مزایای بهره گیری از دستگاه نظافت صنعتی

مزایای بهره گیری از دستگاه نظافت صنعتی

یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران اماکن و صاحبان کسب و کار، انجام امور نظافت در محل تحت نظارت می باشد. اما روش های گوناگونی برای نظافت و شستشوی سطوح هموار و ناهموار وجود دارد. رایج ترین شیوه نظافتی استفاده از تجهیزات نظافت دستی می باشد اما این روش مشکلات فراوانی دارد که در ادامه بررسی می شوند. روش بهتری که محبوبیت آن به صورت روز افزون در حال بهبود است، بهره گیری از مدل های متفاوت از تجهیزات نظافت صنعتی می باشد. استفاده از دستگاه نظافت صنعتی مزایای بسیاری دارد که در این مقاله دلایل اصلی استفاده از این تجهیزات کاربردی و ویژگی نظافت با این ابزار های نظافتی تشریح شده است.

اهمیت بهره مندی از دستگاه نظافت صنعتی مکانیزه

جایگزینی روش های سنتی نظافت با تجهیزات مکانیزه نظافتی به دلایل زیر صورت می گیرد:

مدیریت ریسک و بهبود امنیت در محل تحت نظافت

به منظور کاهش ریسک و مخاطرات می بایست برقراری امنیت در محیط را به دو دسته تقسیم کرد: امنیت محیطی و امنیت کارکنان هنگام کار با دستگاه های نظافتی. استفاده از مواد شوینده مضر امکان بروز آسیب برای کاربران نظافتی را بالا می برد؛ همچنین تجهیزات غیر ارگونومیک ممکن است موجب خستگی بیش از حد کاربرد و آسیب به سلامتی او شود. اما در صورتی که نظافت محیط توسط کاربران نظافتی با استفاده از تجهیزات تخصصی ارگونومیک و امن انجام شود، امنیت نظافت برای کاربران نظافتی تا حد زیادی بهبود می یابد. از مشکلاتی که برای امنیت محیط نیز با نظافت غیر استاندارد به وجود می آید، می توان به مرطوب ماندن سطوح پس از نظافت اشاره کرد که ممکن است در بروز مخاطراتی که در اثر لغزش افراد به وجود می آید موثر باشد. اما استفاده از تجهیزات نظافتی تخصصی موجب خشک شدن همزمان با شستشو می شود که این امر از بروز خطر جلوگیری می کند. همچنان در اماکنی که وجود کابل بر روی زمین خطر آفرین باشد، بهتر است از تجهیزات نظافتی باتری دار استفاده کرد تا به طور کامل امنیت در حین نظافت برقرار شود.

بهبود جلوه های بصری

نظافت با تجهیزات دستی به طور مداوم امکان پذیر نیست و فقط زمانی امکان نظافت به صورت روزانه وجود دارد که تجهیزات ارگونومیک بوده و باعث مزاحمت در طول روز نشوند. به همین دلیل می توان از تجهیزات نظافت صنعتی برای شستشو و پاکیزه سازی سطوح به صورت مداوم استفاده کرد. نظافت مداوم همواره محیط را پاکیزه نگه می دارد و این امر موجب بهبود جلوه های بصری در محیط می شود. زیبایی کامل اماکن متفاوت، بخصوص در مکان هایی مانند مجتمع های تجاری و اداری، هتل ها و… بسیار حائز اهمیت بوده و با بکارگیری تجهیزات تخصصی می توان عملکرد مناسب در محیط را بهبود بخشید.

افزایش سطح بهداشت محیط

برخی از اماکن شرایط خاصی را دارا می باشند و به دلیل این شرایط خاص، سطح بهداشت در این اماکن بسیار مهم است. در اماکنی مانند بیمارستان ها، مراکز دندان پزشکی، درمانگاه ها و دیگر مراکز درمانی به دلیل وجود باکتری در محیط و نیاز به کنترل باکتری برای بهبود بیماران و جلوگیری از آلوده شدن افراد، بهداشت بالا و دائمی در محیط حائز اهمیت است. در چنین مکان هایی می توان با تجهیزات نظافتی مانند بخارشوی صنعتی به منظور ضدعفونی کردن محیط توسط دمای بالای آب و از اسکرابر های آنتی باکتریال برای شستشوی سطوح هموار کف با قابلیت دفع باکتری های مضر استفاده کرد.

نگهداری و عملکرد آسان

تجهیزات نظافت دستی در مدت کمی عملکرد ابتدایی خود را از دست داده و کیفیت آن ها کاهش می یابد. نگهداری از چنین تجهیزاتی دشوار بوده و نیاز است به منظور تعمیرات مداوم تجهیزات دستی یا تجهیزات بی کیفیت نظافتی هزینه های فراوانی را صرف کرد. این در صورتی است که می توان با خرید دستگاه نظافت صنعتی با کیفیت و کاربردی که عملکرد ساده و کاربر پسندانه ای دارند، هزینه های تعمیر و نگهداری و حتی خرید مجدد تجهیزات دستی را کاهش داد. عملکرد این دستگاه ها بسیار ساده بوده و نیاز به آموزش خاص برای کارکرد یا نگهداری ندارند و به همین دلیل می توان به کمترین سرمایه گذاری به بهترین کیفیت نظافت دست یافت.

کاهش اثرات مخرب زیست محیطی

اهمیت محیط زیست به تازگی در معرض توجه قرار گرفته است و به منظور بهبود کیفیت نظافت بهتر است همه جنبه های زیست محیطی را در نظر گرفت. به همین دلیل استفاده از تجهیزاتی که علاوه بر نظافت سطوح موجب کمک به محیط زیست شوند مهم است. شستشوی سطوح با دستگاه هایی مانند کف شور صنعتی ، واترجت صنعتی ، سوییپر صنعتی ، جاروبرقی صنعتی و… در صورتی که این دستگاه ها از کیفیت مناسبی برخوردار باشند، موجب بهبود عملکرد نظافت می شود و در عین حال از مصرف بی رویه آب جلوگیری می کند. کاهش مصرف آب به ذخایر زیرزمینی کمک می کند. همچنین با استفاده از تجهیزات نظافتی کاربردی، استفاده از مواد شوینده کاهش می یابد و از آسیب به محیط زیست جلوگیری می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید