نظافت، فراتر از زیبایی

نظافت، فراتر از زیبایی

از مهم ترین دلایلی که افراد را ترغیب به نظافت مداوم اماکن می کند، برقراری پاکیزگی و بر جای ماندن چهره زیبا در محیط است. بهره گیری از شیوه های نوین نظافت صنعتی و استفاده از راهکار های کاربردی در نظافت و شستشوی سطوح هموار و ناهموار اماکن متفاوت، موجب بهبود جلوه های بصری می شود. از این رو صاحبان کسب و کار و مدیران به منظور زیبایی بیشتر و رضایت مندی مشتریان یا ساکنین، از شیوه های کاربردی نظافتی استفاده می کنند؛ اما نکته ای که حائز اهمیت است فراتر بودن قابلیت دستگاه های نظافت صنعتی در زمینه پاکیزه سازی سطوح است. استفاده از این تجهیزات کاربردی، حداکثر بهداشت و امنیت کامل علاوه بر زیبایی محیط به ارمغان خواهد آورد.

 

 

بهبود کیفیت هوای داخلی

نظافت و تهویه هوادر طول شبانه روز، افراد بیشتر زمان خود را در فضا های داخلی و محیط های بسته صرف می کنند. این در حالتی است که هوای محیط های بسته اکثرا نا مناسب بوده و برای تنفس طولانی مدت زیان آور است. در طول ۳۰ سال گذشته تولید کنندگان موکت، فرش، رنگ و مصالح ساختمانی گازهای مضر موجود در محصولات تولیدی خود را کاهش داده اند تا این محصولات برای استفاده در فضاهای داخلی مناسب باشند. اما با این وجود همچنان کیفیت هوای محیط های بسته، به دلیل وجود انواع باکتری ها، گرد و غبار، ترکیبات آلی فعال، تشکیلات کلنی قارچی و… نامطلوب بوده و ممکن است موجب بروز مخاطراتی برای افراد حاضر در محیط گردد.

 

 

روند نظافت و تاثیرات آن بر کیفیت هوا

نظافت و سلامتیزدودن آلودگی ها از فضای داخلی اماکن گوناگون و نظافت کامل سطوح در این اماکن، به دو شیوه انجام می پذیرد: رایج ترین شیوه استفاده از تجهیزات دستی شستشو و مواد شوینده مضر برای طبیعت می باشد؛ این در حالی است که پیشرفته ترین و امن ترین روش نظافت سطوح داخلی استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی کاربردی می باشد. تحقیقات نشان می دهد که نظافت سطوح داخلی با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته نظافتی موجب کاهش حجم فراوانی از آلودگی های محیط و جلوگیری از بازگشت این آلودگی ها می شود. با نظافت صنعتی موارد زیر بهبود می یابد:

۱- کاهش ۵۲% گرد و غبار هوا

۲- کاهش ۴۲% غلظت مواد آلی فرار

۳- کاهش ۴۰% باکتری های موجود در ساختمان

۴- کاهش ۶۱% کلنی های قارچی

 

 

بهبود ایمنی با برقراری شرایط امن

ایمنی با نظافتصاحبان کسب و کار و مدیران اماکن گوناگون بهتر است به منظور اهمیت به سلامتی خود و افراد حاضر در مجموعه و همچنین بهبود ایمنی محیط، از تجهیزات نظافت صنعتی استفاده کنند. از جمله شرایطی که به مدیران و صاحبان کسب و کار در اداره مجموعه کمک می کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- بررسی مشکلاتی که در کیفیت هوا وجود دارد

۲- بررسی و مستند کردن انتقاد ها و توصیه های مرتبط با ایمنی کارکنان و مراجعه کنندگان و افرادی که در محیط حضور دارند

۳- بررسی مرتب کیفیت هوا با شاخص های سلامتی و ایمنی

۴- تحقیق و بروز نگهداشتن اطلاعات در رابطه با برقراری ایمنی و سلامتی در محیط داخلی

 

 

مزایای نظافت صنعتی برای سلامتی

سلامتی و نظافتاستفاده از تجهیزات به روز و صنعتی موجب بهینه سازی عملکرد های تخصصی می شود. به همین دلیل نظافت محیط با تجهیزات و دستگاه های پر قدرت و حرفه ای نیز به بهبود عملکرد نظافت کمک خواهد کرد. شستشوی سطوح هموار در داخل ساختمان ها و مجتمع ها با استفاده از تجهیزاتی مانند اسکرابر مزایای فراوانی دارد که در ادامه برخی از آن ها به اختصار تشریح می شوند:

۱- بهبود سرعت فرآیند نظافتی و کاهش مدت زمان شستشو

۲- کاهش نیاز به مواد شوینده مضر و ترکیبات آلی فرار و صرفه جویی در مصرف آب

۳- بالا رفتن سطح امنیت محیط به دلیل جلوگیری از مرطوب نماندن سطوح پس از شستشو

۴- کاهش نیاز به کاربر خدماتی با توجه به کیفیت بالای دستگاه ها در شستشوی سطوح

۵- بهره مندی دستگاه ها از فیلتر های قدرتمند و جلوگیری از بازگشت آلودگی به فضای بسته

۶- کاهش هزینه های کلی شستشو و نظافت محیط

۷- افزایش بهداشت و برقراری فاکتور های موثر در سلامت افراد در محیط های بسته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید