واترجت، ابزاری سازگار با محیط زیست

واترجت، ابزاری سازگار با محیط زیست

شستشوی سطوح هموار و ناهموار در اماکن مسکونی، تجاری و اداری، صنعتی، تفریحی و… روش های متفاوتی دارد که رایج ترین شیوه در نظافت چنین سطوحی، روش های دستی و سنتی استفاده از ابزار نظافت دستی است؛ در این روش اغلب آب و مواد شوینده بسیاری استفاده شده و کیفیت شستشوی ارائه شده مطلوب نخواهد بود. اما می توان به منظور بهینه سازی فرآیند شستشو و کمک به محیط زیست از دستگاه های تخصصی نظافتی استفاده کرد. کاربردی ترین دستگاه نظافت صنعتی که امکان شستشوی سطوح هموار و ناهموار را دارد، دستگاه واترجت صنعتی می باشد که در رده های متفاوتی قابل ارائه هست.

 

لزوم استفاده از واترجت صنعتی در شستشوی سطوح

واترجت صنعتی و محیط زیست

هنگام شستشوی صنعتی و خانگی، مقادیر فراوانی از آب برای شستشو سطوح هموار و ناهموار صرف می شود که این هدر رفت آب موجب کاهش منابع زیرزمینی و ذخایر آبی خواهد شد. علاوه بر مصرف آب به مقدار زیاد نیاز است تا به منظور دستیابی به کیفیت مطلوب شستشو، از مواد شوینده صنعتی و مضر برای طبیعت استفاده شود. به همین دلیل بهتر است به منظور کاهش آسیب به محیط زیست از دستگاه کارواش صنعتی که روشی سازگار با طبیعت است استفاده شود. اما چگونه دستگاه واترجت صنعتی موجب کاهش آسیب به طبیعت می شود؟

 

کاهش مصرف آب

واترجت صنعتی و محیط زیستدستگاه واترجت صنعتی یکی از کاربردی ترین ابزار های شستشوی سطوح هموار و ناهموار می باشد که اساس عملکرد آن بر حسب افزایش فشار آب می باشد. آب با فشار معمولی به دستگاه وارد شده و در ادامه توسط قطعات داخلی و پمپ، فشار آب چندین برابر می شود. این آب پرفشار بر روی سطوح پاشش شده و به دلیل قدرت زیاد، در کوتاه ترین زمان آلودگی را می زداید؛ به همین دلیل مصرف آب تا حد بالایی کاهش خواهد یافت.

 

 

کاهش مصرف مواد شوینده

واترجت صنعتی و محیط زیستهمانگونه که در رابطه با نحوه عملکرد واترجت صنعتی ذکر شد، استفاده از دستگاه با قدرت فشار آب بالا، موجب بیرون کشیدن همه آلودگی ها از بطن سطوح خواهد شد. به همین دلیل نیازی به مصرف مواد کمکی و شوینده صنعتی نخواهد بود. کاهش مصرف مواد شوینده صنعتی مضر برای طبیعت، خود موجب کمک به محیط زیست و کاهش آسیب های زیست محیطی در اثر نظافت غلط سطوح هموار و ناهموار خواهد بود. نکته حائز اهمیت در سطوحی که آلودگی عمیق دارند این است که در این حالت نیز نیازی به استفاده از مواد شوینده وجود ندارد و می توان با استفاده از دستگاه واترجت آبگرم، حتی آلودگی های روغنی و ماندگار را از بین برد.

 

جلوگیری از ورود آلاینده به هوا

واترجت صنعتی و محیط زیستزدودن آلودگی ها به روش سنتی همواره با پخش این آلودگی ها و ورود آن ها به هوا همراه بوده است؛ اما شستشوی سطوح با استفاده از دستگاه کارواش،‌ به دلیل استفاده این روش از آب از پخش آلودگی جلوگیری کرده و با مرطوب کردن سطح،‌ آلودگی را در همان سطح نگاه می دارد. بدین ترتیب از ورود آلاینده های ریز و درشتی که ممکن است باعث آسیب به چرخه زیست محیطی شوند، به هوا جلوگیری می شود.

 

 

قدرت جرم زدایی آب داغ

واترجت صنعتی و محیط زیستمهم ترین موضوعی که امروزه ذهن فعالان محیط زیست را به خود مشغول کرده است، کاهش شدید منابع و ذخایر آبی می باشد. به منظور کمک به محیط زیست و کاهش استفاده از محیط زیست می توان از تجهیزات نظافتی تخصصی استفاده کرد. دستگاه واترجت صنعتی در انواع متفاوتی طراحی شده است؛ در مواردی که آلودگی از نوع روغنی و ماندگار باشد، می توان از دستگاه واترجت آب گرم استفاده کرد. قدرت نفوذ آبگرم به عمق آلودگی ها موجب زدودن آن ها با کمترین حجم آب مصرفی خواهد شد و در نتیجه استفاده از این روش در جایگزیزنی شیوه های سنتی نظافتی به محیط زیست کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید