تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی دوستدار محیط زیست

تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی دوستدار محیط زیست

محیط زیست عموما به محیطی گفته می شود که در آن زندگی جریان دارد. حفاظت و مراقبت از محیط زیست بر عهده تمامی افراد بوده و لذا با توجه به برهم کنش های میان انسان و طبیعت این امر در عین برخورداری از اهمیت بالا، کمی دشوار نیز می باشد. آلودگی های زیست محیطی یکی از مهم ترین عواملی است که فرآیند حفاظت از محیط زیست را با چالش های بسیاری مواجه می سازد. در این راستا تمامی افراد ساکن در این کره خاکی موظف به رعایت اصول و قواعد خاصی در زمینه حفاظت از محیط زیست می باشند تا آسیب های ناشی از فعالیت های انسانی را به حداقل برسانند. مقوله نظافت و پاکیزگی در هر مکانی و به ویژه در صنایع بسیار حائز اهمیت می باشد و امروزه تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی با هدف بهسازی فرآیند نظافت در بسیاری از مکانها مورد استفاده قرار می گیرند. تجهیزات با کیفیت و مکانیزه نظافت صنعتی دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. طراحی و ساختار این تجهیزات کاملا مطابق با شرایط محیط زیست می باشند.



صرفه جویی در مصرف آب

نظافت صنعتیآب مایه حیات است و به منظور انجام فرآیند نظافت از این سرمایه ملی همواره استفاده های بسیاری می شود. در شیوه های سنتی نظافتی همواره میزان مصرف آب بسیار چشم گیر است که با توجه به کمبود آب و تاثیرات منفی آن بر محیط زیست، باید از مصرف بی رویه این ماده حیات جلوگیری به عمل آورد. تجهیزات مدرن نظافت صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که عملیات نظافت را با مصرف حداقلی آب به انجام می رسانند. به عنوان مثال به منظور شستشوی سطوح هموار کف، از دستگاه اسکرابر می توان استفاده نمود که این دستگاه عملیات شستشوی کف را با حجم کمی از آب انجام می دهند.

 

حفظ بهداشت محیط زیست

نظافت صنعتی ماشین آلات نظافت صنعتی با فرآیند نظافت را با حداقل میزان پسماند به انجام می رسانند. همچنین به دلیل برخورداری از توان نظافتی بالا در بسیاری از موارد به مواد شوینده نیز نیاز پیدا نمی کنند. سیستم های هوشمند بکارگرفته شده در ساختار این تجهیزات با هدف جلوگیری از آسیب به محیط زیست طراحی شده اند. این عوامل نیز تائیدی جدی بر نوع عملکرد تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی می باشد. شرکت های معتبر سازنده تجهیزات نظافت صنعتی این نکته را به عنوان سرلوحه کاری خود مدنظر قرار داده و عوامل مخرب محیط زیست را به حداقل کاهش رسانده اند.

 

 

صرفه جویی در منابع انرژی تجدید ناپذیر

نظافت صنعتیبه منظور تشکیل منابع انرژی تجدید ناپذیر مدت زمان طولانی در حدود هزار سال صرف شده و ذخایر این انرژی ها در سطح کره زمین بسیار کم می باشد. کمپانی های سازنده تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی با هدف صرفه جویی در منابع انرژی تجدید ناپذیر، از سیستم های باتری محور در تجهیزات خود بکار می برند. باتری های الکتریکی مصرف فعلی انرژی های تجدید ناپذیر را کاهش داده و بهره وری از این طیف انرژی ها را هدفمندتر می نمایند.

 

 

بکارگیری مواد قابل بازیافت

نظافت صنعتی انتشار زباله ها و پسماند در محیط زیست امری انکار ناپذیر است که در صورت امکان بازیافت این مواد حداقل آسیب به محیط زیست وارد می آید. در ساختار تجهیزات با کیفیت نظافت صنعتی از مواد قابل بازیافت استفاده می شود تا در صورت پایان عمر مفید این تجهیزات، امکان بازگردانی دوباره آن ها به چرخه های صنعتی وجود داشته باشد. این عامل تائیدیه دیگری برای سازگاری بالای ماشین آلات مکانیزه نظافت صنعتی می باشد.

 

 

 

جلوگیری از ایجاد آلودگی های صوتی

نظافت صنعتی یکی از عواملی که موجب ایجاد آلودگی های زیست محیطی می شود، آلودگی های صوتی می باشد. ماشین آلات نظافت صنعتی به گونه ای طراحی شده اند که حتی در محیط های حساس به صدا نیز قابل استفاده می باشند. به عنوان مثال در طراحی و ساخت دستگاهی همچون اسکرابر که یکی از کارآمدترین دستگاه نظافت صنعتی می باشد از کم صداترین سیستم های کاربردی به کار رفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید