معرفی فناوری سایکلون دستگاه جاروبرقی صنعتی

معرفی فناوری سایکلون دستگاه جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی ها با استفاده از یک پمپ و ایجاد خلا در مخزن ذرات و آلودگی ها را مکش می کنند. فیلتر کردن ذرات ریز و جلوگیری از بازگشت آنها یک بخش مهم از عملکرد این دستگاه بخصوص مدل های صنعتی آن می باشد. جاروبرقی صنعتی در بسیاری از محیط های آلوده با انواع آلودگی ها سر و کار دارد و بعضی از این آلودگی ها سطح بهداشت را برای تولید دارو، مواد غذایی و .. پایین می آورند. سیستم سایکلون یک فناوری ویژه برای عملکرد بهتر سیستم فیلتراسیون جاروبرقی است که در دستگاه های جاروبرقی صنعتی دیده می شود. سایکلون جاروبرقی از جریان گردابی برای جداسازی ذرات آلاینده استفاده می کند. این سیستم با استفاده از چرخش هوا و گرانش زمین فاز های مختلف مایعات،جامدات و گازها را از یکدیگر جدا می کند. به عبارت دیگر با استفاده از نیروی گریز از مرکز باعث جداسازی فازهای مختلف از یکدیگر می شود. در جاروبرقی ها استفاده از فناوری سایکلون مزایای متعددی را به همراه دارد که در ادامه مقاله به آنها اشاره می شود.

اساس کارکرد جداساز سایکلون جاروبرقی

جداساز سایکلونی و کاربرد آن در جارو برقی های صنعتیچرخش پر سرعت هوا در ظرف مخروطی سایکلون نامیده می شود. در جداساز سایکلونی، جریان هوای حاوی ذرات معلق، از قسمت بالا وارد مخزن استوانه ایی شکل سایکلون شده و با چرخش مارپیچی تا انتهای مخزن، به قسمت باریک مخروط می رسد. پس از آن به صورت جریان مستقیمی، از قسمت وسط مخروط به سمت بالا حرکت نموده و از مخزن خارج می شود. ذرات معلق در اثر چرخش هوا در درون سایکلون به دیواره های مخزن سایکلون برخورد نموده و به قسمت انتهایی مخروط سقوط نموده و به واسطه سوراخ تعبیه شده در انتهای مخزن سایکلون وارد مخزن جمع آوری ذرات می شوند. ذرات بزرگ یا متراکم به خاطر وزن بیشتری که دارند تمایل کمتری به تغییر جهت حرکت خود داشته و در اولین برخورد با دیواره های مخزن سایکلون سقوط می کنند. از آنجایی که ذرات سبک تر با جریان هوا همراه بوده و به خاطر سرعت جریان هوا در برخورد با دیواره ها سقوط نمی کنند، انتهای مخزن سایکلون باریکتر از قسمت ورودی شده و باعث کاهش سرعت جریان هوا می شود. از این رو نیروی گرانش زمین بیشتر از نیروی جریان هوا شده و ذرات کوچک معلق به داخل مخزن سقوط می کنند. در نتیجه ساختار سایکلون و سرعت جریان هوای ورودی تعیین کننده قدرت سایکلون در جداسازی ذرات با ابعاد متفاوت می باشند. با استفاده از همین روش می توان قطرات مایع معلق در فاز گازی را نیز جداسازی نمود. از این رو برای جداسازی ذرات از فاز گازی، از سایکلون گازی استفاده شده برای جداسازی ذرات از فاز مایع از سیستم های هیدروسایکلون استفاده می گردد. فناوری سایکلون در جاروبرقی صنعتی برای عملکرد موثر فیلتر و دستگاه بکار گرفته می شود

کاربرد های جداساز سایکلونی

جداسازی خرده های چوب از هوا در چوب بری ها
جداسازی نفت و گاز در صنعت نفت
بخشی از اجزای کوره در کارخانه های سیمان
جایگزین و تکمیل کننده سیستم فیلتراسیون در جاروبرقی صنعتی
جداسازی ذرات معلق روغن و چربی از هوای خروجی در سیستم های تهویه آشپزخانه ها

جداسازی ذرات کاتالیزور و ممانعت از ایجاد واکنش بین ذرات کاتالیزور، مایعات و گازها در پالایشگاه های نفت

سیستم سایکلون جاروبرقی چیست؟

جاروبرقی صنعتی سایکلون دار

سیستم سایکلون جاروبرقی صنعتی ، فرآیند فیلتراسیون توسط فیلتر جاروبرقی را تسهیل نموده و در واقع تکمیل کننده آن است. این سیستم با ایجاد جریان هوا چرخش ذرات شده تا فیلتر دچار گرفتگی نشود. زمانیکه سایکلون عمل می کند، ذرات سنگین در کف باقیمانده و ذرات ریز در هوای داخل بخش سایکلون به چرخش در می آیند. ابتدا ذرات سنگین جداسازی شده و سپس چرخش هوا ذرات کوچکتر را به سمت فیلتر هدایت می کند. در نتیجه فیلتر که در بخش زیرین محفظه سایکلون قرار گرفته، بدون انسداد به عملکرد خود ادامه می دهد. در واقع سایکلون جاروبرقی صنعتی در دو مرحله ذرات ریز را جمع آوری نموده و از انتقال آنها به محیط جلوگیری می کند. ضمن اینکه نچسبیدن ذرات به سطح فیلتر، تخلیه مخزن را آسان تر و ایمن تر خواهد کرد.

لینک های مفید:

جارو برقی صنعتی: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید