مقایسه جاروبرقی های پاکت دار و بدون پاکت

مقایسه جاروبرقی های پاکت دار و بدون پاکت

یکی از اصلی‌ترین و حساس‌ترین مراحل تمیزکاری و حذف آلودگی‌ سطوح مختلف مرحله‌ی جاروکشی است که اگر به درسنی انجام نشود به نظر می‌رسد که هیچ کاری از ابتدا انجام نشده است! طرزکار جاروبرقی به این صورت است که آلودگی ها از طریق خرطومی به داخل مخزن منتقل می شوند. پوشش داخل می تواند مخزن های قابل تخلیه و یا از جنس پاکت باشند؛ این پاکت ها خود انواع متفاوتی دارند. وجود پاکت در مخزن جاروبرقی مزایا و معایبی نیز دارد. همچنین عدم وجود پاکت و تخلیه مخزن به روش های دیگر نیز ویژگی های مثبت و منفی خواهد داشت. در ادامه به تبیین برخی از ویژگی های این دو نوع تخلیه مخزن خواهیم پرداخت. پیشتر مزایا و معایب جارو برقی را در مقالات شرح داده ایم.

 

جاروبرقی های بدون پاکت

جاروبرقی‌ها دسته‌بندی متنوعی دارند اما کاربردی‌ترین آن‌ها حاروبرقی آب و خاک ، جاروبرقی آب جمع کن، سطلی و… هستند که هر کدام برای از بین بردن نوع خاصی از آلودگی‌ها کاربرد دارند و دستورالعمل کار با جاروبرقی سخت و پیچیده نیست. قدمت تاریخچه وجود جاروبرقی های بدون پاکت بیشتر از جارو برقی های پاکت دار می باشد. در ابتدا آلودگی ها به داخل مخزن ها مکش می شدند و سپس این مخازن به روش دستی تخلیه می شدند؛ اما رفته رفته پاکت های داخل مخزن جاروبرقی طراحی شدند. روند نظافت در مکنده های بدون پاکت به این صورت است که آلودگی ها پس از ورود به جاروبرقی داخل مخزن ته نشین می شوند و به روش خروج مخزن و حرکت آن از طریق چرخ های زیرین دستگاه این زباله ها از داخل جارو برقی صنعتی دفع می شوند. اما هر روشی مزایا و معایب مخصوص به خود را دارا می باشد. در ادامه ویژگی های استفاده از این نوع جاروبرقی را بیان خواهیم کرد.

سهولت کاربری تجهیزات نظاقت صنعتی ابراهیم

معایب جاروبرقی بدون کیسه

این نوع از مکنده ها به دلیل عدم وجود پاکت، نیازمند نظافت کامل و مداوم می باشند. در مدل های اولیه نظافت مخزن این دستگاه ها بسیار دشوار بود و می توانست موجب کم حوصلگی برای انجام فرآیند نظافت شود. از دیگر معایب مدل های بدون کیسه عدم نظافت کامل به دلیل عدم امکان جابجایی کامل بود. به همین دلیل طراحان به فکر طراحی و ساخت پاکت های نظافتی برای مخازن جارو برقی ها افتادند.  تجهیزات نظافت صنعتی شرکت ابراهیم ارائه دهنده‌ی بهترین دستگاه های جاروبرقی پاکت دار و بدون پاکت است.

 

مزایای مکنده بدون پاکت

به دلیل رشد طراحی مکنده ها و مدل های پیشرفته تر، امکان نظافت کامل مخزن جارو برقی های بدون پاکت وجود دارد. از این طریق می توان بدون متحمل شدن هزینه خرید پاکت، در هر زمانی پس از انجام نظافت مخزن را به طور کامل جدا کرد، تخلیه نمود و کاملا شستشو داد. از دیگر مزایای این نوع مکنده سرعت عمل در نظافت مخزن است؛ به دلیل عدم نیاز به تعویض پاکت، نظافت به سرعت انجام می گردد. حسن دیگر پاکت نداشتن این است که می توان از همه حجم مخزن بهره برد. اما در جاروبرقی های پاکت دار حجم پاکت از حجم کل مخزن کمتر است. انواع مکنده صنعتی یا  مکنده نیمه صنعتی و حتی خانگی می‌توانند هر دو مدل پاکت دار و بدون پاکت را شامل شوند.

 

جاروبرقی های پاکت دار

در بین جاروبرقی های خانگی و صنعتی، نوع پاکت دار بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. پاکت این مکنده ها نیز انواع گوناگونی دارد که برخی از آن ها یکبار مصرف بوده و نیاز به تعویض دارند اما بعضی دیگر را می توان شستشو داد. فیلتر های موجود در جارو برقی های پاکت دار با کیفیت تر است زیرا فیلتر هایی مانند هپا در این مکنده ها تعبیه شده است. این نوع نیز هم مزایای فروانی دارد و هم معایب خاص خود را دارا می باشد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. اهمیت سیستم فیلتراسیون جاروبرقی صنعتی در جلوگیری از برگشت گرد و غبار و آلودگی های ریز می‌باشد. این گرد و غبار ریز، ممکن است برای محیط کار و دستگاه های صنعتی، و مهم تر از آن سلامت شما زیان بار باشد.

موارد استفاده از انواع جاروبرقی مکانیزه ابراهیم

معایب مکنده های پاکت دار

از مهم ترین معایب وجود پاکت در جاروبرقی ها، نیاز به تعویض و صرف هزینه می باشد. از دیگر مشکلات این مدل مکنده، تخصیص بخشی از ظرفیت مخزن به پاکت و کاهش حجم مخزن است که باعث زودتر پر شدن و نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر خواهد داشت. نکته ای که در مورد پاکت های مکنده ها صادق است، می بایست پاکت های مخصوص هر جاروبرقی برای خودش استفاده شود و نمی توان هر پاکتی را جایگزین کرد.

 

مزایای جاروبرقی های پاکت دار

به دلیل تجهیز به پاکت های قابل تعویض، می توان جاروبرقی پاکت دار را به روشی برای جلوگیری از طی کردن فرآیند دشوار نظافت مخزن تلقی کرد؛ زیرا به سادگی پاکت ها تعویض یا شستشوی کامل می شوند. به دلیل ورود مستقیم آلودگی ها به داخل پاکت، میزان کمتری از مواد به نسبت روش بدون پاکت وارد فیلتر می شوند و به همین ترتیب عمر مفید فیلتر افزایش می یابد.

انواع جاروبرقی‌ها معایت و مزایای مخصوص به خودشان را دارند. همین‌طور کیسه داشتن یا نداشتن جاروبرقی‌ها هم می‌تواند معیاری برای مقایسه‌ و سنجش آن ها به شمار بیاید. معایب جاروبرقی سطلی نیز طبق همین موارد مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید