جمع آوری گرد و غبار سیلیس با سوییپر

جمع آوری گرد و غبار سیلیس با سوییپر

گرد و غبار ناشی از سیلیس به واسطه تهدید سلامت پرسنل و شاغلین در محیط های صنعتی و کارخانه های سیمان به عنوان یک چالش مهم و اساسی برای صاحبان صنایع می باشد. جمع آوری و کنترل گرد و غبار های بسیار ریز عملیات پیچیده ایی می باشد که نیازمند مطالعات و بررسی های مهندسی و عملیاتی می باشد. استفاده از تجهیزات صنعتی و مکانیزه نظافتی مانند سوییپر های صنعتی گزینه ایی ایده آل برای تقابل با چالش گرد و غبارات ریز است که به راحتی می تواند برنامه های اجرایی برای کنترل گرد و غبار سیلیس را پشتیبانی نموده و صاحبان صنایع را در ایجاد محیط کاری سالم، ایمن و کارآمد یاری نماید.



اهمیت حذف گرد و غبار سیلیس از محیط کار

سیلیس و سوییپر صنعتی

سیلیس ماده ایی طبیعی می باشد که به صورت متداول در صنایعی چون سیمان و سنگ حضور دارد. گرد و غبار ایجاد شده در عملیات های برش، خرد نمودن و حفاری بتن می توانند شامل ذرات ریز و قابل تنفس سیلیس باشند.. نفوذ و ماندگاری این ذرات در سیستم تنفسی افراد حاضر در محیط در طول زمان می تواند موجب ایجاد اسکار در ریه ها شده و در نهایت با کاهش ظرفیت تنفسی و آسیب ریه ها مشکلات جدی برای افراد ایجاد نماید. از این رو به حداقل رساندن حجم غبار سیلیس در صنایعی که راستای تولید محصولات، گرد و غبار ایجاد می کنند به منظور تطابق با استاندارد های سلامتی امری لازم و ضروری می باشد.

چالش های اصلی و مهم در صنایع

سوییپر صنعتی و جمع اوری سیلیسحفظ کیفیت هوا با کنترل گرد و غبار سیلیس و کاهش حجم گرد و غبار قابل تنفس، تطابق یا استاندارد های سازمان ایمنی و بهداشت شغلی OSHA با استفاده و پشتیبانی از شیوه های کنترل گرد و غبار سیلیس و ایجاد محیطی سالم با ارتقا ایمنی و سلامت محیط کار، سه چالش اصلی صنایع می باشد که دستیابی و تامین آنها ضامن بقا و فعالیت تولید صنایع می باشد. در این راستا، بر اساس استاندارد های ارائه شده توسط سازمان ایمنی و بهداشت شغلی، یک برنامه جامع در کنترل گرد و غبار سیلیس، علاوه بر معیار های اصلی در کنترل گرد و غبار برای استفاده در یک صنعت خاص و تامین نیاز های نظافتی محیط کار مشخص باید بومی سازی شود. به منظور حذف آلاینده های سیلیس از محیط صنایع و تامین استاندار های ایمنی و سلامت محیط، می توان از دو مکانیسم صنعتی ارایه شده در زیر استفاده نمود:

استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی

سوییپر صنعتیسوییپر صنعتی دستگاهی مکانیزه برای جمع آوری آلاینده های خشک و گرد و غبار از روی سطوح کف می باشد. سوییپر ها به منظور جمع آوری آلاینده ها مجهز به برس های دیسکی و غلطی می باشد. حرکت دورانی برس یا برس های دیسکی جانبی تمامی آلاینده ها را به بخش میانی دستگاه هدایت می نمایند. آلاینده های هدایت شده در بخش میانی دستگاه به واسطه حرکت چرخشی برس غلطکی مرکزی، به داخل مخزن دستگاه منتقل می شوند.

 

سیستم کنترل گرد و غبار در سویپر صنعتی

سوییپر صنعتی و سیستم کنترل گرد و غبارمسلم است که استفاده از سیستم برس زنی به منظور جمع آوری آلاینده های خشک و گرد و غبار موجب انتشار ذرات ریز در هوا می شود. دستگاه های سوییپر صنعتی به منظور کنترل گرد و غبار ناشی از سیستم برس زنی از سیستم مکش یا پاشش آب استفاده می نمایند. در مدل هایی که مجهز به سیستم مکش می باشند، به منظور ممانعت از عبور و باز نشر کوچک ترین ذرات ریز آلاینده از فیلتر های هپا استفاده می شود که قابلیت جداسازی ذرات تا ۳/۰ میکرون را دارند. استفاده از سوییپر های مجهز به فیلتر هپا گزینه مناسبی برای نظافت محیط هایی می باشد که به واسطه حضور ذرات بسیار، ریز امکان استفاده از دستگاه های دیگر وجود ندارد.

استفاده از کف شوی در جمع آوری گرد و غبار

کف شوی صنعتی و جمع اوری سیلیسبه منظور جمع آوری گرد و غبار ریز و سیلیس نشست کرده بر روی سطوح و ممانعت از انتشار آنها در هوای پیرامون می توان از اسکرابر استفاده نمود. دستگاه های اسکرابر به واسطه پاشش آب مانع از انتشار ذرات آلاینده در هوا شده و در نهایت مکش آب آلوده ناشی از شستشو مانع از تجمع و ماندگاری آلاینده ها در محیط می شود.

 

 

 

لینک های مفید:

جاروب خیابانی : فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید