نظافت موثر انبار با استفاده از سوییپر

نظافت موثر انبار با استفاده از سوییپر

انبار ها یکی از بخش های مهم در هر کارخانه ای می باشند. این بخش ها وظیفه نگهداری از مواد اولیه و محصولات تولیدی را بر عهده دارند. مسلما ایجاد فضای مطلوب و تمیز در انبار ها تاثیر بسزایی بر روی کیفیت مواد اولیه و محصولات تولیدی دارد. چرا که گرد و غبار معلق در هوا و آلودگی هایی که خواه یا ناخواه در چنین فضایی پراکنده می شوند، با نشست بر روی محصولات و مواد اولیه، می توانند کیفیت آنها کاهش داده و در نهایت موجب کاهش بهره وری و سود آوری گردند. از این رو نظافت و حذف آلانیده های انباشته در محیط به واسطه فراهم نمودن محیطی مطلوب و اساندارد برای نگهداری از مواد اولیه و محصولات تولیدی امری لازم و ضروری می باشد. مسلما با توجه به گستردگی فضای انبار ها به ویژه در محیط های صنعتی فعال و بزرگ، استفاده از شیوه های سنتی و دستی قادر به تامین نیاز های نظافتی محیط نبوده و نمی تواند نیاز های نظافتی محیط را آنگونه که باید و شاید تامین نماید. محیط های صنعتی همانگونه که برای تولیدات خود از تجهیزات صنعتی بهره می گیرند، برای نظافت نیز نیازمند استفاده از تجهیزات صنعتی می باشند. دستگاه سوییپر صنعتی یک ابزار کارامد و تخصصی برای نظافت و حذف آلانیده های خشک می باشند که با هدف تامین و مرتفع نمودن نیاز های نظافتی محیط های صنعتی طراحی و تولید شده اند.

 

ساز و کار دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی یا جاروب خیابانی مکانیزه دستگاهی صنعتی برای جمع آوری و حذف آلاینده های انباشته خشک بر روی سطوح کف می باشد. این دستگاه ها با استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه و بدون دخالت دست عملیات نظافت را انجام می دهند. دستگاه های سوییپر به منظور جمع آوری و حذف آلاینده ها مجهز به یک یا دو برس جانبی و یک برس رولی مرکزی می باشد. چزخش خلاف گرد برس های جانبی آلاینده ها را به بخش میانی دستگاه هدایت نموده و در نهایت آلاینده های جمع آوری شده در بخش میانی دستگاه به واسطه چرخش پادساعتگرد برس رولی مرکزی به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند. با توجه به اینکه چرخش برس های دستگاه موجب انتشار ذراتریز گرد و غبار در محیط می شودف دستگاه های سویپر صنعتی مجهز به سیستم مکش بر روی برس ها بوده و با مکش ذرات ریز گرد و غبار معلق در هوا مانع از انتشار آنها در محیط می گردند. علاوه بر این  تعیبه فیلتر با سطح فیلتراسیون بالا در مخزن دستگاه مانع از خروج و بازنشر ذرات ریز گرد و غبار از داخل مخزن می شود.

 

 دسته بندی دستگاه های سوییپر

سویپر صنعتی یا سوییپرسوییپر های صنعتی بر اساس نوع هدایت دستگاه به دو دسته سوییپر های دستی و سوییپر های خودرویی دسته بندی می شوند. نمونه های دستی ابعاد کوچکی داشته و در نتیجه برای ننظافت محیط های کوچک و معابر باریک و متراکم گزینه ای مناسب هستند .این مدل از سوییپر ها مجهز به دسته بوده و کاربر با قرار گرفتن در پشت دستگاه آن را هدایت می نماید. نمونه های خودرویی مجهز به صندلی بوده و ابعاد بزرگ تری از نمونه های دستی دارند. از این رو برای نظافت محیط های وسیع مناسب می باشند. در این مدل ها کاربر روی صندلی نشسته و عملیات نظافت را انجام می دهد. با توجه به اینکه در این دستگاه کاربر روی صندلی نشسته و عملیات نظافت را انجام می  دهد کمتر خسته شده و از این رو تمایل بیشتری برای ادامه فعالیت دارد.

 

مزایای استفاده از دستگاه سویپر در نظافت انبار

سوییپر صنعتیاز جمله مزایای استفاده از دستگاه سوییپر در نظافت انبار می توان به سرعت عمل و کیفیت بالای نظافت در مقایسه با شیوه های سنتی و دستی نظافت اشاره نمود. استفاده از سامانه های کاملا مکانیزه و انجام نظافت بدون دخالت دست، موجب تسریع در فرآیند نظافت و کاهش زمان لازم برای این امر می گردد. بر خلاف شیوه سنتی جاروکشی دستی که موجب انتشار حجم بالایی از گرد وغبار در هوا می گردد، سوییپر ها مجهز به سیستم کنترل گرد و غبار بوده و با مکش گرد وغبار معلق در هوا مانع از انتشار آنها در محیط می شوند. ضمن اینکه کاهش در تعداد نیروی خدماتی و به طبع آن کاهش در تعداد نیروی خدماتی از جمله دیگر مزایای استفاده از دستگاه های سوییپر صنعتی می باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید