظافت صنعتیمکانیزم عمل دستگاه سوییپر صنعتی به این صورت است که توسط برس های دیسکی، یک برس رولی و سیستم مکش بسیار قوی، آلودگی های ریز و درشت را به داخل مخزن منتقل می کند. این دستگاه از رده های باتری دار شروع شده و به انواع صنعتی دیزلی و بنزینی خواهد رسید. کاربرد آن بیشتر در کارخانه های وسیع است. همچنین دسته بندی دیگر این دستگاه نحوه حرکت آن است. سوییپر دستی برای اماکن کوچکتر و سوییپر سرنشین دار نوع بزرگ تر این دستگاه می باشد که با توجه به نیاز می تواند وسیع ترین محوطه ها را نیز نظافت کند. به دلیل پوشش بخش بیشتری از محیط تحت نظافت، سرعت نظافت توسط سوییپر بسیار بالا رفته و مدت زمان انجام فرآیند های نظافتی کاهش می یابد.

 

اسکرابر

اسکرابر و نظافت صنعتیدستگاه کفشوی صنعتی جایگزینی مناسب برای شستشو و نظافت سطوح کف به وسیله طی و سطل و روش های سنتی است. این دستگاه توسط برس دیسکی چرخشی، سیستم مکش آب به مخزن آب کثیف و لاستیک طی و مکشی که باعث خشک شدن سطوح می گردد، همه بخش های سطوح کف را به سادگی شستشو می دهد. این دستگاه نیز همانند سویپر، با دسته بندی های گوناگون، توانایی انجام کارکرد های متفاوتی را دارا است. سطوح باریک را می توان با اسکرابر دستی شست، به منظور نظافت سطوح کف در اماکن وسیع می توان از دستگاه اسکرابر سرنشین دار استفاده کرد. همچنین این دستگاه کاربردی نظافت صنعتی از نظر تامین انرژی حرکتی انواع متفاوتی از جمله باتری دار، کابلی و دیزلی دارد که می توان با توجه به کاربرد مورد انتظار و مکان مورد استفاده از نظر دسترسی به منبع انرژی، بهترین نوع را انتخاب کرد.

 

پولیشر

پولیشر و نظافت صنعتیبه منظور جلا بخش و لایه برداری بخشی سطوح کف، می توان از دستگاه پولیشر استفاده نمود. این دستگاه با قابلیت تجهیز به برس هایی با نرمی و زبری متفاوت، می تواند سطوحی با کفپوش های ترکیبی از جنس های گوناگون از قبیل سرامیک، چوب، اپوکسی و… را شستشو دهد و سابزنی کند.

 

 

جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی و نظافت صنعتیبه منظور نظافت سطوح فرش شده و سطوح ناهموار می توان از مکنده صنعتی و یا همان جارو برقی صنعتی استفاده کرد. این دستگاه سیستم مکش با قدرت های گوناگون دارد که می توان با توجه به آلودگی ها و همچنین سطوح مورد نظافت از این مکنده ها استفاده کرد. نوع خاصی از جاروبرقی های صنعتی نیز وجود دارد که توانایی مکش آب و خاک را دارد و به همین ترتیب می توان از آن در نظافت سطوح مرطوب نیز بهره گرفت.

 

نکات ضروری در انتخاب یک دستگاه نظافت صنعتی مناسب

همانگونه که ذکر شد دستگاه های نظافت صنعتی انواع گوناگونی دارند و هر کدام از آن ها کارکردی خاص را شامل می شوند. به همین منظور به بیان نکاتی برای واضح تر شدن نیاز و دستگاه مناسب خواهیم پرداخت:

۱- در صورت وجود کفپوش های گوناگون در سطوح مورد نظافت، بهتر است که از چند دستگاه کمک گرفت. همچنین دستگاه های چند هدفه نظافت صنعتی مانند سوییپر اسکرابر ها وجود دارند که می توان از آن ها نیز بهره برد.

۲- وسعت محوطه تحت نظافت در انتخاب دستگاه بسیار مهم است. در صورت وسیع بودن سطوح کف اماکن می توان از دستگاه های بزرگ تر و سرنشین دار برای شستشوی سریع تر و بهینه تر کمک گرفت.

۳- دسترسی به برق نیز از مهم ترین پارامتر های تصمیم گیری برای خرید یک دستگاه نظافت صنعتی می باشد. در صورتی که محیط تحت نظافت صنعتی به برق شهری دسترسی نداشته باشد می بایست از دستگاه های باتری دار برای شستشو و نظافت سطوح کف کمک گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید