عوامل موثر در کیفیت و سرعت نظافت با دستگاه واترجت

عوامل موثر در کیفیت و سرعت نظافت با دستگاه واترجت

واترجت صنعتی نمونه ایی از دستگاه های مکانیزه نظافتی می باشد که با استفاده از آب پر فشار، آلاینده ها را از روی سطح جدا می نماید. فشار دستگاه، اولین نکته ایی است که در هنگام خرید دستگاه کارواش صنعتی ، به ذهن خریداران خطور می کند از این رو تنها معیار برای خرید دستگاه واترجت در نظر مشتریان فشار دستگاه واترجت می باشد. در حالی که عوامل مختلفی در قدرت نظافتی دستگاه نقش دارند. طول شیلنگ به کار رفته دردستگاه واترجت تاثیر قابل ملاحظه ایی در افت فشار دستگاه خواهد داشت. استفاده مداوم از بیشینه فشار پمپ دستگاه به پمپ فشار آورده و باعث کاهش عمر مفید دستگاه می شود. از این رو بررسی عوامل موثر در فشار دستگاه می تواند تاثیر قابل ملاحظه ایی در قدرت نظافت و طول عمر مفید دستگاه داشته باشد.

 

واترجت و نظافت با دستگاه واتر جتترکیب فشار ( برحسب بار) و سرعت جریان آب ( بر حسب لیتر در دقیقه) تعیین کننده قدرت نظافت دستگاه واترجت است. هر دوی این فاکتور ها از اهمیت خاصی بر خوردار بوده و تاثیر یکسانی در قدرت نظافتی دستگاه واترجت دارند. علاوه بر این دو فاکتور که اصلی ترین عوامل درتعیین قدرت نظافتی می باشند، عوامل کوچک دیگری نیز وجود دارند که می توانند باعث کاهش یا افزایش قدرت نظافت دستگاه واترجت آلمانی شوند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 

تاثیر سرعت آب در قدرت نظافتی دستگاه واترجت

واترجت و قدرت نظافت شوینده فشار قویسرعت جریان آب که بر حسب لیتر در دقیقه محاسبه می شود، شاخص مهمی در اندازه گیری توانایی دستگاه بری نظافت می باشد. نمونه های خانگی دستگاه واترجت معمولا سرعتی برابر با ۶ تا ۸ لیتر در دقیقه دارند در حالیکه نمونه های صنعتی شوینده های فشار قوی سرعت های متنوعی از ۱۰ تا ۴۰ لیتر در دقیقه دارند. به عنوان نمونه در مقایسه دو دستگاه شوینده فشار قوی با فشار یکسان، اگر سرعت جریان دو برابر شود، قدرت و سرعت نظافت دستگاه نیز دو برابر خواهد شد. معمولا به ازای هر لیتر افزایش در جریان آب چیزی در حدود ۲۰ بار بر فشار دستگاه افزوده می شود. برای مقایسه دو دستگاه واترجت که تفاوت قابل ملاحظه ایی در فشار و سرعت جریان آب نداشته باشند از حاصل ضرب فشار دستگاه ( بر حسب بار) در سرعت جریان آب ( بر حسب لیتر در دقیقه) استفاده می شود. هر چه عدد حاصل بزرگتر باشد، قدرت نظافت دستگاه بیشتر خواهد بود.

 

پارامتر های مهمی که در نظافت با دستگاه های کارواش اثر گذار هستند عبارتند از:

– فشار دستگاه که بر حسب واحد بار اندازه گیری می شود.

– جریان آب که بر حسب لیتر در دقیقه محاسبه می شود.

واترجت و عوامل موثر در افت فشار– درجه حرارت آب مصرفی : به منظور نظافت جرم ها و روغن های روی سطح معمولا از واترجت های آب گرم استفاده می شود، اما به این نکته توجه داشته باشید که قیمت این دستگاه ها نسبت به واترجت های آب سرد بیشتر بوده و هزینه های مراقبت و نگهداری بیشتری دارند.

 

– مواد شوینده: مواد شوینده می توانند همراه با آب پر فشار بر وی سطوح پاشش شوند. در پاشش مواد شوینده از دو روش پاشش پر فشار و پاشش کم فشار استفاده می شود. پاشش کم فشار مواد شوینده بر اساس سیستم ونتوری می باشد. در این سیستم، عبور آب پر فشار از نازل باعث ایجاد خلا در دهانه شیلنگ مواد شوینده شده و مواد شوینده در اثر خلا ایجاد شده به داخل نازل آب کشیده می شود. سرعت پاشش مواد شوینده در سیستم ونتوری کم است. در این سیستم مکش مواد شوینده توسط پمپ می باشد و از آنجایی که مواد شوینده وارد پمپ می شوند، به منظور حفاظت از پمپ نمی توان از هر ماده شوینده ایی مخصوصا از مواد اسیدی استفاده نمود.

 

واتر جت و کیفیت نظافتی– تکنیک استفاده از واتر جت : عامل مهم بعدی که تاثیر زیادی در کیفیت نظافت و حفاظت از سطوح دارد، رعایت فاصله مناسب نازل از سطوح نظافتی می باشد. از آنجایی که در دستگاه واترجت از آب پر فشار برای نظافت استفاده می شود، عدم رعایت فاصله مناسب می تواند به سطوح آسیب برساند.

 

– لوازم جانبی : استفاده از لوازم جانبی مناسب مانند انواع لنس ها و نازل ها می تواند در کیفیت شستشو تاثیر گذار باشد بع عنوان نمونه استفاده از نازل ها ی پاشش دوارانی، تاثیر قابل ملاحظه ایی در قدرت نظافت دارد اما می تواند به سطوح حساس آسیب برساند. استفاده از این نزل ها در شرایط برابر با ناز های استاندارد دیگر باعث افزایش ۶۰ درصدی نظافت می گردد.

 

– آب : عامل تاثیر گذار بعدی در نظافت سطوح کیفیت و دمای آب مصرفی می باشد. آب هایی که سختی کمتری داشته و گرم تر باشند قدرت نظافتی بیشتری از آب های سخت و سرد دارند.

 

واترجت صنعتی و نازل های دواربه طور خلاصه، سرعت آب و فشار آب از عوامل موثر و تاثیر گذار در قدرت نظافتی دستگاه واترجت بوده و هر دو از اهمیت یکسانی بر خوردار می باشند. به منظور افزایش قدرت و کیفیت نظافت دستگاه می توان از نازل های چرخان و دورانی برای نظافت استفاده نمود البته توجه به جنس سطوح در هنگام استفده از این نازل ها، به منظور جلوگیری از وارد آمدن آسیب به سطوح نظافتی ضروری می باشد.

 

لینک های مفید:

واترجت: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید