همه چیز در مورد باتری اسکرابر

همه چیز در مورد باتری اسکرابر

دستگاه های اسکرابر از لحاظ منبع تغذیه در دو نوع برقی و باتری دار می باشند. اسکرابر باتری دار یکی از انواع پرکاربرد این تجهیزات است که به دلیل برخورداری از قدرت مانور بالا، دارای محبوبیت بسیاری در میان مصرف کنندگان این دستگاه نظافت صنعتی می باشد. باتری اسکرابر انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین می نماید و لذا حفظ و نگهداری صحیح از باتری اسکرابر از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

عملکرد اسکرابر باتری دار

بخش های اصلی دستگاه اسکرابر شامل برس، مخازن آب تمیز و کثیف، موتور مکنده و تی می باشند که ابتدا آب از مخزن آب تمیز بر روی برس ها پاشش می شود، برس ها با حرکت دوار آلودگی های موجود بر سطوح کف را از میان خلل و فرج کفپوش خارج نموده و آب کثیف باقی مانده بر سطح توسط تی هلالی شکل از سطح جمع آوری می شود. سپس با فعالسازی موتور مکنده دستگاه آب آلوده از طریق خرطومی مکش به مخزن آب کثیف انتقال می یابد. باتری انرژی مورد نیاز دستگاه را ذخیره می نماید و وجود باتری در عملکرد دستگاه تاثیر بسزایی دارد زیرا در مواقع عدم دسترسی به برق این مشکل را به خوبی حل می نماید. انواع باتری اسیدی، ژل، AGM و لیتیومی در ساختار دستگاه اسکرابر استفاده می شود که در این بخش به مطالعه بیشتر در مورد ساختار این باتری ها می پردازیم.

باتری اسیدی

در ساختار باتری های اسیدی از محلول آب و اسید استفاده شده است. اینگونه باتری های قابل شارژ اغلب در انواع وسایل نقلیه موتوری مورد استفاده قرار می گیرند. مهم ترین مزیت این باتری ها قیمت مناسب آنها و از جمله معایب باتری های اسیدی، نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم می باشد.

 

باتری ژل

باتری ژل از انواع باتری های سیلد اسید می باشد که در حوزه های متنوعی از این باتری ها استفاده می شود. در ساختار باتری ژل از الکترولیت هایی به صورت ژل و خمیری استفاده شده است. برترین مزایای باتری های ژل هزینه های پایین تعمیر و نگهداری، بهره وری مطلوب، کیفیت بالا و قیمت مناسب آنها می باشد. این عوامل موجب شده است که باتری ژل اولین گزینه و مناسب ترین باتری برای استفاده در دستگاه های اسکرابر شود.

 

 

باتری AGM

باتری AGM نیز یکی دیگر از انواع پرکاربرد بارتری های سیلد اسید می باشد با این تفاوت که در ساختار باتری های AGM از فایبرگلاس استفاده شده است. این باتری قابل شارژ نیز کاربردهای بسیاری را در صنایع دارا می باشد.

 

 

 

 

باتری لیتیومی

باتری لیتیومی متشکل از یون های لیتیوم می باشد. از این باتری در بسیاری از دستگاه های برقی استفاده می شود اما ابعاد و اندازه این باتری کوچک بوده و قابلیت استفاده در دستگاه هایی با ابعاد بزرگ همچون اسکرابر را ندارند.

 

 

 

 

عوامل موثر بر طول عمر باتری

همانطور که اشاره شد در انواع دستگاه های زمین شوی صنعتی که دارای منبع تغذیه باتری می باشند، وجود باتری تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه دارد و از این رو انواع باتری ها در این تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. اما سوال اینجاست که چگونه می توان طول عمر باتری را افزایش داد و موجب افزایش عمر مفید این باتری ها شد؟ در اینجا عوامل تاثیر گذار بر سلامت باتری را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

 

 

 

دمای محیط

محیط عملیاتی یا به عبارت دیگر محل شارژ باتری باید دارای دمای استاندارد ۲۰ الی ۳۰ درجه باشد. افزایش دمای محیط از فاکتورهای نامطلوبی است که سلامت باتری را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

 

 

 

 

تعداد دفعات شارژ

به منظور دستیابی به بازده حداکثری باتری اسکرابر شارژی باید شارژ و دشارژ آن به صورت منظم و مناسب صورت گیرد. هر چه تعداد دفعات شارژ باتری بیشتر باشد عمر مفید آن کاهش می یابد. لازم به ذکر است که دستگاه های اسکرابر برقی باتری ندارند.

 

 

 

 

 

زمان مناسب شارژ

مهم ترین عامل در افزایش طول عمر باتری توجه به زمان دشارژ باتری و زمان مناسب شارژ آن می باشد. شارژ باتری باید به صورت مناسب صورت گیرد و در صورتی که این باتری به طور کامل شارژ نشود استفاده از آن موجب آسیب به باتری و در نهایت کاهش عمر مفید باتری اسکرابر می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید