مقایسه دستگاه کارواش اتوماتیک و شستشو با کارواش دستی

مقایسه دستگاه کارواش اتوماتیک و شستشو با کارواش دستی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه ها و به خصوص در حوزه خودرو، روش های نظافت خودرو نیز به روز شده اند. روش های سنتی در خصوص شستشوی خودرو دارای معایب بسیار زیادی هستند که در روش های جدید به طور کامل برطرف شده اند. زمان بر بودن عملیات شستشو، مصرف بالای آب و مواد شوینده، عدم کیفیت مناسب، استفاده از ابزار نامناسب و گاها آسیب رسیدن به رنگ خودرو از جمله معایب شستشوی خودرو به روش شستشوی دستی و سنتی می باشد. اما امروزه با استفاده از تجهیزات در کارواش ها این مشکلات برطرف شده اند. دستگاه کارواش اتوماتیک و کارواش دستی از جمله تجهیزات کارآمد در نظافت خودرو به حساب می آیند.

هر یک از انواع مختلف دستگاه های شستشوی مکانیزه خودرو مزیت های خود را داشته که بسته به شرایط و نوع نیاز کاربر میتوان از انواع دستی یا اتوماتیک این تجهیزات نظافت استفاده نمود. در مقایسه کارواش اتوماتیک و شستشو با دستگاه کارواش دستی در کنار یکدیگر، نکات مثبت و منفی در مورد کارایی و کارکرد هر کدام از آنها نسبت به هم به وجود خواهد آمد. در ادامه این مقاله با بررسی مزایای هر یک از این دو روش به منظور انتخاب بهترین روش متناسب با نیاز شما همراه خواهیم بود.

تفاوت انواع دستگاه کارواش صنعتی اتوماتیک و دستی

امروزه شستشوی خودرو به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می شود که هریک دارای مزایایی می باشد. روش دستی شاید به نظر برسد همان شستشوی سنتی است اما این گونه نیست. امروزه شستشوی خودرو با روش دستی به وسیله دستگاه کارواش دستی یا واترجت صنعتی انجام می پذیرد. در حین کاربرد دستگاه کارواش دستی می توان از تجهیزات جانبی و کارآمد مربوط به آن مانند نازل های مختلف نیز استفاده نمود. دستگاه کارواش اتوماتیک نیز که برای شستشوی خودرو به صورت کاملا اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد، روشی دیگر برای شستشوی ماشین ها می باشد. کارواش اتوماتیک دارای دو رده بندی کارواش اتوماتیک دروازه ای و کارواش اتوماتیک تونلی می باشد که هریک دارای مزایای مختص به خود می باشند.

کاربران میتوانند با توجه به نیاز و محیط مورد نظر خود از بین تجهیزات نظافت خودرو دستگاه مناسب خود را انتخاب نموده و از آنها برای شستشوی بهینه ماشین های سبک و سنگین استفاده نمایند.

معرفی کارواش اتوماتیک و مزایای استفاده از آن

معرفی مزایای کارواش اتوماتیک و دستیدر شستشوی خودرو با استفاده از کارواش اتوماتیک کاربر هیچ دخالتی در شستشو ندارد به جز این که در ابتدا برنامه شستشو را معین می کند. پس از انتخاب برنامه شستشو توسط کاربر و یا مشتری، خودرو در زمانی بسیار کم و در حدود ۱۰ دقیقه به طور کامل شستشو و خشک می شود. این نوع کارواش ها معمولا دارای مراحل پیش شستشو، شستشو، آبکشی، خشک کردن و واکس زنی می باشند. کارواش اتوماتیک از محبوب ترین شیوه های شستشوی خودرو می باشد. این محبوبیت به دلیل مزیت ها و برتری های آن نسبت به شیوه شستشوی دستی است. در ادامه به برخی از این اشاره خواهیم نمود.

شستشو در زمان کوتاه

 

زمان بر بودن شستشوی سنتی خودرو یکی از بزرگترین معایب این روش ها است. از آنجا که افراد تمایل دارند خودروی در کوتاهترین زمان ممکن شستشو شود تا معطلی کمتری داشته باشند، دستگاه کارواش اتوماتیک با سرعت و کیفیت بالای نظافت می توانند گزینه بسیار مناسبی باشند. این دستگاه قادر است یک خودرو را در ۵ تا ۱۰ دقیقه به طور کامل شستشو نماید. به کارگیری کارواش اتوماتیک صنعتی روشی بسیار مناسب برای صرفه جویی در زمان شستشوی خودرو می باشد.

کیفیت بالای شستشو

قابیلت برنامه پذیری و داشتن برنامه های از پیش تعیین شده در نظافت و شستشوی خودروی کارواش اتوماتیک، به کاربر امکان میدهد تا تنها با انتخاب برنامه شستشو، مراحل نظافت به صورت کاملا اتوماتیک شروع شده و به پیش رود. اتوماتیک بودن کار دستگاه کارواش باعث می شود تمامی مراحل شستشو بدون کاستی و با کیفیت کامل انجام شود. برس های موجود در این نوع کارواش ها به خوبی آلودگی ها را از سطح جدا می کند و نه تنها هیچ گونه آسیبی به رنگ می رساند بلکه به دلیل ساختارشان مانع از بروز هرگونه خط و خش به بدنه نیز می شود.

صرفه جویی در مصرف آب

کارواش اتوماتیک آب و مواد شوینده را به صورت کاملا بهینه و میزان مورد نیاز استفاده می کند. بنابراین از استفاده بیش از حد آب جلوگیری خواهد شد. در دستگاه کارواش اتوماتیک، با بهره گیری از سیستم تصفیه کننده آب، میتوان با بازگرداندن آب استفاده شده در روند شستشوی خودرو به چرخه کار دستگاه، به میزان بیشتری در مصرف آب صرفه جویی نموده و هزینه ها را کاهش داد.

 

دستگاه کارواش دستی یا واترجت صنعتی

مزایای کارواش دستیبه کار گیری تجهیزات و دستگاه های نظافت مکانیزه در امور مختلف نظافتی میتواند افزایش کیفیت و سرعت فرایند را به همراه داشته باشد. استفاده از دستگاه واترجت یا کارواش دستی در شستشوی خودرو، عملیات شستشو را بسیار سریع تر و با کیفیت تر از روش های سنتی به انجام می رساند. استفاده از این شیوه نظافت خودرو دارای مزایایی است که افراد را تشویق می کند تا در شستشوی خودروی خود به کارواش هایی مراجعه کنند که از دستگاه کارواش دستی استفاده می نمایند. از مزایای استفاده از دستگاه کارواش صنعتی میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

امکان شستشوی تمامی نقاط

استفاده از دستگاه کارواش به دلیل استفاده از فشار آب برای نظافت و شستشوی بخش های مختلف خودرو به کاربر این امکان را می دهد تا آب را به نقاط غیر قابل دسترس در خودرو رسانده و آلودگی های آن را برطرف نماید. این امر به کاربر امکان می دهد آلودگی های به جا مانده در این نقاط را برطرف نموده و نظافت کامل و دقیق خودرو را امکان پذیر نماید.

قیمت مناسب کارواش دستی صنعتی

کارواش های دستی نسبت به کارواش های صنعتی اتوماتیک از قیمت پایین تری برخوردارند.نداشتن هزینه های نصب و راه اندازی آنها از اصلی ترین دلایل پایین بودن قیمت دستگاه واترجت یا کارواش دستی است. به همین دلیل اغلب مراکز شستشوی خودرو برای نظافت خودرو از کارواش دستی یا واترجت استفاده می کند، که دسترسی کاربران به این نوع تجهیزات نظافت خودرو را بسیار سریع و ساده نموده است.

سهولت کاربری و نگهداری دستگاه

کار با یک دستگاه کارواش دستی (واترجت صنعتی) بسیار آسان است و کاربر برای راه اندازی و کار با دستگاه نیاز به تنظیم خاصی نخواهد داشت. همچنین برای شستشوی بخش های مختلف از جمله سطوح خارجی خودرو، رینگ و لاستیک، زیرشویی و شستشوی موتور خودرو نیز می توان از کارواش دستی استفاده نمود. واترجت صنعتی به دلیل ابعاد کم و وزن پایین دارای کاربری آسان بوده و به راحتی در نظافت و شستشوی انواع خودروی سواری و ماشین سنگین، موتور سیکلت و دوچرخه قابل استفاده خواهد بود.

 

مقایسه دستگاه کارواش اتوماتیک و دستی

نظافت دقیق خودرو با تجهیزات نظافت مکانیزه صنعتی شستشوی اتوماتیک و دستی خودرو با دستگاه کارواش

کارواش اتوماتیک با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که در ساختار خود دارد، به نسبت شستشوی خودرو با واترجت صنعتی مزایا و برتری هایی دارد. با این حال نباید مزایا و ویژگی های کارواش دستی به نسبت این دستگاه اتوماتیک نظافت خودرو را از یاد برد. در ادامه به بررسی مزایای هر یک از این تجهیزات شستشوی خودرو نسبت به دیگری خواهیم پرداخت. این مقایسه میتواند راهنمای مناسبی انتخاب دستگاه مطلوب و کارآمد در شستشوی اتومبیل برای محیط مورد نظر شما باشد.

مزایا و برتری های کارواش اتوماتیک

۱ . در دستگاه کارواش اتوماتیک پاشش مواد و شوینده ها به صورت خودکار (بدون دخالت دست) به راحتی و به سرعت بر روی خودرو صورت می گیرد.
۲ . شستشو و خشک کردن خودرو بدون دخالت دست و به طور اتوماتیک انجام می پذیرد، این امر در هنگام خشک کردن از به جا ماندن رد دست و خشک کن بر روی بدنه دستگاه جلوگیری می نماید.
۳ . در شستشوی خودرو با کارواش اتوماتیک از بروز خراش و آسیب در بدنه خودرو در حین شستشو و خشک کردن خودرو جلوگیری میشود.
۵ . سرعت بالای شستشوی خودرو در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و با قابلیت استفاده از برنامه شستشوی خودرو از پیش تعیین شده یا برنامه های شستشوی پیش فرض دستگاه، انجام مراحل نظافت به صورت پشت سر هم و با کیفیت بالا صورت میگیرد. روند نظافت دستگاه کارواش اتوماتیک

۶ . کاهش نیروی انسانی و انرژی لازم برای فرایند شستشوی خودرو که کاهش هزینه کلی فرایند نظافت خودرو را به همراه خواهد داشت.
۷ . تنظیم اتوماتیک میزان استفاده از مواد شوینده و آب مصرفی توسط دستگاه کارواش که باعث کاهش هزینه های شستشوی خودرو نسبت به روش های سنتی و دستی شستشوی اتومبیل خواهد شد.

ویژگی های و مزایای کارواش صنعتی دستی

۱ . شستشو با دستگاه کارواش اتوماتیک از کیفیت بالایی برخوردار است، کارواش دستی یا واترجت صنعتی امکان نظافت کامل تمامی قسمت های ماشین (قسمت های زیرین گل گیر ها و فضای داخلی موتور) را برای کاربر امکان پذیر می نماید.
۲ . در شستشو با کارواش دستی امکان استفاده از انواع مختلفی از شوینده های خودرو و جلا دهنده ها وجود دارد و همچنین امکان پولیش زدن سطح خودرو جهت ترمیم سطوح آسیب دیده امکان پذیر می باشد.
۳ . شستشوی خودرو با کارواش دستی امکان بازبینی کامل سطوح خودرو برای کاربر فراهم نموده و با تمرکز و هزینه بیشتر قادر به برطرف نمودن آسیب ها در نقاط خسارت دیده، نسبت به رفع آنها اقدام خواهد نمود.
۴ . کارواش های دستی به دلیل شستشوی خودرو توسط کاربر توانایی شستشو در مدت زمان بیشتری را در محل های خاص خودرو با انعطاف پذیری بالاتری نسبت به کارواش اتوماتیک امکان پذیر می نماید.

 

در دنیای امروزه با برنامه های شلوغ و رفت و آمدهای مداوم استفاده از هر دو روش شستشو با کارواش دستی و اتوماتیک بهترین روش ممکن می باشد. بطوریکه با استفاده از روش کارواش دستی و استفاده از مواد و شوینده های مختلف و صرف وقت بیشتر با دستگاه واترجت جهت نظافت خودرو، نتیجه بهتری خواهید گرفت و استفاده از تجهیزات و دستگاه های کارواش های اتوماتیک به طور مداوم جهت گرفتن گرد و غبار خودرو و نماندن بیش از حد آلودگی بر روی بدنه خودرو بهترین نتیجه و عملکرد نظافت را در کوتاه ترین زمان ممکن به دنبال خواهد داشت.

2 دیدگاه دربارهٔ «مقایسه دستگاه کارواش اتوماتیک و شستشو با کارواش دستی»

  1. با سلام
    جهت ارائه اطلاعات بیشتر درباره دستگاه ها و قیمت ها در خدمت شما هستیم و می توانید با شرکت تماس حاصل فرمایید : ۸۸۹۲۱۰۲۰-۰۲۱

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای شرکت در خبرنامه ما عضو شوید