تقسیم بندی کاربردی دستگاه واتر جت صنعتی

تقسیم بندی کاربردی دستگاه واتر جت صنعتی

شستشوی فشار قوی روشی ویژه جهت تمیز نمودن انواع سطوح می باشد. شستشوی فشار قوی به فرآیندی اطلاق می گردد که آب با فشار زیاد و سرعت بالا به طور یکنواخت از دستگاه واترجت صنعتی خارج می شود. بر روی دستگاه واترجت گیج های تنظیم فشار و تنظیم دما تعبیه گشته تا در صورت لزوم کاربر با توجه به موقعیت پیش رو مؤلفه های مذکور را کنترل کند. در دستگاه های واترجت آب گرم دمای آب از ۸۰ تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد قابل تغییر است که آب داغ در کنار فشار و دبی تنظیم شده سر سخت ترین آلودگی ها را از بین می برد. به عنوان مثال دستگاه های واتر جت صنعتی دارای قابلیت از میان برداشتن جرم، خزه، قارچ، چربی و هر نوعی از آلودگی را دارد که حذف آن ها دشوار بوده و یا در مقادیر زیاد موجود هستند. از آن جایی که اقسام گوناگونی از دستگاه واترجت یا شوینده فشار قوی به بازار ارائه شده است عملکرد هر یک از آن ها متفاوت بوده و کاربران با در نظر گرفتن نیازهای خود اقدام به تهیه آن می کنند.

فشار، جریان و دما

دستگاه واتر جت صنعتیمدل های متنوع دستگاه کارواش صنعتی سه فاز و تک فاز این امکان را فراهم نموده تا با تنظیم میزان فشار، جریان و دمای آب خروجی انواع آلودگی های سطوح مختلف حذف گردند. جنس سطح مورد نظر، نوع آلودگی و شدت آن تعیین کننده میزان فشار، دبی و دمای آب خروجی خواهد بود و کاربر متناسب با شرایط دستگاه مناسب را انتخاب می نماید. غالباً به منظور از بین بردن آلودگی های سرسخت و خشن واترجت با فشار بالا مورد استفاده قرار می گیرد تا با بهره مندی از نیروی آب سطح مورد نظر شستشو گردد. هم چنین جهت حذف آلودگی هایی که سخت نیستند اما در حجم بالا یافت می شوند می بایست دستگاهی با دبی آب بیشتر انتخاب شود تا با توجه به قرار گرفتن در معرض آلودگی با حجم زیاد سرعت عملیات افزایش یابد. اگر سطح مورد نظر به آلودگی های چرب و روغنی آغشته شده باشد واتر جت آب گرم قادر به حذف این آلودگی خواهد بود.

کاربردهای دستگاه واتر جت صنعتی در زمینه های گوناگون

حوزه های استفاده از انواع دستگاه کارواش صنعتی محدودیتی ندارد و در همه زمینه های تجاری و صنعتی مورد استفاده مؤثر قرار می گیرد.

  1. واترجت ابزاری ایده آل برای شستشوی حرفه ای انواع وسایل نقلیه، ماشین آلات ساخت و ساز، ماشین آلات راه سازی، ماشین آلات کشاورزی، تأسیسات صنعتی، تجهیزات صنعتی مانند بولدوزرها، میکسر بتن، تراکتور و … به شمار می آید.
  2. نمای ساختمان ها، سطح زمین، کف پوش ها، استخرها، آب نماها، در و پنجره، حیاط، پیاده روها، نقاط دور از دسترس مانند گوشه ها و زاویه ها و … با استفاده از دستگاه های واترجت با سهولت و کیفیت بالا قابل شستشو می باشد.
  3. کارخانه های تولیدی و فرآوری محصولات غذایی، آشپزخانه های صنعتی، هتل ها، رستوران ها، گلخانه ها، مراکز پرورش دام و طیور و … در گروه اماکنی هستند که دستگاه واترجت نقش مؤثری در تمیزی و نظافت با کیفیت آن ها دارد.
  4. دستگاه های واتر جت صنعتی با فشار عملیاتی بیشتر از ۵۰۰ بار در گروه واترجت های فوق فشار قوی قرار می گیرند و جهت انجام عملیات های سخت صنعتی مانند برش و تخریب بتن، رنگ بری فلزات مثل بدنه کشتی، زنگ بری فلزات، شستشوی سالن رنگ و … به کار گرفته می شوند و استفاده از واترجت برای انجام چنین فعالیت هایی مزیت های بی شماری به همراه دارد.

تقسیم بندی شوینده های فشار قوی بر اساس فشار عملیاتی

با توجه به فشار کاری یک دستگاه کارواش می توان این دستگاه ها را در گروه های مختلف جای داد تا آشنایی و انتخاب آن با دقت بالاتری صورت گیرد. بهره گیری از تجهیزات مناسب با توجه به اهداف پیش رو میزان بهره وری و بازدهی افزایش چشمگیری می یابد.

۱- واترجت با فشار کم (کارواش خانگی)

واترجت خانگیدستگاه های کارواش با فشار کاری کمتر از ۱۳۰ بار جهت از بین بردن آلودگی هایی با شدت کمتر به کار می رود و می تواند برای شستشوهای سبک خانگی و تجاری مورد استفاده قرار گیرد. واترجت های با فشار کاری کم با برق شهری تک فاز تغذیه می شوند و با سهولت و ایمنی بالا قابل استفاده می باشند.

۲- شوینده فشار قوی

دستگاه کارواش صنعتیدستگاه های واتر جتی که فشار عملیاتی آن ها در بازه ۱۳۰ تا ۵۰۰ بار است، برای حذف آلودگی های سخت تر از سطوح مختلف در زمینه های تجاری و صنعتی به کار گرفته می شوند. واترجت های صنعتی در انواع برقی تک فاز و سه فاز و هم چنین مدل های بنزینی عرضه شده اند.

 

۳- واتر جت صنعتی فوق فشار قوی

واترجت صنعتی فوق فشار قویشوینده های فوق فشار قوی که از فشار کاری بالاتر از ۵۰۰ بار برخوردار هستند به منظور شستشوی سطوح با آلودگی های عمیق و یا انجام عملیات های صنعتی به کار می روند. شوینده های فوق فشار قوی نیز دارای انواع الکتریکی و دیزلی هستند و متناسب با شرایط مورد استفاده قرار می گیرند.

واترجت: فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید