زیباسازی فضای شهری با واترجت صنعتی

زیباسازی فضای شهری با واترجت صنعتی

مدیریت فضا های شهری مستلزم بکارگیری تفکر و شیوه های صحیح می باشد. یکی از دشوار ترین مباحث در مدیریت اماکن شهری، رسیدگی به نظافت سطوح شهری می باشد. رسیدگی مداوم به سطوح گسترده ای که تردد زیاد دارند با مشکلاتی روبرو است که اگر نتوان نظافت در چنین سطوح وسیعی را مدیریت کرد، آلودگی ها با انتقال از بخشی به بخش دیگر توسط عبور افراد، گسترش پیدا کرده و مهار کردن و زدودن چنین آلودگی هایی بسیار دشوار خواهد بود. همچنین به دلیل تردد بالا، امکان نظافت در زمان طولانی همزمان با ساعات تردد وجود نداشته و نمی توان پاکیزه سازی سطوح را در طول روز به روش سنتی انجام داد. به همین دلیل می بایست با بهره گیری از راهکار های صحیح نظافتی به منظور زیباسازی اماکن شهری فرآیند نظافت را آسان و بهینه کرد. یکی از تجهیزاتی که در نظافت شهری بسیار کاربردی است، واترجت صنعتی می باشد که در ادامه نحوه زیباسازی شهری با کارواش صنعتی و مزایا و معایب استفاده از این روش بیان خواهد شد.

 

 

انواع آلودگی های شهری

واترجت صنعتیرشد شهر نشینی در چند دهه اخیر، به همراه همه مزیت هایی که به همراه داشته مشکلاتی را نیز به وجود آورده است. افزایش آلاینده های متفاوتی که شهر نشینی به همراه داشته و همچنین گسترش روز افزون و اجتناب ناپذیر این آلودگی ها، موجب نگرانی در رابطه با امر نظافت شهری شده است. به طور کلی سطوح متفاوتی که در فضا های شهری وجود دارند، به دو دسته سطوح هموار و سطوح ناهموار تقسیم می شوند. در ادامه انواع آلودگی موجود بر روی سطوح متفاوت در شهر بررسی می شود.

 

 

 

سطوح هموار

واترجت صنعتیدر فضاهای شهری، سطوح هموار کف، به دلیل حجم بالای تردد بخش های آلوده تری می باشند. به همین دلیل می بایست در اولین گام آلودگی را از سطوح هموار کف زدود. انواع مواد خوراکی ریخته شده و چسبیده شده در کف خیابان ها، رنگ های قدیمی موجود بر روی آسفالت، گرد و خاک و دیگر آلودگی ها، می بایست در اولین مرحله از سطح خیابان زدوده شوند تا مقدمات زیباسازی شهری فراهم شود. با استفاده از دستگاه های واترجت صنعتی می توان همه آلودگی ها را از سطوح خیابان رفع کرد. در صورتی که آلودگی های چسبیده شده به سطوح هموار شهری روغنی یا عمیق باشند می بایست از واترجت آب گرم استفاده کرد. همچنین به منظور رفع رنگ از آسفالت و سطوح هموار می بایست از واترجت های فوق فشار قوی با نازل ثابت بهره برد.

 

 

 

سطوح ناهموار

واترجت صنعتیسطوح ناهموار در خیابان ها، پارک ها و دیگر فضا های شهری شامل مواردی از قبیل دیوار، صندلی، سطوح شیبدار، جدول ها خیابان و… هستند که به دلیل تنوع آلودگی هایی که بر روی این سطوح وجود دارد، نمی توان به سادگی به نظافت آن ها پرداخت. این در صورتی است که سطوح ناهموار تاثیر بسزایی در جلوه های بصری و ظواهر شهری دارند. برخی از آلودگی های موجود بر روی دیوار عبارت اند از: رنگ باقی مانده بر روی دیوار ها، فضولات پرندگان بر روی سطوح ناهمواری مانند دیوار، تیر چراغ برق، صندلی، جدول خیابان و…، اثرات حشرات بر روی سطوح، آدامس بر روی دیوار و صندلی، اعلامیه و تراکت های چسبانده شده، آثار چسب و… . به منظور رفع چنین آلودگی هایی می توان از واترجت صنعتی با فشار کاری متفاوت (بسته به شدت و عمق آلودگی) استفاده کرد.

 

 

 

روش های زیباسازی فضای شهری، مزایا و معایب استفاده از واترجت صنعتی

واترجت صنعتیبرای شستشوی سطوح در فضا های شهری می توان از دو روش استفاده کرد. شیوه سنتی نظافت همچنان رایج بوده و در اکثر شهر ها استفاده می شود، اما مشکلات فراوانی دارد؛ در صورتی که با استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی می توان به شستشوی سطوح هموار و ناهموار پرداخت. با استفاده از واترجت صنعتی که دستگاهی است قدرتمند و با عملکرد فوق العاده در تبدیل آب با فشار معمولی به پرفشار، می توان عملیات زیباسازی سطوح در اماکن شهری و همچنین بهبود جلوه های بصری را در بهینه ترین حالت انجام داد. از مزایای شستشوی سطوح با استفاده از واترجت صنعتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- کاهش مصرف آب: به دلیل عملکرد واترجت در افزایش قدرت آب مورد استفاده، حجم آب مصرفی بسیار کاهش خواهد داشت.

۲- کاهش مصرف مواد شوینده: به دلیل قدرت بالای آب پر فشار در پاک کنندگی نیاز به مصرف مواد شوینده کاهش می یابد.

۳- سازگاری با طبیعت: به دلیل کاهش مصرف آب و کمک به ذخیره بیشتر برای منابع آبی و همچنین کاهش مصرف مواد شوینده مضر، این روش با محیط زیست سازگار است.

۴- کاهش نیاز به نیروی کار: قدرت بالای واترجت صنعتی در شستشو، موجب کاهش نیاز به افراد و قدرت انسانی در پاکسازی سطوح شهری می شود.

۵- کاهش هزینه های مصرفی: با کاهش مصرف آب و مواد شوینده و کاهش نیاز به کاربر نظافتی، هزینه ها کاهش می یابد.

۶- سریع تر شدن نظافت: با استفاده از واترجت صنعتی سرعت شستشوی سطوح هموار و ناهموار بالا می رود.

۷- امکان نظافت در طول روز: سرعت عمل بالای واترجت صنعتی در شستشو، موجب فراهم شدن امکان نظافت در طول روز بدون ایجاد مزاحمت برای تردد افراد خواهد شد.

۸- بهبود کیفیت شستشو: مهم ترین مزیت استفاده از واترجت صنعتی بهبود کیفیت همزمان با بهینه سازی نظافت است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید