مزایای استفاده از واترجت صنعتی در فرآیند سند بلاست

مزایای استفاده از واترجت صنعتی در فرآیند سند بلاست

عملیات هایی چون رنگ بری، لایه برداری و زنگ بری از روی سطوح و تجهیزات یکی از عملیات های مهم در هر صنعتی می باشد. این عملیات ها همواره با هدف ترمیم،  تعویض وایجاد پوشش مناسب بر روی سطوح تجهیزات انجام می گیرد. از آنجایی که تماس مستقیم سطوح فلزی تجهیزات با هوا و رطوبت موجب خوردگی این سطوح شده و در نهایت آسیب های پر هزینه و بعضا جبران ناپذیری را به تجهیزات وارد می نماید،‌ لازم است تا در فواصل زمانی و در مواقع آسیب لایه ها، از پوشش جدید بر روی این سطوح استفاده شود. مسلما ایجاد پوشش جدید بر روی پوشش ناهموار و آسیب دیده قدیمی، کیفیت پوشش جدید را کاهش می دهد. از این رو برای ایجاد یک لایه مستحکم و با کیفیت بر روی سطوح و حفاظت کامل از سطوح فلزی زیرین، لایه برداری از سطوح بسیار مهم می باشد. لایه بر داری، زنگ بر ی و رنگ بری در طیف فعالیت های دشوار قرار داشته و با استفاده از شیوه های سنتی، عملا غیر ممکن می باشد. به همین منظور، انجام چنین عملیاتی به دستگاه ها و شیوه های صنعتی چون سند بلاست نیاز دارد. البته انجام فرآیند سند بلاست به شیوه های سنتی یا همان سند بلاست خشک با دشواری هایی همراه می باشد که در صورت استفاده از واترجت صنعتی این فرآیند به ساده ترین شیوه ممکن انجام می گیرد.

 

مزایای استفاده از دستگاه واترجت صنعتی در سند بلاست

استفاده از واترجت صنعتی همراه با سند بلاست، سند بلاست با آب نامیده می شود. استفاده از آب پر فشار خروجی از دستگاه واترجت صنعتی، در این شیوه مزایای بسیاری داشته که در ادامه به بیان آنها می پردازیم:

 

سرعت عمل بالا

واترجت صنعتیاستفاده از واترجت صنعتی در سند بلاست موجب افزایش سرعت عملیات در مقایسه با دیگر روش ها می شود. در این روش از آب پر فشار به عنوان حامل ذرات ساینده استفاده می شود. با توجه به اینکه در سند بلاست خشک، از هوا به عنوان سیال استفاده می شود، و هوا تراکم پذیری دارد، نمی توان از فشار های بالا استفاده نمود، در حالیکه در شیوه سند بلاست با استفاده از دستگاه واترجت صنعتی، به واسطه عدم تراکم پذیری آب،‌ به راحتی می توان از فشار های بالا استفاده نمود. استفاده از فشار ها بالا به معنای افزایش سرعت در عملیات می باشد. لاوه براین استفاده از آب در این فرآیند، ضمن لایه برداری زا سطوح موجب شستشوی آنها نیز شده ودر نتیجه درانتهای فرآنید نیازی به شستشوی سطوح لایه برداری شده نمی باشد.

 

 

حفظ شکل اولیه

کارواش صنعتیبرخورد مواد ساینده بر روی سطوح با اصطکاک همراه می باشد. به عبارت دیگر اصطکاک ایجاد شده ناشی از از برخود ذرات ساینده به سطح موجب لایه برداری می شود. این فرآنید با ایجاد حرارت همراه بوده ودر نتیجه دمای بالا می تواند موجب تغیر شلک سطوح به ویژه سطوح حساس گردد. این در حالی است که در سند بلاست با کارواش صنعتی، آب علاوه برنقش حامل، نقش خنک کننده را نیز ایفا نموده ودر نتیجه،‌ با کاهش حرارت ، از سطوح در برابر تغییر شکل محافظت می نماید.

 

 

کیفیت بالاتر

کارواش صنعتی یا سند بلاستکیفیت لایه برداری انجام شده با دستگاه واترجت صنعتی در مقایسه با دیگر روش های سند بلاست بسیار بالاتر بوده و سطوح صاف تری ایجاد می نماید. هر چه سطوح زیرین صاف تر و صیقلی تر باشند، کیفیت پوشش ایجاد شده بر روی آنها نیز بالاتر بوده و پوشش ایجاد شده از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار می باشد. در نتیجه برای داشتن پوشش مناسب تر و با کیفیت تر،‌ استفاده از سند بلاست همراه با کارواش صنعتی نتیجه مطلوب تری حاصل می نماید.

 

 

کاهش قابل ملاحظه در هزینه ها و سازگاری با محیط زیست

سند بلاست با واترجت صنعتیهمراه نمودن عملیات سند بلاست با آب پر فشار خروجی از دستگاه واترجت صنعتی مانع از انتشار گرد و غبار و ذارت ساینده در محیط اطراف می شود. به عبارت دیگر، آب گرد و غبار را مهار نموده و در نتیجه نظافت محیط پس از انجام عملیات بسیار آسان تر می شود. عدم انتشار ذرات گرد و غبار در محیط،‌ موجب سازگاری بالای این روش با محیط زیست شده و برای افراد حاضر در محیط هیچ گونه مزاحمتی ایجاد نمی نماید. با توجه به مزایای حضور آب در محیط،‌ به راحتی می توان از ذرات ساینده ارزان قیمت استفاده نمود که همین امر موجب کاهش قابل ملاحظه در هزینه ها می گردد. علاوه بر این، ‌به واسطه حضور آب پر فشار در عملیات،‌ حجم ماده ساینده کاهش یافته و در نتیجه کاهش در هزینه ها را نیز در پی دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید