کارواش اتوماتیک دروازه ایی و مزایای آن نسبت به کارواش های بدون برس

کارواش اتوماتیک دروازه ایی و مزایای آن نسبت به کارواش های بدون برس

نظافت و شستشوی خودرو ها یکی از دغدغه های مهم افراد در دنیای پر مشغله امروزی می باشد. تردد بالای خودرو ها و حضور دائمی آنها در خیابان ها و مجاورت با هوای آلوده، نزولات جوی و فضولات پرندگان، از جمله عواملی اصلی آلودگی سطوح خودرو می باشند. از سوی دیگر عدم وجود زمان کافی برای رسیدگی و شستشوی خودرو ها و کیفیت بالای شستشو با دستگاه های مکانیزه، موجب افزایش محبوبیت کارواش های اتوماتیک در میان صاحبان خودرو ها گردیده است. پیشرفت تکنولوژی و تحولات بنیادی ناشی از آن، موجب تحول در تکنولوژی ساخت دستگاه های شستشوی ماشین گردیده است. از این رو امروزه با دو نوع اساسی از دستگاه های کارواش مواجه هستیم. دستگاه هایی که برای شستشو و نظافت خودرو ها از برس استفاده می نمایند و دستگاه هایی که بدون تماس مستقیم سطوح بدنه خودرو را شسته و نظافت می نمایند. در ادامه این مقاله سعی داریم تا به توضیح مختصری از معایب و مزایای این دستگاه ها بپردازیم.

 

آشنایی با دستگاه های کارواش تمام اتوماتیک

کارواش اتوماتیک و استفاده از برس هاکارواش های اتوماتیک دروازه ایی مجهز به دو یا چهار برس عمودی و یک برس افقی می باشند. در این مدل ها خودرو در مکان مناسب ثابت بوده و تجهیزات کارواش با حرکت بر روی ریل های دستگاه، تمامی سطوح خودرو را شستشو داده و نظافت می نمایند. در این مدل از دستگاه های شستشوی خودرو، برس ها با نزدیک شدن به خودرو و اعمال فشار قابل تنظیم بر روی بدنه خودرو ها، تمامی سطوح بدنه را شستشو داده و نظافت می نمایند. از آنجایی که در این دستگاه ها، برس در تماس مستقیم با بدنه خودرو و در نتیجه رنگ بدنه می باشد، به منظور حفاظت از رنگ بدنه و عدم آسیب به ان از الیاف نرم و لطیف فوم یا پلی اتیلنی در ساختار برس استفاده می گردد. مراحل پاشش شامپو و فوم در این دستگاه ها همراه با برس زنی انجام شده و در نهایت مراحل آبکشی و پاشش واکس خشک کن توسط نازل های مخصوص انجام می گیرد.

 

عملکرد دستگاه های کارواش مکانیزه بدون برس

کارواش اتوماتیک بدون برسکارواش های بدون برس همانطور که از نامشان پیداست، فاقد برس بوده و تنها با استفاده از پاشش پر فشار آب و مواد شوینده آلودگی های چسبیده به سطوح خودرو مانند فضولات پرندگان و حشرات چسیبده به آن را نظافت می نمایند. در این مدل ها نیز همانند کارواش های دروازه ایی برس دار خودرو ثابت بوده و تجهیزات کارواش با حرکت بر روی ریل ها عملیات نظافت و شستشو را انجام می دهند. این مدل از دستگاههای شستشو، به جای برس مجهز به بازوی L مانندمتحرکی هستند که به صورت وارونه بر روی تجهیزات دستگاه نصب گردیده است. بدنه بازوی متحرک به منظور نظافت و شستشوی کامل بدنه خودرو مجهز به تعدادی نازل پاشش می باشد که با پاشش مواد شوینده و آب پر فشار آلودگی های چسبیده به خودرو را نظافت می نمایند. از آنجایی که این دستگاه ها بدون برس هستند فاقد مرحله شستشو با شامپو می باشند. کارواش های بدون برس فاقد دستگاه های خشک کنبوده و تنها از پاشش واکس برای خشک نمودم بدنه خودرو استفاده می نمایند.

 

مزایای دستگاه کارواش تمام اتوماتیک در مقایسه با کارواش های بدون برس

کارواش اتوماتیککارواش های دروازه ایی مجهز به برس، به منظور جلوگیری از وارد آمد آسیب و خش ناشی از ذرات شن و ماسه چسبیده به بدنه خودرو ها، همواره از عملیات پیش شستشو توسط نازل های پاشش پر فشار آب استفاده نموده و پس از آن عملیات شستشو کامل خودرو ها توسط مواد شوینده کارواش و برس ها انجام می گیرد. تماس کامل برس ها با بدنه تمامی آلودگی های چسبیده به آن را حذف نموده و سطوحی عاری از آلودگی ایجاد می نمایند. در حالیکه سیستم های فاقد برس، تنها از پاشش اب پر فشار برای از بین بردن انواع آلاینده ای چسبیده بر روی بدنه استفاده می نمایند. اگر چه پاشش آب پر فشار توانایی مناسبی در نظافت و از بین بردن آلودگی ها دارد اما، استفاده از فشار های بالاتر به منظور بر طرف نمودن آلایتده های بسیار چسبناک، خسارات جبران ناپذیری را به بدنه و شیشه های خودرو و رنگ آن وارد می نماید. در نتیجه استفاده از کارواش های برس دار که همواره از الیاف نرم و لطیف و فشار مناسب آب بر روی بدنه خودرو استفاده می نماین، کیفیت مطلوب تری را در مقایسه با دستگاه های فاقد برس ارائه می نمایند.

 

لینک های مفید:

کارواش اتوماتیک: فهرست محصولات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید