آیا کارواش اتوماتیک آسیبی به خودرو می رساند؟

آیا کارواش اتوماتیک آسیبی به خودرو می رساند؟

دستگاه کارواش اتوماتیک که برای شست و شوی وسایل نقلیه بکار می رود، علاوه بر صرفه جویی در وقت و مصرف آب، کیفیت بالایی را نیز در شست و شو ارائه می دهد. نکته مهم در مورد استفاده از این سیستم ها، این است که آیا دستگاه کارواش ماشین شوی می تواند بدون آسیب رساندن به خودرو، آنرا شست و شو دهد؟ در حقیقت در بیشتر موارد این دستگاه ها ایمن ترین وسیله برای بیشتر افرادی است که مایل به شستشوی خودرو خود هستند.

اغلب مشکلاتی که ممکن است در شستن یک وسیله نقلیه ایجاد شود، استفاده نکردن از میزان آب کافی برای از بین بردن آلودگی ها، شست و شوی ماشین در نور خورشید و در نتیجه آسیب رسیدن به رنگ بدنه ماشین، استفاده از ماده شوینده نامناسب و هرگونه اشتباهی که ضرر انجام این کار را از سود آن بیشتر می کند، می باشد.

شستشوی ماشین با دستگاه کارواش اتوماتیکمزایای شست و شوی خودرو بوسیله کارواش ماشین شوی

نگهداری از خودرو و شست و شوی مرتب آن، سبب شده تا علاوه بر زیبایی و جلوه ی مناسب خودرو، در صورتیکه فرد تمایل به فروش خودرو و جایگزینی آن داشته باشد، با قیمت مناسب تری این کار را انجام دهد. همچنین در شرایط یکسان در همه موارد، یک ماشین رنگ و رو رفته، ده تا بیست درصد کم تر از قیمت واقعی آن به فروش می رسد.
بنابراین می بایست به شست و شوی چند وقت یکبار وسیله نقلیه توجه نمود. تعداد دفعات شست و شو، به سرعت کثیف شدن خودرو و نوع آلودگی ایجاد شده بر روی سطح آن بستگی دارد. برای تعدادی از خودرو ها، بهتر است این کار ماهی یکبار انجام شود بخصوص اینکه آن وسیله استفاده ی کمی داشته و در پارکینگ سقف دار متوقف می شود. اما تعدادی دیگر از خودروها که معمولا در محیط های بیرونی پارک شده، تحت تاثیر عوامل محیطی چون فضولات پرندگان قرار داشته و یا به مدت طولانی در جاده های نمک پاشیده شده حرکت کنند، به شست و شوی بیشتری نیاز دارند.

 

انتخاب کارواش ماشین شوی مناسب

در اینجا چند مورد از مهم ترین نکاتی که برای انتخاب یک کارواش جهت شست و شو خودرو لازم است، ذکر می شود.

کاربرد کارواش اتوماتیک در شستشوی ماشیناطمینان از بدون برس بودن دستگاه شست و شو

تعدادی از کارواش های قدیمی هنوز از برس های ساینده استفاده می کنند که می توانند بر روی سطح یک خودرو، خراش ایجاد کنند و قیمت خودرو را کاهش دهند. بر روی رنگ اصلی بدنه خودرو های مدرن امروزی، یک لایه پوشش نازک کشیده شده تا به سطح آن ها جلا و درخشش زیبایی داده شود. درصورتیکه این لایه پوشش برای دفعه اول آسیب ببیند، تنها راه برای بازیابی درخشش خودرو، نقاشی دوباره ی سطح آسیب دیده می باشد.
شرط دیگر ایمن بودن دستگاه کارواش ماشین شوی ، استفاده از آب پرفشار و مواد شوینده برای تمییز کردن خودرو بدون هرگونه تماس فیزیکی می باشد. شستشوی خودرو بوسیله ای این سیستم ها، امکان هرگونه آسیب بر روی سطحی خودرو را از بین می برد.

 

پاک کردن خودرو بعد از شست و شو

کارواش ماشین شویبیشتر دستگاه های شستشوی ماشین بوسیله یک جریان پر فشار آب گرم با پاشش آب زیاد، شست و شوی خودرو را انجام می دهند. پاشش آب فراوان، خودرو را با کیفیت بهتری شست و شو می دهد، اما در بعضی از کارواش هایی که خدمات را بطور کامل ارائه می کنند، سطح خودرو پس از شست و شو توسط نیروهای خدماتی بوسیله دستمال پاک می شود. این کار با دستمال های تمییز و مناسب صورت می گیرد اما اگر به هنگام شلوغی به این مراکز مراجعه کنید و خودروهای زیادی جلوتر از خودرو شما شست و شو شده باشند، مطمئنا نیرو های خدماتی کارواش، برای خشک کردن خودرو شما، از دستمال هایی که دارای آلاینده و مواد ساینده هستند، استفاده خواهند کرد که می توانند به سطح خودرو شما آسیب بزنند. بنابراین بهتر است از این کار جلوگیری کرده و از جریان هوا برای خشک کردن سطح خودرو خود استفاده کنید. حتی بهتر است خودروی خود را با استفاده از وسایل مناسب و شخصا پاکسازی کنید.

 

کارواش تمام اتوماتیکاطمینان از سالم بودن خودرو بعد از شست و شو

درحالیکه تعداد زیادی از کارواش ها، مسئولیتی را در رخدادن هرگونه اتفاق در نتیجه ی حرکت خودرو در طول مسیر شست و شو نمی پذیرند، اما می بایست پس از شستشوی خودرو، تمامی قسمت های ماشین بازبینی شود. در صورت وقوع پیشامد، مشکل با مدیریت کارواش در میان گذاشته شده یا به مسئولان رده بالا گزارش شود.

لینک های مفید :

کارواش اتوماتیک : فهرستی از محصولات نظافتی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید