تفاوت جاروبرقی نیمه صنعتی و جاروبرقی تجاری

تفاوت جاروبرقی نیمه صنعتی و جاروبرقی تجاری

انجام فرآیند نظافت در محیط های کاری امری ضروری تلقی می شود زیرا که بهداشت و ایمنی محیط را از جنبه های مختلف فراهم می آورد. به همین منظور استفاده از دستگاه های جاروبرقی می تواند راه حلی تأثیر گذار برای از بین بردن آلودگی های موجود در یک محیط به شمار آید. امروزه دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی پیشرفته ای طراحی و ساخته شده اند که نسبت به جاروهای تجاری متداول دارای مزیت و برتری هستند و می توانند جایگزین آن ها گردند. ساختار جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی با جاروبرقی تجاری تفاوت های عمده ای دارد که سبب افزایش کیفیت نظافت و ارتقای بهداشت و سلامت محیط می گردند. در ادامه به توضیح برخی از ویژگی های ساختاری این مکنده ها می پردازیم.

 

۱- موتور کلکتوری (بای پس) تقویت شده

جاروهای تجاری متداول موتور کلکتوری دارند و این در حالی است که موتور الکتریکی تعبیه شده در مکنده های نیمه صنعتی از نوع کلکتوری تقویت شده می باشد. موتور کلکتوری تقویت شده نسبت موتور کلکتوری معمولی از توان و قدرت بالاتری برخوردار است و در نتیجه آن عملکرد جاروبرقی نیمه صنعتی به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

 

 

 

 

۲- پمپ سانتریفیوژال تقویت شده

در پمپ های سانتریفیوژال نیروی گریز از مرکز سبب مکش هوا می گردد و پمپ سانتریفویژال تقویت شده همانند پمپ سانتریفیوژال بر پایه نیروی گریز از مرکز عمل می کند با این تفاوت که دارای طراحی منحصر به فردی هستند و از توانایی بالاتری برای مکش هوا برخوردار می باشد.

 

 

 

 

 

۳- فشار سنج

دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی مجهز به سیستم فشار سنج هستند که مقدار فشار را در هر لحظه از عملیات مکش نشان می دهد. در صورتی که فیلتر دچار گرفتگی شده باشد عقربه فشار سنج بر روی مقدار بیشینه قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

۴- نشانگر وضعیت فیلتر

یکی از برتری های جارو برقی صنعتی و نیمه صنعتی نسبت به جاروهای تجاری متداول وجود شاخص نظافت فیلتر می باشد که نشانگر وضعیت کثیفی فیلتر و فرا رسیدن زمان نظافت آن است.

 

 

 

 

 

 

۵- دسته تعمیر و نگه داری دستگاه

انواع جاروبرقی نیمه صنعتی و صنعتی به دسته هایی تجهیز شده اند که در مواقع تعمیر و نگه داری، دستگاه به وسیله آن باز می شود. جاروهای متداول برای انجام نظافت فیلتر، تخلیه مخزن و … به صورت مرتب باز می شوند که این عمل از عمر دستگاه می کاهد، در حالی که مکنده های صنعتی جهت نظافت فیلتر و تخلیه مخزن بی نیاز از باز شدن هستند و در نتیجه دستگاه در معرض آسیب کمتری قرار می گیرد.

 

 

 

 

۶- فیلتر ستاره ای

فیلترهای ستاره ای از ساختار منسجمی برخوردارند از همین رو دارای مساحت فیلتراسیون بالا می باشند. فیلترهای ستاره ای از جنس پلی استر ساخته شده اند و به عنوان متداول ترین فیلترهای مورد استفاده در جاروهای صنعتی و نیمه صنعتی شناخته می شوند و بسته به کلاس فیلتر ذرات ۳ و ۱ میکرونی را فیلتر می کنند.

 

 

 

 

۷- سیستم نظافت فیلتر

دستگاه های جارو برقی صنعتی و نیمه صنعتی مجهز به سیستم یکپارچه نظافت فیلتر هستند که رایج ترین آن ها تکاننده فیلتر می باشد. با به حرکت در آوردن تکاننده، فیلتر در جهت عمودی حرکت پیدا می کند و در نتیجه ذرات و مواد باقی مانده از سطح فیلتر جدا شده و به درون مخزن مکنده می ریزد.

 

 

 

 

۸- دهانه آلومینیومی

دهانه ورودی مکنده از جنس آهن گالوانیزه است که امکان انتخاب قطر آن وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

۹- دسته حرکتی جاروبرقی صنعتی

به منظور هدایت آسان جاروبرقی در قسمت پشت آن دسته ای تعبیه گردیده که کاربر با استفاده از آن دستگاه را در جهت های مختلف هل می دهد.

 

 

 

 

 

۱۰- چشمی بازدید از وضعیت مخزن

بر روی مخزن جاروهای نیمه صنعتی و صنعتی یک چشمی قرار دارد که کاربر با استفاده از آن و بدون نیاز به خاموش کردن و باز کردن مخزن می تواند از وضعیت پر شدن مخزن اطلاع یابد. این چشمی از مقاومت کافی برخوردار است و در برابر خلا به وجود آمده در مخزن دچار آسیب و شکستگی نخواهد شد.

 

 

 

 

۱۱- چرخ های جهت دهنده

شاسی جاروبرقی صنعتی بر روی چهار چرخ های مستحکم قرار دارد که این چرخ ها دارای قابلیت چرخش ۳۶۰ در جه و قفل شونده هستند.

 

 

 

 

 

۱۲- مخزن جدا شونده

برخلاف جاروهای معمولی، مخزن مکنده های صنعتی با استفاده از اهرم های مخصوص از بدنه اصلی جدا شده و به دلیل دارا بودن چرخ های روان و کوچک به آسانی جا به جا و تخلیه می شود.

 

 

 

 

 

۱۳- سبد نگهداری لوازم جانبی

به منظور دسترسی آسان و سریع به تجهیزات جانبی در هنگام کار با جاروبرقی بر روی دستگاه سبدی تعبیه گردیده است و کاربر قادر خواهد بود کلیه لوازم جانبی مورد نیاز خود را درون آن قرار دهد.

 

 

 

 

۱۴- نگه دارنده نازل ثابت

یکی از ویژگی های منحصر به فرد مکنده های صنعتی امکان نصب نازل ثابت است که جهت نظافت سطوح هموار مورد استفاده قرار می گیرد. جاروهای متداول موجود در بازار فاقد این ویژگی هستند.

۱۵- سیستم کاهش نویز (صداگیر)

موتور دستگاه های مکنده صنعتی و نیمه صنعتی با استفاده از مواد عایق صدا پوشش داده شده و سطح صدای آن تا حد امکان کاهش پیدا کرده است.

۱۶- قلاب کابل برق

مکنده های صنعتی و نیمه صنعتی قلابی دارند که جهت سهولت جمع آوری کابل برق دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند.

۱۷- بدنه فولادی تقویت شده

جاروهای تجاری بدنه هایی پلاستیکی و یا استیل دارند که مقاومت چندانی ندارند و جهت استفاده در محیط های سخت و خشن مناسب نیستند. دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی دارای بدنه فولادی تقویت شده با پوششی از رنگ اپوکسی هستند که استحکام و قدرت کارکرد مکنده را افزایش می دهد و آن را در برابر ضربه ها و صدمه های احتمالی مقاوم می سازد.

۱۸- محافظ کابل برق

محل اتصال کابل برق به دستگاه به شکلی است که در هنگام چرخاندن و حرکت دادن سیم برق به کابل برق آسیبی وارد نمی شود.

۱۹- کاهش سرعت هوای خروجی

وجود سیستم کاهنده سرعت هوای خروجی در جاروبرقی صنعتی سبب خواهد شد از بازگشت دوباره ذرات به محیط اطراف جلوگیری شود.

۲۰- مکش هم زمان مایعات و جامدات

در دستگاه های جاروبرقی صنعتی دهانه مکش پایین تر از واحد فیلتراسیون قرار دارد، از همین رو امکان مکش مواد مایع وجود دارد بدون آن که این مواد با فیلتر و واحد مکنده تماس پیدا کنند.

لینک های مفید:

جاروبرقی صنعتی : فهرستی از محصولات

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید