بکارگیری انواع موتور در دستگاه های واترجت صنعتی

بکارگیری انواع موتور در دستگاه های واترجت صنعتی

آب از دیرباز تاکنون به منظور پاکسازی آلاینده ها مورد استفاده قرار می گیرد، دلیل علمی این امر وجود مولکول های قطبی در آب می باشد. وجود دو قطب مثبت و منفی در ساختار مولکولی آب سبب شده است که در هنگام برخورد با هر چیز، آنها را به خود جذب می نمایند. این عامل خاصیت پاک کنندگی بالای آب را توجیه می نماید. امروزه به منظور بهره گیری بهینه از آب، تجهیزات نظافتی با قابلیت های متنوعی طراحی و تولید شده اند. یکی از این تجهیزات دستگاه واترجت صنعتی می باشد که دارای ساختاری منحصر به فرد بوده و با پاشش آب پر فشار امکان پاکسازی کامل آلاینده ها را فراهم می آورد. بخش های اصلی دستگاه واترجت صنعتی شامل موتور، پمپ، لنس، نازل، شلنگ فشار قوی می باشد. موتور در این دستگاه واترجت نقش بسزایی را ایفا می نماید و جهت افزایش فشار آب ورودی دستگاه نیاز به یک موتور قدرتمند دارد.

واترجت صنعتی با موتور الکتریکی

یک موتور الکتریکی در دستگاه وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی را بر عهده دارد. در دستگاه های واترجت صنعتی با موتور الکتریکی انرژی مورد نیاز دستگاه از طریق جریان الکریسیته فراهم می گردد. دستگاه های واترجت صنعتی با موتور الکتریکی یک ابزار نظافتی ایده آل جهت استفاده در محیط های حساس به آلودگی های ناشی از سوخت فسیلی می باشد. علاوه بر این ابعاد این طیف از واترجت ها کوچکتر بوده و حمل و نقل آن در محیط نیز با با سهولت صورت می پذیرد. این تجهیزات نظافت صنعتی کاربردهای بسیاری داشته و عملیات نظافت را با کیفیت بالایی به انجام می رسانند.

 

تک فاز

دستگاه های واترجت صنعتی با موتور الکتریکی تک فاز قابلیت اتصال مستقیم به برق شهری را دارند و از این جهت در کلیه محیط های مسکونی و نیمه صنعتی می توان از این طیف از واترجت های صنعتی استفاده نمود.

سه فاز

موتور سه فاز به دلیل برخورداری از نیروی گشتاوری ثابت هستند در صورت بکارگیری از این موتور ها در دستگاه کارواش صنعتی این تجهیزات از توان بالاتری برخوردار می گردند. برق سه فاز قدرت بالاتری را برای موتور فراهم می آورد و از این جهت راندمان کاری دستگاه را افزایش می دهد. از طرفی دستگاه های واترجت صنعتی یا کارواش سه فاز دارای طول عمر بالاتری نسبت به نوع تک فاز می باشند.

کارواش صنعتی با موتور احتراقی

انرژی مورد نیاز در موتور های احتراقی با سوخت های فسیلی تامین می گردد و معمولا از بنزین و یا دیزل به منظور فعال سازی موتور استفاده می شود. قیمت دستگاه های کارواش صنعتی با موتور احتراقی نسبت به انواعی که موتور الکتریکی در آنها بکار برده می شود قیمت بالاتری دارند. از آنجا که این موتورها در حین فعالیت تولید گاز می کنند نباید در محیط های حساس به آلودگی مورد استفاده قرار گیردند. از این جهت این دستگاه ها مناسب استفاده در محیط های صنعتی وسیع و فضاهای باز می باشند. وجود مخزن سوخت در این دستگاه ها سبب افزایش آنها شده و به طبع سنگین تر از انواع الکتریکی می باشند. جهت استفاده از این طیف از واترجت ها توجه به شرایط محیط بسیار حائز اهمیت می باشد.

دیزلی

موتور دیزلی گونه ای از موتور های درون سوز هستند در این احتراق در اثر تراکم صورت می پذیرد. به گونه ای که سوخت و هوا با یکدیگر واکنش داده و بدون تولید جرقه متراکم می شوند. این واترجت از توان بالایی برخوردار است و دارای طول عمر بالایی می باشند. عدم نیاز به برق از برترین ویژگی های دستگاه واترجت دیزلی می باشد که این دستگاه را مناسب استفاده در بسیاری از محیط های سنیگین کار صنعتی نموده است.

بنزینی

موتور بنزینی نیز گونه ای دیگر از موتور های درون سوز هستند. این موتور ها به کمک بنزین درون محفظه احتراق تولید جرقه نموده و انرژی مورد نیاز موتور را تامین می کند. وجود موتور بنزینی بر روی دستگاه واترجت صنعتی این دستگاه را مناسب استفاده در رده های صنعتی نموده است و وجود منبع سوخت در این دستگاه ها باعث افزایش ابعاد دستگاه شده است.

1 دیدگاه دربارهٔ «بکارگیری انواع موتور در دستگاه های واترجت صنعتی»

  1. باسلام وتشکرازبابت اطلاعات بسیار مفیدی که دراختیار اعضا قرار میدهید امیدوارم که همیشه موفق وپایدارباشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید