نظافت فرودگاه

نظافت فرودگاه

صنعت فرودگاهی از مهم ترین صنایع هر کشور می باشد. به دلیل رفت و آمد مسافرین داخلی و خارجی ظاهر فرودگاه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. نظافت فرودگاه ها بخش های متفاوتی را شامل می شود که هر کدام نیازمند مدیریت و بهره گیری از یک روش مفید نظافتی می باشند. نظافت سالن های انتظار، جاروب محوطه باند فرودگاه، شستشوی نمای فرودگاه، نظافت داخل هواپیما و… موارد متفاوت نظافت برای برقراری نظافت کامل در فرودگاه ها هستند. به دلیل گستره وسیع و متنوع بند های نظافتی در فرودگاه، بهتر است از دستگاه های نظافت صنعتی مانند پولیشر، اسکرابر، سوییپر، واترجت صنعتی و جاروبرقی صنعتی استفاده نمود.

لزوم استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافت صنعتی در نظافت فرودگاه

امنیت در نظافت فرودگاهبا توجه به وسعت سطوح فرودگاه ها و تردد بالا در سالن های انتظار، نظافت سطوح بخش های گوناگون فرودگاه ها بسیار دشوار می باشد. استفاده از شیوه های سنتی نظافتی موجب بروز مشکلاتی از قبیل مصرف آب و مواد شوینده فراوان، آسیب به محیط زیست، به طول انجامیدن فرآیند نظافت به دلیل سرعت پایین روش سنتی، سرعت پایین شستشو به شیوه های قدیمی، کیفیت پایین شستشو و باقی ماندن رد آب و نیاز به تکرار مجدد نظافت، مرطوب ماندن سطوح پس از نظافت که می تواند موجب آسیب و لغزش گردد و همچنین باقی ماندن رد پا بر روی سطوح می باشند. به همین دلیل نیاز است تا از شیوه های نظافت صنعتی در جایگزینی روش های سنتی شستشو و نظافت بهره برد. استفاده از دستگاه های مکانیزه و قدرتمندی مانند اسکرابر، سوییپر، واترچت صنعتی و … موجب افزایش کیفیت نظافت فرودگاه ها می گردد.

 

موارد نظافت فرودگاه

نظافت فرودگاه با نظافت صنعتیبخش های متفاوت فرودگاه نیاز به بهره گیری از دستگاه های تخصصی دارد. در صورتی که دستگاه مناسب انتخاب شود، می توان در بهینه ترین حالت ممکن، نظافت سطوح هموار را انجام داد. در ادامه موارد متفاوت نظافت فرودگاه را بیان کرده و دستگاه های مکانیزه مناسب برای انجام هر فرآیند را شرح می دهیم. با در اختیار داشتن اطلاعات کاربردی می توان بهینه ترین نظافت را در فرودگاه ها تجربه نمود. این موارد شامل بخش های گوناگون فرودگاه و بهترین دستگاه برای نظافت کامل این بخش ها می باشد که به تشریح توضیح داده خواهد شد.

 

شستشوی سالن های انتظار

نظافت فرودگاه با اسکرابرسالن های انتظار از پر تردد ترین نواحی فرودگاه ها است. شستشو و نظافت سطوح هموار کف در سالن انتظار فرودگاه به دلیل رفت و آمد زیاد با دشواری هایی مواجه می باشد. برای مثال در صورتی که سطح پس از نظافت مرطوب باشد، ممکن است موجب لغزندگی و آسیب به افراد گردد. به همین دلیل بهتر است از دستگاه اسکرابر صنعتی برای شستشوی سطوح کف استفاده کرد. کفشوی صنعتی قادر است به سادگی با مکانیزمی خاص به طور همزمان سطوح کف فرودگاه را شستشو دهد و آب کثیف و رطوبت را مکش کند. به همین ترتیب نظافت کامل سطوح کف با کم ترین میزان آب و مواد شوینده صنعتی و بهترین نتیجه انجام می پذیرد. اسکرابر صنعتی مدل های متفاوتی دارد که با توجه به نیاز می توان بهترین مدل را برای بهینه ترین شستشو انتخاب نمود.

 

نظافت محوطه و باند فرودگاه

نظافت فرودگاه بصورت موثروسعت باند فرودگاه بسیار بالا بوده و نمی توان به سادگی به نظافت محوطه بیرونی فرودگاه پرداخت. جاروب محوطه فرودگاه تنها با استفاده از دستگاه سوییپر صنعتی امکان پذیر می باشد. مکانیزم دستگاه جاروب به این صورت است که در ابتدا توسط برس های دیسکی که در جلوی دستگاه قرار دارند، زباله و آلودگی ها به وسط هدایت می گردد. سپس از طریق سیستم مکش و برس رولی وسط دستگاه، این زباله ها به داخل مخزن هدایت می شوند. مخزن سوییپر به سادگی تخلیه می گردد. نظافت کامل در مدت زمان کوتاهی با استفاده از سوییپر صنعتی در محوطه فرودگاه انجام می شود.

 

نظافت بدنه و داخل هواپیما

نظافت فرودگاه با جاروبرقی کوله ایشستشو و نظافت هواپیما به دو بخش تقسیم می گردد: داخل هواپیما و بدنه خارجی هواپیما دو قسمت متفاوت نظافت هواپیما می باشند. به منظور نظافت داخل هواپیما می بایست از جارو برقی صنعتی بهره جست؛ اما به دلیل خاص بودن برق هواپیما می بایست از دستگاه جاروبرقی کوله ای (باتری دار) استفاده نمود. برای شستشوی بدنه هواپیما نیز می توان از دستگاه واترجت صنعتی استفاده نمود. فشار آبی که واترجت تولید می کند موجب شستشوی موثر سطوح ناهموار بدنه هواپیما می گردد. در مواردی که آلودگی های روی بدنه هواپیما از نوع مقاوم و روغنی می باشند، می توان از واترجت آب گرم استفاده کرد. آب گرم با قدرت نفوذ فوق العاده موجب پاکیزگی کامل بدنه هواپیما می گردد.

 

زدودن رد لاستیک از سطوح باند فرودگاه

نظافت فرودگاه با واترجتبسته به میزان تردد هواپیما در باند فرودگاه، بر روی سطوح باند رد ترمز هواپیما باقی می ماند. این رد ترمز می تواند موجب لغزندگی هواپیما بر روی سطوح گردد. در این صورت امنیت کاهش می یابد و می بایست مراقبت از هواپیما در هنگام فرود و برخاستن بیشتر شود. اما می توان با زدودن رد باقی مانده از ترمز چرخ هواپیما امنیت فرودگاه را افزایش داد. بهترین روش برای زدودن رد ترمز، استفاده از دستگاه کارواش صنعتی فوق فشار قوی می باشد. علاوه بر دستگاه واترجت می توان از تجهیزات جانبی واترجت مانند نازل دوار و نازل زمین شور (scater) نیز بهره برد.

 

جلادهی به سطوح

نظافت فرودگاه با پولیشرشستشوی سطوح هموار با اسکرابر و یا هر روش دیگری می تواند موجب کدر شدن سطوح گردد. اما کاهش جلای سطوح از زیبایی محیط فرودگاه می کاهد. به همین ترتیب می بایست از روشی کاربردی برای بازگرداندن جلای از دست رفته به سطوح کرد. بهترین دستگاه برای جلابخشی به سطوح هموار کف دستگاه پولیشر صنعتی می باشد. پولیشر برس های متنوعی دارد که با توجه به نیاز می توان بهتری سری را انتخاب نمود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید