مخاطرات عدم استفاده ایمن و صحیح از دستگاه واترجت صنعتی

مخاطرات عدم استفاده ایمن و صحیح از دستگاه واترجت صنعتی

نظافت و حذف آلانیده ها به منظور فراهم نمودن محیطی تمیز و عاری از آلودگی برای زندگی و کار، خواسته تمامی افراد می باشد. در این میان یکی از ابزار های مناسب جهت شستشو و حذف آلانیده ها دستگاه واترجت صنعتی می باشد. اگر چه دستگاه واترجت صنعتی از توان بالایی در نظافت موثر و با کیفیت آلاینده ها برخوردار است اما استفاده نامناسب از این دستگاه، می تواند هم برای افراد و هم برای سطوح مختلف خطر آفرین و آسیب زا باشد. در نتیجه آشنایی با خطرات پیش آمده در صورت استفاده نادرست از دستگاه واترجت صنعتی می  تواند ضامن سلامت افراد و ممانعت از وارد آمدن آسیب به سطوح و تجهیزات باشد.

 

آسیب کفش ها و پوست بدن

واترجت صنعتیبنا بر باور بسیاری افراد صدمات وارده بر بدن جدی ترین و بزرگ ترین خطر استفاده از دستگاه واترجت صنعتی می باشد. آب خارج شده از دستگاه واترجت صنعتی  که مجهز به نازل سوزنی می باشد، دارای قدرت بالایی بوده و ضمن اینکه می تواند به کفش ها آسیب بزند، پوست بدن را نیز از بین برده و صدمات جدی به بدن وارد می نماید. صدمات وارد شده توسط این دستگاه به حدی جدی می باشد که فرد مجروح نیازمند استفاده از خدمات اورژانسی می باشد. تمامی این آسیب ها و صدمات به علت استفاده نادرست از دستگاه واترجت اتفاق می افتد. این در حالی است که استفاده صحیح و ایمن از دستگاه واترجت نه تنا لذت بخش است بلکه کیفیت بالای از نظافت را نیز ارائه می نماید.

 

مخاطرات ناشی از منبع تغذیه دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیدستگاه های واترجت صنعتی در دو نوع الکتریکی و بنزینی طراحی و تولید می شوند. دستگاه های واترجت صنعتی الکتریکی در صورت عدم نگهداری و استفاده مناسب می توانند دچار شک الکتریکی شده و سلامت کاربر را تهدید نمایند. شک الکتریکی ایجاد شده می تواند در اثر از بین رفتن پوشش کابل دستگاه و نفوذ آب به داخل کابل صورت گرفته و منجر به آتش سوزی گردد. از سوی دیگر استفاده از کارواش صنعتی بنزینی در فضای بسته با تولید گاز های سمی کیفیت هوای محیط را به شدت کاهش داده و با توجه به اینکه کربن مونوکسید تولید شده فاقد بو یا علائم دیگر می باشد، خطراتی چون خفگی افراد حاضر در محیط را در پی دارد.

 

خطر ذرات ریز و سنگ ریزه های معلق شده در هوا

کارواش صنعتییکی از عوامل آسیب زا به کاربر یا افراد حاضر در محیط، پرش و پخش شدن ذرات ریز و سنگ ریزه هایی می باشد که در اثر پاشش پر فشار آب به اطراف پراکنده می شوند. وجود ذرات ریز در منافظ سطوح امری بدیهی می باشد. ای ذرات در اثر نیروی وارد شده از آب پر فشار شتاب گرفته و به اطراف پراکنده می شوند. حرکت پر شتاب این ذرات در هوا و بر خورد آنها با افراد حاضر در محیط و یا کاربر می توان موجب وارد آمدن آسیب به آنها گردد. از این رو رعایت فاصله مناسب با سطوح هدف واستفاده از تجهیزات و پوشش های ایمنی مناسب می تواند احتمال چنین صدماتی را به صفر کاهش دهد.

 

آسیب سطوح

واترجت صنعتیاگر چه دستگاه کارواش صنعتی ابزاری کاربردی برای شستشو و نظافت انواع سطوح می باشند اما استفاده از فشار نامناسب می تواند موجب آسیب سطوح گردد. استفاده از فشار نامناسب می تواند موجب کنده شدن پوشش رنگ و کنده شدن بخش هایی از سطوح گردد. ضمن اینکه پاشش آب پر فشار، بر روی سطوح شیشه ای و پنجره ها می تواند موجب شکسته شدن  آنها گردد.

 

نتیجه گیری

واترجت صنعتیدستگاه واتر جت صنعتی دستگاهی توانمند برای شستشو و نظافت انواع سطوح همور و ناهموار افقی و عمودی می باشد. استفاده صحیح و ایمن از این دستگاه می تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد. در حالیکه عدم استفاده مناسب و ایمن از دستگاه کارواش صنعتی موجب خسارات پر هزینه و بعضا جبران ناپذیری می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید