عملکرد موثر سوییپر در جمع آوری آلاینده ها

عملکرد موثر سوییپر در جمع آوری آلاینده ها

ایجاد و انتقال آلاینده ها به محیط کسب و کار و زندگی امری اجتناب ناپذیر می باشد. شاید در نگاه اول جمع آوری و حذف آلاینده های انباشته در محیط کار سهل و اسانی باشد اما در عمل جمع آوری آلاینده های انباشته در محیط با استفاده از شیوه های سنتی با توجه به ابعاد بزرگ فضا های بیرونی و یا محیط انبار ها در کارخانه ها و صنایع امری دشوار و زمان بر می باشد. علاوه براین استفاده از شیوه های سنتی موجب انتشار حجم بالایی از گرد و غبار در فضای پیرامون می گردد. ضمن اینکه برای جمع آوری آلودگی های محوطه های وسیع به تعداد زیادی نیروی خدماتی نیاز می باشد. با توجه به اینکه همواره تلاش بر ارتقا کیفیت نظافت می باشد،‌ استفاده از دستگاه های مکانیزه و تخصصی همچون سوییپر صنعتی که به منظور جمع آوری و حذف موثر آلودگی های خشک طراحی و تولید شده اند، راهکار مناسب و ایده آلی برای نظافت می باشد.

 

 

سوییپر صنعتی چیست؟

سوییپر یا سویپر صنعتیسوییپر صنعتی یا جاروب خیابانی دستگاهی مکانیزه می باشد که با الهام از شیوه جاروکشی دستی طراحی و تولید شده است. استفاده از سامانه های مکانیزه دراین دستگاه ها موجب سهولت هر چه بیشتر فرآنید نظافت گردیده است. سوییپر های صنعتی با استفاده از سیستم برس زنی عملیات جمع آوری آلودگی ها را نجام می دهد. این دستگاه ها به منظور ارائه هر چه بهتر نظافت،‌ مجهز به دونوع برس متفاوت می باشند.

 

انواع برس در دستگاه های سوییپر

سوییپر های صنعتی بااستفاده از سیستم برس زنی آلاینده های انباشته در محیط را جمع آوری می نماید. این دستگاه ها به منظور جمع آوری موثر آلاینده ها مجهز به دو نوع برس می باشند. برس های دیسکی که در بخش جلوی دستگاه قرار داد و برس رولی که در بخش میانی دستگاه نصب شده است.

 

برس های دیسکی دستگاه سوییپر

سوییپر صنعتیبرس های دیسکی در بخش جلوی دستگاه قرار دارند. وظیفه این برس ها هدایت آلاینده ها به بخش میانی دستگاه می باشد. جهت چرخش برس های جانبی به منظور جمع آوری و هدایت آلاینده های موجود در بخش میانی دستگاه،‌ به صورت خلاف گرد می باشد. حفظ کیفیت برس های جانبی تاثیر بسزایی در عملکرد دستگاه سوییپر و نظافت ارائه شده توسط این دستگاه دارد. از این رو در نمونه های مدرن و کارآمد دستگاه های جاروب خیابانی، ارتفاع برس های جانبی به منظور ایجاد سطح تماس موثر با سطوح قابل تنظیم می باشد.

 

برس رولی مرکزی دستگاه سویپر

برس رولی مرکزی دستگاه اصلی ترین برس دستگاه بوده وووظیفه انتقال آلاینده های جمع شده در بخش میانی دستگاه را به داخل مخزن بر عهده دارد. ساختار الیاف این برس تاثیر بسزایی در کیفیت نظافت ایفا می نماید. بنا بر مطالعات و بررسی های انجام شده برس هایی که ساختار الیاف آنها به صورت V شکل می باشد، از توان بالاتری در بلند کردن و انتقال آلودگی ها به  داخل مخزن برخوردار می باشند. علاوه بر این نحوه چرخش برس رولی مرکزی نیز در جمع آوری موثر آلاینده ها دخیل می باشد. برس های رولی که چرخش پاد ساعتگرد دارند،‌ در مقایسه با برس هایی با چرخش ساعتگرد،‌از توان بالاتری در انتقال آلاینده ها به داخل مخزن برخوردار می باشند. لازم به ذکر است با توجه به اینکه برس های پاد ساعتگرد،از قسمت بالا مخزن دستگاه را پر می نمایند، استفاده بهینه و بهتری از مخزن دستگاه می کنند. در نتیجه در این مدل ها تعداد دفعات لازم برای تخلیه مخزن کاهش می یابد.

 

عملکرد موثر سوییپر در جمع آوری آلاینده ها

سویپر صنعتیسوییپر ها با استفاده از سیستم های مکانیزه عملیات جمع آوری را انجام می دهند، در نتیجه زمان لازم برای نظافت به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. علاوه براین سیستم برس زنی مناسب در این دستگاه ها نقش بسزایی در ارتقا کیفیت جمع آوری آلاینده ها ایفا می نماید. همچنین تجهیز این دستگاه ها به سیستم کنترل گرد و غبار مانع از انتشار ذرات ریز گرد و غبار در محیط می گردد. در نتیجه استفاده از دستگاه های سوپپیر موجب افزایش کیفیت نظافت می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید