چه زمانی استفاده از اسکرابر کابلی و چه زمانی از اسکرابر باتری دار مناسب است؟

چه زمانی استفاده از اسکرابر کابلی و چه زمانی از اسکرابر باتری دار مناسب است؟

امروزه انواع گوناگون دستگاه های مکانیزه نظافتی از جمله اسکرابر صنعتی طراحی و به بازار عرضه شده اند که بهره  مندی از آن ها مزیت های بی شماری به همراه خواهد داشت. اسکرابر یا کفشوی صنعتی ابزاری است که جهت شستشوی سطوح کف ارائه گردیده و مشتمل بر مدل های متنوعی می باشد و این امکان را به کاربران می دهد که با هر شرایط و امکانات در اختیار دستگاهی مناسب را انتخاب نمایند. به کارگیری تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر صنعتی تا حد زیادی به کاهش هزینه های مربوط به فعالیت های نظافتی و نیروهای انسانی کمک می کند. وجه تمایز زمین شوی صنعتی با روش های دستی حاصل از وجود سامانه برس زنی با سرعت بالا، مصرف کم آب و واحد مکنده است که با قدرت بسیار بالا تمامی آلودگی های سطوح کف را از میان برداشته و زمین را خشک می کند.

 

اسکرابر کابلی یا باتری دار؟

اسکرابردر زمان تصمیم گیری برای انتخاب یک کف شوی صنعتی مناسب عوامل مختلفی تأثیر گذار بوده که مورد توجه قرار می گیرند. اندازه محیط مورد نظر و میزان تراکم وسایل در آن، جنس سطح، شدت آلودگی و دسترسی به منبع تغذیه از جمله این عوامل هستند. اسکرابرها از لحاظ منبع تغذیه به دو گروه کابلی و باتری دار تولید گشته که بسته به وضعیت محیط مورد نظر از جنبه دسترسی به الکتریسیته، مانور پذیری محیط و هم چنین متناسب با بودجه انتخاب می شوند. هر یک از دستگاه های کف شوی کابلی و باتری دار از ویژگی های منحصر به فردی برخوردارند که امکان استفاده از این وسیله را در محیط های گوناگون با شرایط متفاوت فراهم می آورد و شناخت صحیح این ویژگی ها در انتخاب یک اسکرابر مناسب می تواند نقش مؤثری ایفا کند. با توجه به این که دستگاه های زمین شور صنعتی غالباً در محیط های سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند، منبع تغذیه آن ها الکتریکی بوده  که در مدل های کابلی و باتری دار عرضه می شوند. این دستگاه ها از لحاظ نوع هدایت به دو گروه دستی و خودرویی تقسیم بندی می گردند که مدل های دستی در انواع کابلی و باتری دار و مدل های سرنشین دار به صورت باتری دار طراحی شده اند.

 

کف شوی صنعتی کابلی

اسکرابریک اسکرابر کابلی به سادگی به پریز برق متصل شده و به طور مستقیم و پیوسته از منبع برق شهری انرژی دریافت می کند که در نتیجه آن یک شستشوی کامل و بدون توقف صورت می گیرد زیرا محدودیتی از لحاظ به اتمام رسیدن منبع تغذیه به وجود نخواهد آمد. این دسته از کفشوی ها در مقایسه با مدل های مشابه باتری دار وزن کمتری دارند و حرکت آن ها به انرژی کمتری نیاز دارد. اسکرابرهای کابلی کوچک تک برسه وزن کمی دارند و از همین رو حرکت سریع و دورانی برس دستگاه را به سمت جلو می راند. هم چنین مدل های دو برسه نیز مجهز به یک موتور جلو برنده بوده که هدایت دستگاه را سهولت می بخشد. کفشوی های کابلی جهت استفاده در محیط هایی با وسعت کم و یا متوسط بسیار مناسب می باشند.

 

اسکرابر صنعتی با منبع تغذیه باتری

اسکرابرهنگامی که هدف از تهیه دستگاه زمین شوی صنعتی نظافت محیط های پر رفت و آمد و یا پر پیچ و خم باشد، استفاده از دستگاه کابلی دشوار می شود و یا در برخی اماکن وجود کابل برق با محدودیت هایی رو به رو است که مانع از به کارگیری دستگاه زمین شوی خواهد شد. در چنین شرایطی اسکرابر باتری دار به عنوان یک گزینه ایده آل و کارآمد مطرح می گردد که به دلیل مستقل بودن قدرت مانور فوق العاده ای داشته و جهت شستشوی محیط هایی بدون پریز برق ابزاری مناسب به شمار می آید. میزان توانایی و قدرت مانور این تجهیزات به دلیل عدم نیاز به اتصال دائمی به شبکه برق به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می یابد و علاوه بر آن سطح صدای کمتری نیز دارند. به منظور نظافت محیط های پر تردد که وجود کابل برق خطر افتادن در پی دارد اسکرابر باتری دار یک انتخاب ایده آل می باشد. تمامی کفشوی های سرنشین دار مجهز به باتری و موتور جلو برنده بوده که با داشتن قدرت مانور بالا، کیفیت شستشوی فوق العاده، سرعت و سهولت کاربری بالا، توان شارژ دهی زیاد و طول عمر بالا به عنوان دستگاه های نظافت صنعتی بهینه شناخته می شوند. وجود موتور جلوبرنده در اسکرابر علاوه بر این که سرعت و سهولت عملیات را افزایش می دهد موجب شستشوی یکنواخت سطح زمین می گردد و سرعت حرکت دستگاه را ثابت نگه می دارد.

لینک های مفید :

اسکرابر : فهرستی از محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید