خرید فرش و موکت شوی مناسب

خرید فرش و موکت شوی مناسب

فرش و موکت در گروه لوازم پرکاربردی می باشد که همواره در تمامی محیط ها اعم از خانگی، اداری، تجاری، هتل ها و…. مورد استفاده قرار می گیرند. این استفاده گسترده موجب می گردد تا فرش و موکت در معرض آلودگی های گوناگون قرار داشته باشند. انواع لکه ها، گرد و غبار، آلودگی های درشت و کوچک به دام افتاده در لابه لای الیاف از جمله مهم ترین عوامل آلوده کننده می باشند. این آلودگی ها نه تنها بهداشت محیط را به مخاطره انداخته بلکه جلوه بسیار ناپسندیدی در محیط به وجود می آورند، امروزه با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات تخصصی می توان این آلودگی ها را با سرعت و کیفیت بالا از میان برداشت. یکی از این تجهیزات دستگاه فرش و موکت شوی است.

دستگاه فرش و موکت شوی چیست؟

این دستگاه یک تجهیز کاملا تخصصی بوده که به منظور شست وشو و مکش آلودگی ها از الیاف فرش و موکت مورد استفاده قرار می گیرد. تجهیز به منبع تغذیه باتری و یا برق، مخازن آب تمیز و کثیف مجزا، سامانه برس زنی و موتور مکنده از ویژگی های اساسی یک دستگاه فرش و موکت شوی می باشد. ابتدا با پاشش آب بر روی سطح مورد، عملیات آغاز شده و با برس زنی ادامه می یابد. پس از جداشدن کاملا آلودگی ها و شستشو عمیق فرش و موکت، آلودگی ها به وسیله سامانه مکش دستگاه جمع آوری می گردند و در نتیجه از نفوذ این آلودگی ها به الیاف و آسیب به فرش جلوگیری می شود، به علاوه رطوبت موجب فرسودگی موکت و فرش نمی گردد.

انتخاب فرش و موکت شوی مناسب

امروزه با توجه به گستردگی تنوع این محصولا انتخاب مدل مناسب با نیاز ممکن است کمی پیچیده به نظر آید اما با توجه به برخی ویژگی های دستگاه و نوع آلودگی محیط می توان دستگاه مناسب را انتخاب نمود. در ادامه به بررسی ۵ نکته قابل ملاحظه هنگام خرید دستگاه فرش و موکت شوی پرداخته می شود.

منبع تغذیه

یک دستگاه فرش و موکت شوی عموما در دو نوع باتری دار و کابلی موجود می باشد. در نوع کابلی ضرورت دسترسی به کابل برق و طول سیم اتصال از موارد قابل اهمیت در انتخاب دستگاه می باشد. این درحالی است که دستگاه های باتری دار با شارژ باتری می توانند محیط های با وسعت بالا را بدون محدودیت در جابه جایی نظافت نمایند.

قدرت موتور مکنده

یکی از مهم ترین بخش ها در هر دستگاه موکت شوی، موتور مکنده آن است. یکی از متمایز کننده ترین ویژگی های این دستگاه ها در مقایسه با روش های سنتی شست وشو امکان خشک کردن فرش بلافاصله پس از نظافت است. هرچه ابعاد موتور بزرگتر باشد قدرت مکش بالاتری را فراهم می آورد. در انتخاب قدرت موتور مکنده مناسب باید همواره نوع آلودگی مدنظر قرار بگیرد و در صورت لزوم از دستگاه های با موتور های بزرگ استفاده شود.

ظرفیت مخازن

جدا بودن مخازن آب تمیز و کثیف موجب می گردد تا شست وشو هربار با آب کاملا تمیز صورت پذیرفته و کیفیت حاصل به طرز چشمگیری افزایش یابد. حجم این مخازن از عوامل تعیین کننده در سرعت انجام عملیات می باشد. هرچه مخازن بزرگتر باشند، نیاز به پر و خالی شدن کمتری داشته و در زمان صرفه جویی می شود.

سامانه برس زنی

این بخش در دسته تجهیزات مهم قرار دارد. برس ها می توانند از نوع غلطکی و یا دیسکی باشند. این برس ها با نفوذ به الیاف فرش و موکت آلودگی ها را بدون آسیب جدا می نمایند. برس غلطکی برای نفوذ در درزها و شکاف ها عملکرد مناسب تری دارد.

مانورپذیری

به طور کل ابعاد یک دستگاه تعیین کننده میزان مانورپذیری آن می باشد. هرچه دستگاه ابعاد کوچکتری داشته امکان جابه جایی بیشتر و نظافت فضاهای کوچک تر را خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید