ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی در دوران پاندمی ویروس کرونا

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی در دوران پاندمی ویروس کرونا

دستگاه های نظافت صنعتی حرفه ای با توجه به نوع کاربری که دارند، می توانند به طور مؤثر با میکروب ها، باکتری ها و ویروس های موجود بر روی سطوح مختلف مانند کف، دیوارها، تجهیزات صنعتی و سایر سطوح مبارزه کنند. دستگاه هایی مانند اسکرابر ، واترجت صنعتی ، بخارشوی صنعتی و حتی ترولی های آنتی باکتریال جهت شستشوی مؤثر و ضدعفونی کردن انواع سطوح مورد استفاده قرار می گیرند. چنین دستگاه هایی به آسانی بخش های دور از دسترس، شکاف ها و خلل و فرج یک سطح را کاملاً تمیز و بهداشتی نموده و در عین حال آسیب های زیست محیطی را به حداقل می رساند. انواع دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی به بهداشت عمومی در محیط های تجاری، اداری، صنعتی، درمانی، آموزشی و … کمک شایانی دارند  و فرآیند بهداشت و نظافت را دگرگون می سازند. در ماه های اخیر به دلیل گسترش و همه گیری ویروس کرونا ضدعفونی کردن همه سطوح به ویژه سطوحی که افراد مختلف به طور مستقیم با آن تماس دارند، ضروری است و در این میان ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی می تواند یک راهکار مؤثر و کارآمد باشد.

 

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی
ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی

 

اصول نظافت و ضدعفونی

نظافت محیطی یک روش مهم در پیشگیری از عفونت ها است و چندین برابر نسبت به گذشته باید بهداشت محیط کنترل شود. یک محیط دربرگیرنده محل کار، فضاهای آموزشی، مراکز درمانی، مراکز خرید، صنایع و … است که هر یک دارای اصول نظافتی و ضدعفونی مخصوص به خود هستند، اما بسیاری از جنبه های عمومی مشترکی در آن ها وجود دارد که با آگاهی نسبت به آن ها می توان بهترین روش و تجهیزات نظافت و ضدعفونی را انتخاب نمود. به منظور ضدعفونی ساختن یک سطح ابتدا باید تمرکز بر روی سطوحی باشد که بیشتر از همه لمس می شوند. جهت مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی و عمومی و نکات ارائه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت (WHO) ضروری می باشد و در کنار آن بهداشت و ضدعفونی شدن محیط است که اهمیت پیدا می کند.

 

لزوم نظافت و ضدعفونی همزمان

اجرای مراحل ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی به میزان قابل توجهی عوامل بیماری زا را از بین می برد. گام نخست در ضدعفونی سازی یک سطح شستشوی آن است چرا که ابتدا با این روش آلودگی های سطحی حذف می شوند اما ذراتی مانند ویروس ها، خون، ترشحات بدن و میکروارگانیسم ها به تنهایی توسط شستشو از بین نمی روند و باید از تجهیزات یا مواد میکروب کش استفاده نمود. به همین دلیل است که در دوران پاندمی کرونا نظافت و شستشوی سطوح در محیط های عمومی و به ویژه مراکز درمانی کافی نبوده و باید فرآیند ضدعفونی کردن نیز انجام پذیرد. در حال حاضر مصرف مواد ضدعفونی کننده و الکل به مقدار زیادی افزایش یافته اما در یک محیط وسیع با رفت و آمد زیاد نظافت و ضدعفونی به صورت دستی کاملاً وقت گیر و پرزحمت خواهد بود که با بهره مندی از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی به میزان زیادی می توان با این چالش مبارزه نمود.

 

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی
ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی

 

عملیات ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی

دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی به خودی خود برای ضدعفونی سطوح طراحی نشده اند اما برخی از آن ها با توجه به ساختار و کاربردی که دارند می توانند در فرآیند ضدعفونی کردن و از بین بردن ویروس دخالت داشته باشند. ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی به صورت زیر انجام می پذیرد:

 

 اسکرابر آنتی باکتریال

دستگاه اسکرابر صنعتی یا کف شوی صنعتی یک ماشین مکانیزه مخصوص شستشو و خشک کردن هم زمان سطح زمین بدون دخالت دست می باشد که در همه محیط های عمومی کوچک و بزرگ با هر میزان از رفت و آمد کاربرد دارند. ویژگی برتر زمین شوی صنعتی این است که با بهره مندی از سامانه برس زنی و سامانه مکش سطوح کف را شستشو داده و آب و آلودگی باقی مانده را از محیط حذف می گرداند. چنین عملکردی برای نظافت عمیق و ارتقای سطح بهداشت محیط بسیار مفید و موثر واقع می افتد، اما برای آن که با این روش سطح زمین ضدعفونی هم شود و بیش از ۹/۹۹ % ویروس ها و باکتری ها از بین برود، دستگاه هایی با ویژگی خاص آنتی باکتریالی تولید شده اند که اسکرابر آنتی باکتریال (noBAC) نام دارند. این نوع از دستگاه کف شوی صنعتی مخصوص شستشوی روزانه و ضدعفونی سطوح در محیط های حساس با آلودگی مانند مراکز درمانی طراحی و ساخته شده و به کفشوی بیمارستانی نیز معروف هستند. اسکرابر آنتی باکتریال دارای مخازن غنی شده با مواد معدنی ویژه می باشد که مطابق با استاندارد ISO 22196 می تواند به میزان ۹/۹۹ % از باکتری ها و ویروس ها را طی سه روز کاری از بین ببرد. ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر آنتی باکتریال برای بیمارستان ها و مراکز درمانی که این روزها بیماران زیادی را در خود جای داده اند، اهمیت بسیار زیادی داشته و نیروهای خدماتی را در سرعت و سهولت بخشیدن به نظافت و ضدعفونی محیط بیمارستان یاری می رساند.

 

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی
اسکرابر آنتی باکتریال

 

واترجت صنعتی آب گرم

می دانیم که آب داغ دارای قدرت پاک کنندگی عالی بوده و علاوه بر آن دمای بالای آب نیز قابلیت ضدعفونی کردن دارد. دستگاه واترجت صنعتی آب گرم یا کارواش آب گرم یکی دیگر از روش های ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی است که می تواند در محیط های عمومی کاربردهای زیادی داشته باشد. واترجت صنعتی به عنوان یک شوینده فشار قوی آب را با فشار بالا بر روی سطح مورد نظر پاشش می کند و با ضربه زدن به آلودگی، سبب تمیزی می گردد. حال اگر آب پرفشار دارای دمای بالا هم باشد، سطح ضدعفونی خواهد شد. این دستگاه در محیط های پر رفت و آمد مانند پایانه های مسافربری،‌ معابر شهری،‌ اداره ها و سازمان ها، مدارس و دانشگاه ها، بیمارستان ها و ده ها محیط دیگری که به دلیل حضور افراد مختلف نیاز به شستشو و ضدعفونی دارند، مورد استفاده مؤثر قرار می گیرد. دستگاه کارواش آب گرم سطوحی مانند زمین، دیوارهای مقاوم به آب، قطعات و تجهیزات صنعتی، نیمکت ها، جداول خیابان ها، نرده و نمای ساختمان ها، محوطه بیرونی مراکز خرید، پیاده روها، سطل های زباله، وسایل نقلیه، سرویس های بهداشتی و … را شستشو داده و ضدعفونی می کنند. این دستگاه از قابلیت تولید بخار آب داغ که خود جنبه میکروب کشی دارد، نیز برخوردار است.

 

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی
واترجت صنعتی آب گرم

 

بخارشوی صنعتی

دستگاه بخارشوی صنعتی یکی دیگر از روش های ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی به شمار می آید که برای جرم بری و میکروب زدایی تجهیزات پزشکی، مبلمان و تجهیزات اداری، پوشاک و منسوجات، آشپزخانه های صنعتی، رستوران ها، هتل ها، مراکز تجاری، داخل وسایل نقلیه، صندلی های عمومی، قطار و مترو و … کاربرد مؤثر دارد و بخار داغ خروجی از دستگاه آلودگی، باکتری و ویروس های سطوحی که نسبت به آب و حرارت مقاوم هستند، از میان بر می دارد و بنابراین جهت مقابله با ویروس کرونا در محیط های مختلف می تواند اثربخشی بالایی داشته باشد.

 

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی
بخارشوی صنعتی

 

ترولی آنتی باکتریال

ترولی های تجهیزات نظافت دستی پیشرفته ای هستند که در مقایسه با روش های دستی قدیمی کارایی فوق العاده و متفاوتی ارائه می دهند. ترولی آنتی باکتریال نوعی از ترولی های منحصر به فرد است که بدنه آن به وسیله پلی پروپیلن آنتی باکتریال تولید شده و ترکیبات پیریتیون روی (zinc pyrithione) در آن به کار رفته که ضدقارچ و ضد باکتری است و سرعت رشد باکتری ها را کاهش می دهد. که برای نظافت، شستشو و ضدعفونی کردن محیط هایی درمانی، مراکز مراقبتی، کلینیک ها و مطب ها بسیار مناسب می باشد. چرخ های روان و بی صدا، درب های دارای آرام بند، امکان استفاده به همراه تی و دستمال آنتی باکتریال، بدنه مقاوم و مستحکم و … برخی از ویژگی های شاخص این رده از ترولی ها هستند.

 

ضدعفونی با دستگاه نظافت صنعتی اسکرابر صنعتی و واترجت صنعتی
ترولی آنتی باکتریال

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید