خرید تجهیزات نظافت صنعتی بر اساس مساحت و تردد

خرید تجهیزات نظافت صنعتی بر اساس مساحت و تردد

به منظور حفظ بهداشت دائمی و همچنین زیبایی محیط ها، می بایست از تجهیزات نظافتی استفاده کرد. ابزار های نظافتی به دو نوع ابزار نظافت دستی و تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی تقسیم می شوند. به همین دلیل می بایست با در اختیار داشتن اطلاعات کافی در رابطه با محیط و سطوح، به سادگی بهترین مدل وسائل نظافتی را انتخاب نمود. از مهم ترین عواملی که در نظافت و شستشوی سطوح هموار و ناهموار اماکن متفاوتی از قبیل مجتمع های تجاری، اداری، مسکونی، کارخانه ها،‌ خیابان ها، مجتمع های آموزشی و… موثر است، حجم ترددی که افراد روزانه در آن محیط دارند و مساحت محیط است. با توجه به مساحت و تردد می توان بهترین دستگاه را انتخاب نمود.

 

انواع تجهیزات و دستگاه های نظافت صنعتی و دستی

پیش از خرید تجهیزات نظافت صنعتی‌ می بایست انواع مدل های تجهیزات نظافتی را شناسایی نمود و ویژگی و کارایی هر دستگاه را بررسی کرد. به همین ترتیب به معرفی انواع تجهیزات نظافت (چه در نوع نظافت دستی و چه نظافت صنعتی) می پردازیم:

 

۱- تی و ترولی: یکی از کاربردی ترین تجهیزات نظافتی که استفاده از آن در همه اماکن رواج دارد، ترولی های نظافتی می باشد. ترولی خود در انواع متفاوتی ارائه شده است که بهترین مدل آن انواع کوچک می باشد که شامل محفظه نگهداری مواد شوینده و ابزار نظافت و بخش آب تمیز و آب کثیف می باشد. این وسیله به همراه تی، از بهترین وسایل برای نظافت دستی است. بخش های بسیار کوچک با مساحت کم و تردد کم مانند اتاق های کوچک در اداره ها یا بخش های متفاوت خانه با تی و ترولی به نظافتی موثر دست خواهند یافت.

 

۲- اسکرابر صنعتی: دستگاه اسکرابر یا همان کفشوی صنعتی ، در بهینه ترین حالت به شستشوی سطوح هموار کف می پردازد. مکانیزم عمل این دستگاه به این صورت است که در ابتدا آب و مواد شوینده بر روی سطوح پاشش شده و همزمان با برس زنی همه آلودگی ها از بطن سطوح بیرون کشیده می شود. سپس با حرکت دستگاه از روی سطوح، آب و مواد اضافی باقی مانده به داخل مخزن آب کثیف پاشش می شوند و هیچ ردی از کثیفی باقی نمی ماند. این امر موجب خشک شدن کامل سطوح همزمان با کفشویی می شود. دستگاه اسکرابر در دو  مدل دستی و سرنشین دار ارائه شده است. همچنین به لحاظ منبع تغذیه و با توجه به محیط تحت نظافت می توان از اسکرابر باتری دار یا اسکرابر کابلی استفاده نمود. از اسکرابر دستی باتری دار می توان به منظور نظافت سطوح با بخش های کوچک یا موانع استفاده کرد. اسکرابر باتری دار به دلیل عدم وجود کابل بر روی زمین حین شستشو برای تردد افراد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما برای کفشویی سطوح وسیع در مجتمع های تجاری، اداری، مسکونی و… می توان از اسکرابر های بزرگ و سرنشین دار استفاده کرد.

 

۳- سوییپر: یک دستگاه با عملکرد حرفه برای جاروب محوطه می باشد. عملکرد این دستگاه بدین صورت است که در ابتدا همه زباله های ریز و درشت توسط برس ها به وسط دستگاه منتقل شده و سپس توسط برس رولی وسط دستگاه و سیستم مکش قدرتمند به داخل مخزن پرتاب می شوند. بدین ترتیب پیش از شستشوی سطوح می توان با استفاده از دستگاه جاروب صنعتی، همه سطوح را نظافت نمود. دستگاه سوییپر نیز مانند دستگاه اسکرابر صنعتی در دو مدل سوییپر دستی و سوییپر سرنشین دار طراحی و تولید شده است که مدل سرنشین دار آن برای جاروب سطوح با وسعت بالا مناسب می باشد.

 

۴- واترجت صنعتی: یکی از دستگاه هایی که در بین دستگاه های نظافت صنعتی بسیار جامع است و کاربرد های متفاوتی دارد، دستگاه واترجت صنعتی می باشد. از این دستگاه می توان به منظور شستشوی مداوم و زدودن آلودگی در اماکنی که مساحت بسیار بالایی دارند استفاده کرد. عملکرد واترجت صنعتی بدین صورت است که در ابتدا آب با فشار معمولی وارد دستگاه می شود و توسط پمپ و سیستم حرفه ای، فشار آب چند صد برابر و حتی در مدل های صنعتی چندین هزار برابر فشار آب عادی می شود. این فشار آب قدرت شستشوی موثر در کوتاه ترین زمان را فراهم می کند.

 

۵- جاروبرقی صنعتی: همه با عملکرد دستگاه جارو برقی صنعتی که کاربردی ترین و شاخص ترین ابزار نظافت است آشنایی دارند. این دستگاه در مدل های خانگی، تجاری، نیمه صنعتی و صنعتی طراحی شده اند که با توجه به مساحت محیط و میزان آلودگی می توان بهترین مدل را انتخاب کرد. ویژگی بخصوص در جاروبرقی های صنعتی، امکان نصب نازل متناسب با کاربرد می باشد. فیلتر های قدرتمند در جاروبرقی صنعتی از بازگشت آلودگی به محیط جلوگیری می کنند و به همین دلیل برای بهبود بهداشت در اماکنی که تردد بالایی دارند بسیار مناسب هستند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید