نکات مهم در خرید هوشمندانه دستگاه فرش و موکت شوی

نکات مهم در خرید هوشمندانه دستگاه فرش و موکت شوی

سطح فرش و موکت همواره بدلیل ایجاد انواع آلودگی بر روی آن ها نیازمند شست و شو هستند. شستشوی عمیق و موثر آن ها، نیازمند استفاده از دستگاه های فرش شور می باشد. این دستگاه ها با بکارگیری برس های خود، آلودگی را از عمق الیاف فرش بیرون کشیده و طول عمر آن را بالا می برند. فرش شوی می تواند علاوه بر استفاده معمول، با بکارگیری لوازم جانبی متعدد، برای تمیز نمودن مبل ها، سطوح سخت و و راه پله ها مورد استفاده قرار گیرد.

 

فرش و موکت شویاهمیت نظافت عمیق فرش

هنگامبکه در مورد فرش صحبت می شود، هیچ چیز به اندازه نظافت عمیق در مورد آن مهم نیست. اطمینان کامل از خارج شدن کامل مواد غذایی، جرم ها و دیگر آلودگی هایی که به عمق قالی نفوذ کرده اند، در این رابطه اهمیت دارد. زیباسازی جلوه محیط، بالا بردن سطح بهداشت محیط و افزایش ماندگاری، از جمله فواید استفاده از این دستگاه ها می باشد.

 

مهیا ساختن شرایط جهت انجام عملیات شست و شو

برای انجام عملیات شستشوی فرش، بهتر است ابتدا آنرا با جاروبرقی نظافت نمود. با این کار تمامی زباله های روی سطح جمع آوری شده و همچنین دستگاه به راحتی بر روی سطح حرکت می نماید و نتیجه بهتری در امر شست و شو ارائه می دهد. جابجایی مبلمان و وسایل دیگر که مزاحم حرکت دستگاه هستند نیز در این زمینه باید انجام شود.

 

انتخاب دستگاه فرش شوی

از بین بردن آلودگی های عمیق موکت توسط موکت شویانتخاب مناسب فرش شوی، نیازمند توجه به چند نکته مهم و اساسی می باشد. با رعایت این نکات، مکان های عمومی مانند سالن های همایش یا محیط های خانگی و تجاری زیبا و تمیز شده و بهداشت محیط تضمین می گردد. برای خرید یک قالی شوی در وهله اول می بایست به نیاز خود توجه نمود. اینکه فرد به دنبال خرید یک دستگاه سریع و با عملکرد آسان است یا دستگاهی که از آخرین خصوصیات و تکنولوژی روز بهره می برد. بعلاوه آموزش کامل شرکت ارائه دهنده و قدرت دستگاه در از بین بردن موثر آلودگی ها از دیگر پارامتر هایی است که باید در انتخاب فرش شوی مد نظر قرار گیرد. در ادامه، دیگر نکات کلیدی انتخاب مناسب ماشین قالیشویی توضیح داده می شود.

 

قدرت مکش

از جمله نکات کلیدی در انتخاب فرش و موکت شوی ها، قدرت مکش بالای آن ها می باشد. فرش شوی باید بعد از انجام نظافت و شستشو، بلافاصله آب آلوده را مکش نماید. هرچه بهتر انجام شدن این کار، موجب سریع تر خشک شدن فرش می گردد. دستگاه هایی که از موتور های مکنده قوی چند مرحله ای بهره می برند، در این زمینه عملکرد بهتری دارند. این دستگاه ها آب و آلودگی را بطور کامل مکش نموده و سطح را تقریبا بطور کامل خشک می نمایند. قدرت مکش بالا، می تواند در استفاده سریع محیط بعد از نظافت و افزایش طول عمر موکت و قالی موثر باشد.

شستشوی سطوح سخت با فرش شویوزن و ابعاد

از جمله مهمترین نکاتی که در خرید موکت شوی باید مد نظر قرار گیرد، وزن دستگاه می باشد. سبک بودن این دستگاه، در جابجایی و حرکت آسان آن تاثیر گذار است. انتخاب ابعاد نیز می بایست با توجه به محیط و راهرو ها صورت گیرد تا دستگاه بتواند از معابر باریک عبور نماید.

منبع تغذیه

موکت شوی هایی که مجهز به کابل هستند، از وزن کم تری برخوردار می باشند. در انتخاب نمونه های کابلی، طول بلند کابل جهت استفاده در محوطه بزرگ تر اهمیت دارد. نمونه های باتری دار نیز با حذف کابل دستگاه،مزاحمتی در تردد افراد ایجاد نمی کنند. در انتخاب این دستگاه ها، خرید نمونه ای ترجیح داده می شود که با یک بار شارژ کامل قادر به تمیز نمودن کل محیط می باشد. هرچند امکان شارژ سریع باتری در نمونه های پیشرفته فرش  و موکت شوی ها وجود دارد.

قیمت

برای یافتن یک دستگاه قالیشویی با کیفیت، در نظر گرفتن قیمت آن موضوع مهمی می باشد. بنابراین خرید یک وسیله مقرون به صرفه با امکانات، تجهیزات و قابلیت های عالی، پیشهاد می گردد. در واقع قبل از انتخاب فرش شوی، استطاعت مالی و کارآمد بودن دستگاه را با یکدیگر هماهنگ کنید.

آسان پر نمودن مخازن فرش شویمخازن آب

جدا بودن مخازن آب تمیز و کثیف از جمله نکات مهم یک فرش شوی می باشد. همچنین میزان ظرفیت مخازن از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. اگر محیط مورد نظافت، دارای وسعت زیادی است، بالا بودن ظرفیت مخزن به افزایش زمان استفاده از دستگاه کمک می نماید. مخازن بزرگ کم تر نیاز به پر و خالی نمودن داشته و در وقت افراد صرفه جویی می نمایند. سهولت امر پر و خالی نمودن این مخازن نیز یکی دیگر از پارامتر های مهم در راحتی استفاده از یک فرش شوی می باشد.

سامانه برس زنی

انتخاب یک فرش شوی مجهز به برس غلطکی دارای مزایای بیشتری نسبت به نمونه هایی با برس دیسکی می باشد. برس های غلطکی در جهت تار و پود فرش حرکت نموده و آسیبی به بافت آن نمی رسانند. نحوه حرکت این برس ها بر روی زمین به گونه ای است که آلودگی های عمیق به خوبی خارج می شوند. همچنین با اقزایش تعداد این برس ها، کیفیت شستشو بهبود می یابد.

شلنگ مکش

طول مناسب شلنگ مکش آلودگی به هرچه بهتر انجام شدن عملیات نظافت و تمیز نمودن محیط می انجامد. فرش شویی که دارای شلنگ بلند باشد، بدون نیاز به حمل پی در پی دستگاه، به راحتی کاربر را در تمیز نمودن مبلمان و پله ها یاری می نماید.

تجهیزات و لوازم دستگاه فرش شویلوازم و تجهیزات

دستگاه های شستشوی فرش مکانیزه جدید و مدرن قابلیت انجام عملیات های مختلف با افزودن لوازم جانبی را دارند. با استفاده از این لوازم، کارایی دستگاه دو چندان شده و استفاده های بیشتری از آن می شود. مثلا استفاده از تی های مخصوص می تواند فرش شوی را به وسیله ای جهت شست و شوی سطوح سختی چون سنگ و سرامیک تبدیل کند. با بکارگیری بعضی از اتصالات و لوازم نیز، کاربر می تواند آلودگی و لکه های پله ها، مبل ها و لوازم دیگر منزل را از بین برد.

 

لینک های مفید

موکت شوی : فهرستی از محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید