دستگاه های نظافتی مناسب برای صنایع فلزی و تراشکاری

دستگاه های نظافتی مناسب برای صنایع فلزی و تراشکاری

محیط های صنعتی برای انجام امور نظافتی خود نیازمند استفاده از دستگاه های نظافتی صنعتی می باشند. این دستگاه ها، در مقایسه با روش های دستی، کیفیت بالایی ارائه داده و در کاهش زمان نظافت موثرند. صنایع فلزی و تراشکاری از جمله این محیط ها می باشد که در بخش های مختلف آن از جاروبرقی ، اسکرابر و سوییپر استفاده می شود. این دستگاه ها با انجام عملیات نظافت سطح زمین و دستگاه ها و شستشوی کف زمین، سلامت کارمندان را تضمین نموده و موجب بهبود عملکرد ماشین های صنایع فلزی و صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند.

جاروبرقی صنعتی و مکنده

کاربرد های دستگاه جاروبرقی صنعتی در صنایع فلزیجارو برقی صنعتی که از پمپ و موتور قدرتمند و سیستم فیلتراسیون ذرات بهره می برد، در قسمت های مختلف صنایع فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. از بازیابی روغن خنک کننده دستگاه ها، جمع آوری زباله های کوچک و تراشه های فلزی تا پاکسازی ماشین آلات، طیف وسیعی از وظایف در این صنعت به جاروبرقی سپرده می شود. این دستگاه، به حفظ و افزایش طول عمر دستگاه ها کمک نموده و در زمان و منابع صرفه جویی می نماید. یکی از بزرگترین مشکلات در صنایع تولید فلز، تمیز نگه داشتن سطح ماشین ها و محیط می باشد. جارو برقی صنعتی قادر است با جمع آوری آلودگی ها، عملکرد سیستم ها و کارکنان را نیز بهبود ببخشد. عدم توقف در کار دستگاه، ایمنی بالا، ایجاد محیط کار ایمن تر و بهره روی بیشتر از مزایای اصلی استفاده از مکنده در صنایع فلزی می باشد.

یکی از کاربرد های جاروبرقی در این صنعت، جمع آوری تراشه های فلزی از ابزار و ماشین آلات بعد از هر مرحله کار می باشد. با انجام این کار، دستگاه ها در شرایط مطلوبی بوده، زمان وقفه کار آن ها کاهش یافته و کیفیت محصول تولیدی تضمین می شود. مواد روغنی خنک کننده سیستم ها نیز بوسیله جاروبرقی های مخصوص جمع آوری مواد جامد و مایع، به همراه تراشه ها مکش می شوند. تراشه های فلزی و مواد روغنی بوسیله فیلتر های ماکرو جارو برقی صنعتی، قابل جداسازی بوده تا بتوان از روغن خنک کننده و تراشه های فلزی استفاده مجدد نمود. این تراشه ها با توجه به ساختار مکنده مخصوص این محیط ها، آسیبی به دستگاه وارد نمی کنند. فولادی بودن بدنه و مخزن و دیگر لوازم جانبی، مکنده را از سایش های احتمالی حفظ نموده و طول عمر آنرا در صنایع فلزی افزایش می دهد.

جمع آوری مواد لجنی سایش زا در صنایع فلزی با مکندهجارو برقی صنعتی برای جمع آوری مواد لجنی سخت و ساینده از لابه لای دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های سه فاز این جاروبرقی با قدرت مکش بالا، سنگین ترین مواد را مکش نموده و سطح را پاکسازی می نماید. با بکارگیری از فیلتر های مخصوص، می توان این مواد را از مایعات جدا نمود. برای جمع آوری مواد روغنی، گرد و خاک و مایعاتی که بر روی زمین ریخته شده، مکنده می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با تمیز نمودن سطح، محیط دلپذیر تر و بهداشتی تری برای کارگران فراهم شده و بهره وری کار افزایش می یابد. در محیط های صنعتی سنگین که بازیابی مواد به منظور کنترل هزینه ها و ایمنی کاربر اهیمتی زیادی دارد نیز مکنده ها کاربرد دارند. همچنین مدل های ضد انفجار مکنده وظیفه بازیابی گرد و غبار فلزات خطرناک را بر عهده دارند. البته در محیط هایی که نیاز به سطح ایمنی بسیار بالایی دارند، به جای جارو برقی می توان از مکنده های هواکار که بدون نیاز به برق کار می کنند، بهره برد.

 

اسکرابر و سویپر

اسکرابر سرنشین دار برای نظافت محیط های صنعتیاسکرابر یا زمین شوی صنعتی که از سامانه برس زنی و پاشش آب برای شستشوی سطح بهره می برند، در محیط های کاری صنایع فلزی کاربردی هستند. کفشو ها سطح ایمنی و بهداشت محیط را بهبود بخشیده و زمین را به خوبی تمیز می نمایند. این دستگاه، آلودگی های روغنی یا مایعاتی که بر روی زمین ریخته شده را جمع نموده و از احتمال بروز حوادث احتمالی جلوگیری می نماید. سطح تمیز و عاری از آلودگی، با افزایش ایمنی کاربر، در بهبود فرآیند کار نیز موثر است. بعلاوه خشک شدن زمین توسط زمین شوی بعد از انجام عملیات شست و شوی سطح، از احتمال سر خوردن افراد جلوگیری می نماید.

 

 

نظافت سطح در صنایع فلزی با سوییپرسویپر که برای جمع آوری زباله و گرد و خاک از برس های مرکزی و کناری خود بهره می برد، می تواند در محیط های بزرگ صنایع فلزی مورد استفاده قرار گیرد. این دستگاه ها با مکش گرد و غبار، محیط ایمنی را در حین نظافت فراهم نموده و برای محیط های بیرونی و داخلی این صنایع قابل استفاده اند. سوییپر اسکرابر نیز می تواند برای صنایع فلزی بزرگ و با حجم عظیمی از فعالیت ها که دارای سالن های و محیط بیرونی وسیعی هستند، بکار رود. این دستگاه ها به آسانی هرگونه آلودگی را از بین برده و همزمان با نظافت سطح، آنرا شستشو و خشک می نماید.

لینک های مفید:

مکنده صنعتی : فهرست محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید