ویژگی های یک سوییپر کاربردی

ویژگی های یک سوییپر کاربردی

نظافت و جمع آوری آلاینده ها از محیط با ارتقا جلوه های بصری و انتقال انرژی مثبت، نقش مهمی در تامین سلامت افراد جامعه ایفا می نماید. حضور دائمی ذرات گرد و غبار در محیط یکی از عوامل اصلی می باشد که موجب نا کارآمدی شیوه های سنتی می گردد. در شیوه های سنتی که به منظور جمع آوری آلاینده ها از جارو استفاده می نماید، موجب انتشار ذرات ریز گرد و غبار در فضا شده و از این رو می توانند سلامت افراد حاضر در محیط را به مخاطره بی اندازند. مشکلات استفاده از شیوه های سنتی از یک سو و اهمیت نظافت و جمع آوری آلاینده ها از سوی دیگر، موجب ابداع شیوه های نوین و تجهیزات مکانیزه نظافتی مانند سوییپر ها شد. سوییپر های صنعتی به واسطه ویژگی های منحصر به فردی که داشتند مورد استقبال کاربران قرار گرفته و به سرعت جایگزین شیوه های سنتی نظافت شدند.


اساس عملکرد دستگاه سوییپر

سوییپر صنعتیسوییپر های صنعتی یا همان جاروب های خیابانی مکانیزه با الهام از عملکرد جارو طراحی و ساخته شده اند. این دستگاه ها به منظور جمع آوری آلاینده ها و گرد و خاک و انتقال آنها به مخزن زباله از سیستم برس زنی استفاده می نمایند. اغلب این دستگاه ها مجهز به یک تا دو برس دیسکی جانبی می باشند که وظیفه انتقال آلاینده ها به قسمت میانی دستگاه را بر عهده دارند. آلاینده های جمع آوری شده در قسمت میانی دستگاه به واسطه چرخش عقب گرد برس غلطکی میانی به داخل مخزن منتقل می شوند. اگرچه عملکرد این دستگاه ها در ابتدا بسیار ساده می باشد اما استفاده از تجهیزات جانبی و یا طراحی های ارگونومیک و مهندسی دستگاه تاثیر بسزایی در ارتقا کیفیت نظافت، تامین امنیت و سلامت کاربر و بهرهوری موثر دستگاه سویپر دارد.


ویژگی های یک سوییپر کاربردی

اگر چه اساس عملکرد دستگاه های سوییپر با شیوه سنتی جارو کشی مشابه می باشد اما آن چه که موجب محبوبیت این دستگاه ها در بین کاربران شده است کیفیت بالاتر و کاربری راحت تر این دستگاه می باشد. در ادامه این مقاله سعی داریم به تشریح ویژگی های یک سو.ییپر کاربردی و کارآمد بپردازیم:


تجهیز سویپر صنعتی به سیستم کنترل گرد و غبار

سوییپر شهری و نظافت موثرسیستم کنترل گرد و غبار یکی از دلایل اصلی محبوبیت دستگاه های سوییپر می باشد. استفاده از جارو در جمع آوری آلاینده ها موجب انتشار ذرات ریز گرد و غبار در هوا می گردد. این ذرات به واسطه وزن سبک و ابعاد کوچکی که دارند برای مدت های طولانی در هوا شناور باقی مانده و راحتی با نفوذ به داخل سیستم تنفسی افراد و به ویژه کاربر که در معرض مستقیم حجم بالایی از این ذرات قرار دارد، موجب بیماری های تنفسی و پوستی می گردند. اما دستگاه های سویپر به واسطه غلبه بر این مشکل و کنترل گرد غبار ناشی از سیستم برس زنی مجهز به سیستم مکش بر روی برس های جانبی می باشند. این سیستم با مکش کامل گرد و غبار مانع از انتشار آنها در فضای پیرامون شده و علاوه بر ارتقا کیفیت هوا، از کاربر در برابر بیماری های تنفسی محافظت می نماید.


جایگاه مخزن زباله در دستگاه سوییپر صنعتی

یکی دیگر از عواملی که نقش موثری در کارآیی بهتر و موثر تر دستگاه سوییپر به ویژه مدل های خودرویی دارد، جایگاه مخزن زباله می باشد. در اغلب مدل هاف مخزن زباله در قسمت جلو دستگاه نصب شده و همین امر موجب کاهش چشمگیر در زاویه دید کاربر می گردد. در حالیکه مدل های جدید با بهره گیری از طراحی مهندسی و نصب مخزن در قسمت پشت دستگاه، زاویه دید کاربر را افزایش داده و در نتیجه احتمال بر خورد با موانع را به حداقل ممکن می رسانند.


تعویض و تعمیر راحت قطعات دستگاه

سوییپر صنعتی و نظافت موثراستفاده از قطعات مکانیکی به جای تجهیزات الکترونیکی پیشرفته در دستگاه سوییپر نگهداری، تعمیر و یا تعویض قطعات یدکی و برس های دستگاه را تسهیل می نماید.




نظافت فیلتر دستگاه

یکی از بخش های مهم در دستگاه های سوییپر سیستم فیلتراسیون دستگاه می باشد که نقش مهمی در ممانعت از باز نشر ذرات گرد و غبار به محیط ایفا می نماید. نظافت راحت و سریع فیلتر ها به منظور بهبود عملکرد آنها در جذب ذرات ریز یکی دیگر از ویژگی های سوییپر کاربردی بوده و نقش مهمی در بهبود هوای پیرامون و ارتقا کیفیت نظافتی بر عهده دارد.


لینک های مفید:

جاروب خیابانی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید