مقایسه کارآیی انواع دستگاه های واترجت صنعتی بر اساس دمای آب خروجی

مقایسه کارآیی انواع دستگاه های واترجت صنعتی بر اساس دمای آب خروجی

استفاده از آب با فشار بالا برای شستشو و حذف نمودن لایه های عمیق آلودگی که بر روی سطوح انباشته شده اند، راهکار مناسبی می باشد. جهت تامین آب پر فشار نیاز به دستگاه واترجت صنعتی می باشد. با توجه به اینکه حجم آلودگی ها در محیط های کارگاهی صنعتی بالا بوده و اغلب این آلاینده ها خاصیت چسبندگی دارند،‌ صرف هزینه برای خریداری و تهیه دستگاه واترجت صنعتی به منظور شستشو و حذف آلاینده های تثبیت شده بر روی سطوح، می تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد. با توجه به اینکه دستگاه های و.اترجت صنعتی بر اساس دمای آب خروجی در دو نوع واترجت آب گرم و واترجت اب سرد طراحی و تولید می شوند، داشتن اطلاعات کافی از ویژگی های هر یک از دستگاه ها، می تواندراهنمای مناسبی در انتخاب دستگاه مناسب باشد:

 

ویژگی های دستگاه کارواش صنعتی آب سرد

واترجت صنعتیکارواش صنعتی آب سرد دستگاهی مکانیزه و تخصصی برای شستشو و نظافت می باشد. این دستگاه ها با استفاده از نیروی مکانیکی که فشار آب بر روی سطوح وارد می نمایند، تمامی آلاینده های چسبیده بر روی سطوح را شستشو داده و نظافت می نمایند. این رده از دستگاه های واترجت صنعتی، در طیف گسترده ای از عملیات های نظافتی شامل نظافت محیط های مسکونی، تجاری و صنعتی به کار گرفته می شوند. اگر چه این دستگاه ها از توان بالایی در حذف آلاینده ه برخوردار می باشند، اما برای حذف لایه های چرب و روغنی نیاز به فشار کاری بالاتر و یا استفاده از مواد شوینده دارند. این درحالی است که حذف لایه های روغنی و چرب انباشته بر روی سطوح، با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی آب گرم بسیار راحت تر و سریع تر می باشد.

 

 

ویژگی های واترجت صنعتی آب گرم

واترجت صنعتی آب گرمهمانطور که از نام این دستگاه مشخص است، در نمونه های آب گرم واترجت صنعتی، از پاشش آب گرم استفاده می شود. به منظور شستشو و نظافت با کیفیت آلاینده های چرب، روغنی و چسبناک، از دستگاه واترجت صنعتی آب گرم استفاده می شود. دستگاه های کارواش صنعتی آب گرم به منظور افزایش دمای آبی که از دستگاه خارج می شود، نیازمند تجهیز به سیستم گرمکن می باشند. نکته مه م در مورد دستگاه های کارواش آب گرم این می باشد،‌ که سیستم گرمکن دستگاه همواره پس از پمپ قرار می گیرد، چرا که ورود آب داغ به داخل پمپ دستگاه موجب آسیب پمپ شده و استهلاک دستگاه را افزایش می دهد.

 

 

دیگر تفاوت های دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم و آب سرد

کارواش صنعتیاز آنجایی که دستگاه های واترجت صنعتی آب گرم به سیستم گرمکن مجهز می باشند، در مقایسه با نمونه های آب سرد، وزن بیشتر و ابعاد بزرگ تری داشته و از این رو ضمن اینکه جا به جایی و حمل و نقل آنها دشوار تر می باشد به فضای بیشتری برای نگهداری نیاز دارند. علاوه بر این دستگاه کارواش صنعتی آب گرم در مقایسه با نمونه های آب سرد به سرویس و نگهداری بیشتری نیاز داشته و به طبع هزینه های بیشتری را نیز در پی دارد.

 

 

حداکثر میزان دمای آب ورودی به دستگاه واترجت صنعتی

واترجت صنعتیاگرچه تمامی بخش های داخلی دستگاه واترجت صنعتی که در تماس مستقیم با آب قرار دارند،‌ از مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده اند اما ورود آب داغ به داخل دستگاه می تواند آسیب زا باشد. از این رو بر خلاف باور عموم به منظور استفاده از پاشش اب پر فشار با حرارت بالا، نمی توان از ورودی آب داغ استفاده نمود. لازم به ذکر است اگر دمای آب ورودی به دستگاه واتر جت صنعتی بالاتر از استاندارد تعیین شده کارخانه سازنده باشد،‌ دستگاه واترجت کارایی لازم را نداشته و عمرمفید آن کاهش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید