حذف خاکستر و رسوبات بویلر و مبدل حرارتی با جاروبرقی صنعتی

حذف خاکستر و رسوبات بویلر و مبدل حرارتی با جاروبرقی صنعتی

حذف خاکستر و گرد و غبار از دیگ های بخار و سیستم های گرماگیر مهم ترین نکته کلیدی در حفاظت از این نوع تجهیزات می باشد. جاروهای تجاری برای حذف چنین آلودگی هایی راهکار مناسبی نیستند چرا که به دلیل نداشتن سیستم فیلتراسیون قوی و کارآمد نمی توانند ذرات ریز فیلتر کنند. ذرات ریز گرد و غبار و خاکستر عامل به بار آمدن مشکلات زیادی در واحدهای صنعتی هستند و حذف آن ها از محیط یک اقدام پیشگیرانه در راستای حفظ و نگهداری تجهیزات صنعتی و ایمنی محیط کار می باشد. جاروبرقی صنعتی تجهیز مناسبی است که بویلر و ژنراتور گرما را تمیز می نماید و مکنده صنعتی به کار گرفته شده برای این منظور، باید ساختار منسجم‌ و با توانایی فیلتراسیون بالا باشد. جاروبرقی صنعتی در بخش های مختلف صنعت به کار می رود و بویلر، لوله ها و سایر تجهیزات را تمیز می گرداند.

بویلر و مبدل حرارتی چه تجهیزاتی هستند؟

بویلر و مبدل های حرارتی از مهم ترین تجهیزات صنعتی هستند که در صنایع گوناگون مانند صنایع غذایی، نیروگاه ها، پالایشگاه ها و … در فعالیت های صنعتی شرکت دارند و برای تبدیل مایعات به بخار، کاهش یا افزایش دمای مواد به کار می روند. خاکستر به جا مانده از سوخت های فسیلی و هم چنین جریان سیالات، رسوباتی در مجراها و حتی محیط بر جای می ماند که از میان برداشتن آن ها ضرورت دارد.

 

 

 

 

حفظ و نگهداری بویلر و ژنراتور با جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی میان اندازه مناسب، قابلیت جا به جایی آسان و سیستم فیلتراسیون قدرتمند تعادل ایجاد می کند، به این معنا که همه این ویژگی ها را در خود جای می دهد. با توجه به شرایط کاری موجود در محیط های صنعتی که دارای بویلر و ژنراتور هستند، جاروبرقی صنعتی مناسب انتخاب می شود. نوع مواد در تعیین نوع فیلتر اثرگذار است، فیلتر ضد سایش، فیلتر عایق حرارت (دارای مقاومت تا دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد) و فیلتر ایمنی هپا بر روی جاروهای صنعتی قابل نصب هستند و متناسب با موقعیتی که کاربران با آن رو به رو گشته اند، می توان از آن ها بهره گرفت. از طرف دیگر کمپانی دلفین،‌ یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان مکنده های صنعتی و تخصصی، آماده ارائه جارو برقی صنعتی تخصصی برای مکش خاکستر بویلر و ژنراتور می باشد.

 

چگونگی جمع آوری ذرات خاکستر با حرارت بالا

هنگامی که جمع آوری خاکسترهای داغ و گداخته هدف باشد، بهره مندی از مخزن رابط مخصوص مواد گرم یک راهکار مناسب برای خنک نمودن خاکسترها به شمار می آید. مخزن رابط مخصوص مواد گرم به گونه ای است که درون آن با آب پر می شود و مواد گرم بلافاصله پس از تماس با آب دمای بالای خود را از دست می دهند. مخزن رابط به مکنده صنعتی متصل شده و ذرات هنگام مکش به جای آن که وارد مخزن مکنده شوند، درون مخزن حاوی آب جای می گیرند. هم چنین ذراتی که درون مخزن رابط مخصوص مواد گرم نمانده اند،‌ توسط فیلتر عایق حرارت فیلتر می شوند. مخزن رابط مخصوص جمع آوری مواد گرم علاوه بر جداسازی مواد داغ،‌ ظرفیت جاروبرقی را افزایش می دهد و سیستم مکنده را ایمن و کارآمد می سازد.

 

 

 

اهمیت توجه به نکات ایمنی

صنایعی که دارای تولید ضایعات و پسماندهایی مانند خاکستر و ذرات داغ دارند، باید همواره موارد ایمنی را رعایت نمایند. به منظور حذف این مواد نباید بدون بررسی های دقیق جارو برقی انتخاب شود، بلکه جاروبرقی صنعتی باید بر اساس تجزیه و تحلیل های خاص خریداری شود. اندازه بویلرها و نوع سوخت استفاده شده مهم ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب برای نظافت بویلرها و ژنراتورها هستند. کاربرد تجهیزات مناسب در کنار جاروبرقی صنعتی یعنی فیلتر عایق حرارت و مخزن رابط مخصوص نقش کلیدی در جمع آوری خاکستر و گرد و غبار داغ دارد.

 

 

 

رسوب گرفتگی بویلر با خاکستر

هنگامی که سوخت فسیلی سوزانده می شود، بخشی از خاکستر به صورت رسوب در لوله های بویلر باقی می ماند. رسوبات خاکستری عاملی برای وقوع واکنش های شیمیایی و فشارهای فیزیکی درون بویلر است و که مقدمه ای بر بروز مشکلات بیشتر از جمله جذب گرما خواهد شد. تشکیل رسوب در بویلرها و مبدل های حرارتی فرآیندی است که به عوامل متعددی بستگی دارد. ترکیب ذرات، اندازه و شکل ذرات،‌ دما،‌سرعت گاز، الگوی جریان، و سایر عوامل بر روی وسعت و ماهیت رسوبات خاکستر اثر گذار هستند. با جذب گرما درجه حرارت در بویلر کاهش پیدا می کند و لایه ای از خاکستر درون بویلر به شکل رسوب باقی می ماند.

 

رسوب زدایی بویلر با جاروبرقی صنعتی

همان طور که جاروبرقی صنعتی به همراه پارامترهای ایمنی برای جمع آوری خاکسترها کارایی دارد، جهت رسوب زدایی بخش های داخلی بویلر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. با بهره مندی از نازل ها یا تبدیل های مناسب در کنار جاروبرقی صنعتی، ذرات و رسوب های خاکستر از لوله های بویلر و مبدل حرارتی استخراج خواهد شد و در صورت لزوم تجهیزات دیگر نظیر شوینده های فشار قوی نیز برای رسوب زدایی بویلر به کار می رود.

 

 

 

 

ویژگی های جاروبرقی صنعتی و تجهیزات جانبی خاص آن

دستگاه مکنده یا جاروبرقی صنعتی ابزاری منحصر به فرد است که جهت نظافت و جمع آوری آلاینده های صنعتی در مراکز صنعتی طراحی و تولید شده و به طور گسترده در بخش های گوناگون صنعت به کار می رود. این دستگاه دارای بدنه ای مستحکم، فیلتراسیون قوی و کارایی بالا بوده که جهت استفاده در شرایط کاری سخت صنعتی کاملاً مناسب و ایده آل است. فیلتر عایق حرارت (NOMEX) یک تجهیز جانبی ویژه است که امکان جمع آوری مواد داغ حداکثر تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد را فراهم می آورد و مخزن رابط مخصوص این مواد نیز به بهبود کارایی مکنده صنعتی و ایمنی محیط کار کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید