نکات طلایی برای رونق کسب و کار و اهمیت نظافت صنعتی در این زمینه

نکات طلایی برای رونق کسب و کار و اهمیت نظافت صنعتی در این زمینه

در برخی از فصول، رونق فروش و کسب و کار زیاد است و خرید و فروش قابل قبول می باشد. اواخر فصل زمستان به مناسبت خرید عید یا اواخر فصول گرم و سرد برای خرید شروع فصل جدید همواره فضای مغازه ها و مجتمع های تجاری پر رونق است. اما در بعضی ماه ها، فروش و بازار وارد رکود شده و درآمد زایی از طریق فروش کاهش می یابد؛ به همین دلیل می بایست به بهترین نحو در جهت بهبود رونق کسب و کار کوشید. اما چگونه می توان بازار را از حالت رکود به رونق برگرداند؟ در ادامه برخی از نکات مهم به منظور افزایش بهره وری کار و اهمیت نظافت صنعتی در این بین تشریح شده است.

 

رسیدگی به فضای بیرونی و زیبا سازی بخش ورودی

به منظور افزایش بهره وری در کسب و کار، بهتر است در ابتدا به ظواهر رسیدگی نمود و فضا را برای جذب مخاطب و مشتری آماده کرد. اولین بخشی که مشتری با آن مواجه می شود و نیاز است برای جذب او به داخل فروشگاه، از جذابیت کافی برخوردار باشد بخش بیرونی و فضای جلوی درب ورودی است. زیباسازی فضای بیرونی شامل نظافت جلوی درب و افزودن تجهیزات و نشانگر هایی به بخش ورودی است. برای جذب مخاطب به داخل فروشگاه بهتر است علائمی و مجسمه هایی را برای کنجکاو کردن مشتری در جلوی درب قرار دهید. همچنین برچسب های روی درب ورودی در کمک به ورود مخاطب به داخل فروشگاه بسیار موثر است.

 

توجه به بخش های داخلی و شرح وظایف

پس از ورود مخاطب به داخل فروشگاه، در صورتی که فضاهای درونی از جذابیت قابل قبولی برخوردار نباشند مشتری پس از گشت کوتاهی، فروشگاه را ترک خواهد کرد. به همین دلیل می بایست از تکنیک های زیبا سازی و جذابیت برای بخش های متفاوت داخلی فروشگاه استفاده کرد. بهترین کار برای زیباسازی همیشگی فضای داخلی، تقسیم وظایف و تشریح این وظایف برای کارکنان فروشگاه است. نگهداری هر بخش (به طور مثال صندوق، قفسه ها، ویترین و…) را به کارکنان بسپارید و بر عملکرد آنان نظارت داشته باشید. بدین صورت فضاهای داخلی همواره مرتب خواهند بود. فضای داخلی نیز نیازمند نظافت برای پاکیزگی و زیبایی بصری است.

 

نظافت مداوم با تجهیزات نظافت صنعتی

همانطور که گفته شد، به منظور افزایش بهره وری در فروشگاه ها و بهبود جذب مشتری به داخل فروشگاه می بایست فضای بیرونی و درونی فروشگاه از جذابیت های فروش برخوردار باشند. از مهم ترین تکنیک های فروش موثر، جلوه های بصری می باشد که برای برقراری دائمی جلوه های بصری نیاز به نظافت مداوم وجود دارد. برای نظافت در فروشگاه ها دو روش سنتی و نوین وجود دارد؛ با توجه به مشکلات شیوه های دستی و سنتی شستشو، بهتر است از تجهیزات نظافت صنعتی بهره برد. برخی از تجهیزات نظافت صنعتی عبارت اند از:

الف) کفشوی صنعتی : برای شستشوی کامل سطوح داخلی و هموار فروشگاه

ب) کارواش صنعتی : برای نماشویی و شستشوی فضاهای بیرونی در فروشگاه ها

ج) سوییپر صنعتی : مناسب برای نظافت و جاروب محوطه بیرونی و پارکینگ ها

د) جارو برقی صنعتی : قابل استفاده برای جاروب فضاهای داخلی و دور از دسترس در فروشگاه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید