نظافت و ضدعفونی تجهیزات و سطوح در سالن بدنسازی با تجهیزات نظافت صنعتی

نظافت و ضدعفونی تجهیزات و سطوح در سالن بدنسازی با تجهیزات نظافت صنعتی

سالن ها و باشگاه های بدنسازی، با انواع و اقسام تجهیزات همه روزه میزبان ورزشکاران هستند. افراد همواره در تماس مستقیم با این وسایل بوده و از انواع لوازم و تجهیزات بدنسازی استفاده می نمایند. در این میان میزان قابل توجهی از آلودگی ها از طریق دستها و همچنین کفش افراد در باشگاه بدنسازی منتشر می شوند که از بهداشت محیط کاسته و زمینه را برای رشد باکتری ها و عوامل بیماری زا فراهم می نمایند. لذا انجام نظافت باشگاه بدنسازی و ضدعفونی سطوح امری ضروری به شمار می رود. انجام این امور روزانه با بهره مندی از تجهیزات مکانیزه و مدرن نظافتی مکانیزه با کیفیت بالا و سرعت چشمگیر صورت می پذیرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با این تجهیزات نظافت صنعتی جهت نظافت باشگاه بدنسازی آشنا کنیم.

باکتری های خطرناک  در باشگاه بدنسازی

نظافت صنعتیتحقیقات نشان داده است که ۷۰ درصد باکتری های موجود در سالن های بدنسازی برای انسان ها خطرناک می باشند. ۴۱ درصد آنها که شامل کوکسی گرم مثبت است که عامل ایجاد بیماری های پوستی، ذات الریه و عفونت های خونی می شوند. باکتریهای لوله ای گرم منفی و مثبت گونه ای دیگر از این باکتری ها هستند که تا ۹۵ درصد برای افراد مضر بوده و عامل ایجاد بسیاری از بیماری های عفونی در بدن می شوند. این باکتری ها بر روی کلیه تجهیزات موجود در سالن های بدنسازی اعم از تردمیل ها، دوچرخه های ثابت و وزنه ها وجود دارند که افراد با لمس قسمت های متفاوت این تجهیزات و همچنین بلند کردن وزنه ها این باکتری ها را به سرعت از طریق دست و سایر اجزای بدن جذب می کنند. در این تحقیقات همچنین بررسی های متفاوتی در خصوص میزان آلودگی هر یک از تجهیزات موجود در سالن بدنسازی نیز صورت گرفته و همچنین به مقایسه آنها با آلوده ترین اشیای موجود در اطراف انسان پرداخته است.

نظافت باشگاه بدنسازی با تجهیزات نظافتی

باشگاه های بدنسازی متشکل از تعداد زیادی دستگاه های تناسب اندام و هوازی می باشند که این وسایل به صورت متراکم در محیط چیده شده اند. محدودیت فضا از مهم ترین عواملی است که در این سالن ها به چشم می خورد. به منظور انجام نظافت در سالن های بدنسازی نیز باید بدین عامل توجه بسیار داشت تا در این راستا راهکار نظافتی موثری جهت بهینه سازی فرآیند نظافت و ضدعفونی سطوح و تجهیزات در سالن های بدنسازی بکار گرفته شود. تجهیزات نظافت صنعتی با قابلیت های متنوع در اندازه های متفاوتی عرضه گردیده اند. از جمله پرکاربردترین تجهیزات نظافت صنعتی مناسب استفاده در سالن های بدنسازی دستگاه های بخارشوی، جاروبرقی صنعتی، انواع اسکرابر یا زمین شوی صنعتی می باشند. این تجهیزات توانایی نظافت، شستشوی و ضدعفونی سطوح کف و تجهیزات موجود در سالن بدنسازی را دارند. بسته به ابعاد سالن های باشگاه بدنسازی و تراکم وسایل موجود می توانید دستگاه نظافتی مناسب را تهیه کنید.

نظافت باشگاه بدنسازی با جاروبرقی

با استفاده از دستگاه های جاروبرقی صنعتی می توان آلودگی های به وجود آمده بر روی کلیه سطوح کف، سطح تجهیزات را به راحتی از محیط حذف نمود. جاروبرقی آب و خاک با توجه به توانایی مکش مایعات در کنار سایر آلودگی های جامد و خشک، مناسب نظافت باشگاه بدنسازی است. برخورداری از فیلتر قدرتمند باعث می شود تا جاروبرقی بتواند با جذب ذرات ریز از بازگشت آنها به محیط جلوگیری نماید.

 

کفشوی سالن بدنسازی

به همراه جاروبرقی ، انواع و اقسام تجهیزات جانبی عرضه می شود که امکان نظافت بهینه سطوح را فراهم آورده و حجم قابل توجهی از آلودگی ها به کمک آنها از محیط باشگاه بدنسازی حذف می شود. دستگاه کفشوی صنعتی یکی از این تجهیزات است که با استفاده از برس های مکانیزه شستشوی سطوح کف را انجام می دهد. کفشوی صنعتی بصورت دستی یا خودرویی هدایت و کنترل می شود.  بوسیله این دستگاه شستشوی انواع کفپوش ها شامل سرامیک، سنگ و … امکان پذیر است. کفشوی با استفاده از برس ها سطح را شستشو و جرم زدایی کرده و با سیستم خشک کن، سطوح کف خشک و تمیز می شوند. برای شستن کف سالن بدنسازی کفشوی دستی معمولا نیاز شما را برآورده می کند. ابعاد دستگاه باید به گونه ای باشد، که کاربر بتواند کفشوی صنعتی را در محیط حرکت دهد، بدون آنکه به موانعی برخورد کند.

 

ضدعفونی تجهیزات باسگاه بدنسازی

نظافت صنعتیهمانطور که اشاره شد تجهیزات و دستگاه های موجود در سالن بدنسازی در معرض انواع باکتری ها و عوامل بیماری زا قرار دارند. ضدعفونی این تجهیزات با استفاده از دستگاه های بخارشوی صورت می گیرد. از آنجا که اغلب باکتری ها در دمای بالا از بین می روند، با استفاده از دستگاه بخارشوی ، این آلودگی ها از بین رفته و خطر انتقال بیماری ببین ورزشکاران کاهش می یابد. از طرفی استفاده از این تجهیزات مزایای بسیاری دارد که از مهم ترین آنها می توان به سهولت در ضدعفونی سطوح و حذف کامل باکتری ها اشاره نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید