استفاده از دستگاه های نظافتی جهت نظافت و شستشوی انبار

استفاده از دستگاه های نظافتی جهت نظافت و شستشوی انبار

انبار ها در صنایع، کارخانجات و فروشگاه های بزرگ مملو از انواع قطعات، تجهیزات و یا مواد غذایی، دارویی و .. هستند. رفت و آمد افراد و البته جابجایی این مواد به داخل و خارج انبار معمولا موجب ایجاد آلودگی هایی در سطح می شود. بنابراین نظافت و شستشوی انبار جهت از بین بردن گرد و خاک، مواد دور ریختنی و پاکسازی سطح امری مهم می باشد. روش های دستی و همچنین دستگاه نظافتی همچون سوییپر، اسکرابر و جاروهای صنعتی جهت پاکسازی و شست و شوی سطح در این محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. بکار گیری دستگاه های نظافت صنعتی با قابلیت بالا، سرعت قابل توجه و کیفیت مطلوب، به تدریج در محیط های صنعتی از جمله انبار ها رایج شده است. نظافت صنعتی انبار به افزایش بهداشت محیط و سلامت کارکنان کمک شایانی می کند.

 

اهمیت نظافت صنعتی انبار

سوییپر سرنشین دار جهت نظافت انبارانبار کثیف و پر از آلودگی در وهله اول، محیطی نا ایمن و دارای خطر برای فعالیت کارگران به حساب می آید. همچنین رانندگان ماشین آلات در این محیط ها با قرار گرفتن زباله در مسیرشان، دید واضح و مناسبی نخواهند داشت. در چنین محیطی، کارگرانی که بر روی ماشین آلات کار نمی کنند از خطراتی چون انحراف لیفتراک ها در اثر مواجه با زباله ها در امان نمی باشند. لکه های چرب و روغنی در سطح انبار نیز ممکن است برای افراد در حال عبور مشکلات جدی ایجاد نمایند.
انبار آلوده علاوه بر اینکه جهت فعالیت افراد خطرناک می باشد، از یک مکان ایده آل جهت دستیابی به حداکثر بازدهی کاری به دور است. وجود زباله ها در راهرو ها و مسیر های انبار، اجازه فعالیت روان و بدون مشکل را به کارگران نمی دهد. بعلاوه آشفتگی و پریشانی افراد در چنین محیطی رخ می دهد. اما برعکس، محیطی نظافت شده و تمیز موجب تمرکز بیشتر کارگران و بازدهی بیشتر آن ها می شود. همچنین هوای تازه و پاک در یک محیط نظافت شده مناسب افراد بوده و سلامت آن ها را تضمین می نماید.

 

شستن انبار با اسکرابر دستیبرنامه ریزی جهت نظافت صنعتی انبار

نظافت صنعتی انبار دارای اهمیت زیادی بوده که در بخش قبل توضیح داده شد اما مسئله مهم تر سهولت، استمرار و کیفیت این امر است. دو نکته جهت نظافت موثر انبار ها مورد توجه است. نکته اول برنامه ریزی جهت این امر می باشد. انجام منظم و با برنامه پاکسازی سطح، همواره انبار از آلودگی ها حفظ می نماید. نکته دوم استفاده از ابزار مناسب جهت نظافت می باشد بطوریکه علاوه بر کیفیت مناسب، سرعت بالایی داشته و در هزینه های افراد صرفه جویی نماید.

 

استفاده از دستگاه نظافتی در نظافت و شستشوی انبار

معمولا انبار ها به اندازه ای وسیع هستند که استفاده از روش های دستی در پاکسازی و شستشوی سطوح قابل توجیه و منظقی نبوده و کارایی لازم را نیز ندارد. دستگاه های نظافتی از جمله سوییپر ها، اسکرابر ها و جاروبرقی های صنعتی می توانند در این محیط ها به کار بیایند.

 

نظافت ابنار با سوییپر

نظافت صنعتی انبار با سوییپر سرنشین دار دستگاه سوییپر با بهره گیری از سامانه برس زنی سطح و جمع آوری زباله و همچنین مکش همزمان گرد و غبار، قادر به نظافت با کیفیت و سریع انبار ها می باشد. این جاروی محوطه در نمونه های دستی و خودرویی تولید شده و صاحبان این اماکن با توجه به نیازشان یکی از آن ها را انتخاب می نمایند. سویپر دستی باتری دار معمولا برای تمیز نمودن انبار های کوچک استفاده می شود. سویپر های خودرویی که سرعت بالاتری نسبت به نمونه های دستی در امر نظافت دارند، بهره وری بیشتری داشته و برای انبار های متوسط تا بزرگ مناسب اند. این دستگاه های سرنشین دار به راحتی توسط کاربر هدایت شده و با باتری یا سوخت فسیلی کار می نماید.

 

کفشوی انبار

کفشوی خودرویی اسکرابر ها بعد از جمع اوری زباله ها و بعنوان شوینده کف انبار قابل استفاده اند. این دستگاه که با پاشش آب و انجام برس زنی، آلودگی ها را از بین می برد، قادر است آب آلوده را بلافاصله بعد از برس زنی، جمع آوری و سطح را خشک نماید. این امر از انتشار آب آلوده و لغزنده شدن سطح جلوگیری می نماید. زمین شوی در نمونه های دستی و خودرویی و با ابعاد متفاوت تولید می شود. در انبار هایی که دارای راهرو های باریک زیادی می باشد، از نمونه های کوچک دستی استفاده می گردد. اگر این محیط ها، ابعاد وسیعی نیز داشته باشند، بهتر است از یک زمین شوی خودرویی در کنار کف شوی دستی، استفاده نمود. در انتخاب اسکرابر خودرویی، قدرت مانور مورد نیاز دستگاه و وسعت انبار دارای اهمیت است.

 

نظافت صنعتی انبار با سوییپر اسکرابر

دستگاه ترکیبی سویپر اسکرابر، قادر است عملیات جاروب و شستشوی سطح را به دنبال یکدیگر انجام دهد. با انتخاب این دستگاه، لزومی به استفاده از دو کاربر و دو دستگاه متفاوت جهت امر نظافت، نمی باشد. همچنین با بکارگیری این دستگاه، زمان نظافت کاهش یافته و در هزینه های افراد صرفه جویی می گردد. سویپر اسکرابر در مدل های دستی و خودرویی و با ابعاد مختلف تولید می شود که بسته به نیاز افراد قابل خریداری هستند.

 

نظافت صنعتی انبار با جاروی صنعتی

مکش گرد و خاک و زباله های انبار با جاروبرقی صنعتیاز جمله محیط های پر استفاده جاروی صنعتی ،محیط داخلی انبارها می باشد. هدف اصلی از بکارگیری این دستگاه ها، از بین بردن آلودگی های سطح، جمع آوری مایعات و جمع آوری گرد و غبارهای کف انبار می باشد. جاروهای صنعتی با انتقال گرد و خاک و مکش آنها به داخل مخزن خود، محیطی سالم را فراهم می سازند. این جارو ها در مدل های مختلفی از جمله جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی، جاروبرقی صنعتی و مکنده ها طراحی و تولید می شوند.

لینک های مفید:

سوییپر : فهرستی از تجهیزات نظافت صنعتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید